• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-01 17:35:20 följande:

Förstår vad du menar men det ser ju så olika ut. Vi hade också gjort två vul innan Kuben och sett tickande hjärta i v.10 men tyvärr är inte ett tickande hjärta någon garanti. Har vid ett annat tillfälle sett hjärtat ticka i v.8 och sen fått mf veckan därpå så de där vulen i början lugnade inte oss så mycket tyvärr. Med dottern gjorde vi även ul i v.16 pga blödningar så de blev en del
    Nej, tyvärr finns det inga garantier för något Inte ens ett hjärta som ser ut att vara helt fungerande kan ha sina brister...
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-02-01 19:18:28 följande:
    Nej, tyvärr finns det inga garantier för något Inte ens ett hjärta som ser ut att vara helt fungerande kan ha sina brister...

Precis! Rek därför många vul/ul Iaf om man är lika hispig som jag var!! Efter Rulet gjorde vi ytterligare fyra tror jag och sen lyssnade vi på hjärtat varje vecka efter v.20 på mvc. Håller tummarna för dig! Kram
  • Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-01-31 17:19:24 följande:
    Nu är jag teoretiskt gravid!

Vi fick tillbaka ett tredagars med ca 10 celler (läkaren orkade inte räkna med labbet hade såklart koll).

Ny läkare vid ET och inget blod

Supertrött. Känns som fyra veckors spänning går ur kroppen nu....
    Spännande!!! Alla tummar nu!!!Skrattande
  • Helisa
    Jenkis skrev 2014-01-31 17:19:24 följande:
    Nu är jag teoretiskt gravid!
    Underbart! Stort grattis Jenkis!
  • Frk Röd

Tar du några tilläggsmediciner Jenkis? Typ kortison och blodförtunnande?

• Jenkis
    Frk Röd skrev 2014-02-02 17:53:23 följande:
    Tar du några tilläggsmediciner Jenkis? Typ kortison och blodförtunnande?
    Nej inte läkemedel.

Men jag tar Omega3, extra D-vitamin, C-vitamin, Zink, Nypon, juice på röda ekodruvor. + vanligt tillskott för gravida (folsyra där bl.a.). Nyttiga fetter som nötter.

Innan ET har jag även tagit ingefära och gurkmeja, men det skall man inte ta efter ET.

Denna blandning är både blodförtunnande, näringsrik och hjälper ett överaktivt immunförsvar.
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-02 19:20:07 följande:
    Jenkins, men östrogen och progestoron?
    Jo visst!

6 mg östrogen och 300 mg progesteron per dag (Progynon och Lutinus).
  • Minnah77

O lycka till jenkins.. Tyvärr fall det för oss.. Jag vet inte vad det kommer sig.. att det inte stannar kvar.. Fick ingen blödning alls, o negativt på Stickan så undrar när kan det ha glitit ut. Skit på ren svenska.. Har gjort 6 ivf:er och ett äd men aldrig fått ett plus.. Någon som har tips..

• Redan47

Hur medicineras du? Tagit prover på immunologi? Pisci - teknik? Ålder på donator ? Bladtocyter? Har ni ägg kvar i frysen?

Jag kommer min tredje ÄD omgång, med mkt bra embryon, blactocyt, äter trombyl från start tillsammans m östrogen. Kommer börja med prednisolon dämpa immunförsvaret, 5mg sedan 10 efter ET . Icå en omgång antibiotika före. Troligen fragmin oxå efter eller dagen innsn transfer profylaktisk blod proppar i livmodern små vener. Beror lite på hur mina trombosutredning prover ser ut 1v före ET.

Om du läser lite från utlandets ÄD kan du se att antibiotika prednisolon och trombyl är standard plus blactocyter spec vid flera missfall.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014