• Anonym (?)

Är du överviktig enligt BMI?

BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?
  • Anonym (..)

Är normalviktig.

Men! Normalvikt räknas från 18,5 upp till 24,9.
    25 eller mer är övervikt.
    18,4 eller mindre är undervikt. 

• NyttNamn

ATT jag är!! Precis under "fetmagränsen".. :-P Skulle ligga kvar i överviktsspannet även om jag gick ner de kilon jag vill ha bort...

Pour some sugar on me...
  • Elmocco
    Anonym (cv) skrev 2013-10-15 09:44:14 följande:
    Samma med min man. Han tränar inte men har väldigt mycket muskler och är grov i kroppen. När han väger 92 kg är han riktigt fin och är 187 cm lång. Men då har han ett bmi på 26 och folk har sagt åt honom att han är för smal då. haha.

Så är det, har svårt att tänka mig att någon man över 185 kan landa på ett BMI på 20.

Som riktmärke för grav övervikt eller undervikt så visst. Annars ser jag ingen vits med det.
  • Jill 79

Japp 27 i BMI, men för två veckor sen var det 28,5 så det går åt rätt håll. Sex kg kvar till normalvikt och tio till min idealvikt.

• Fatheya

Ja, låg nyligen på fetma men nu har jag gått ner 5kg så nu är det övervikt. Det får ta den tid det tar tills jag är normalviktig.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Anonym (åsa)

Nej, jag är underviktig. BMI 18,4 men jobbar på att gå upp i vikt.

• keron

Ja, inte bara övervikt utan fetma. Jobbar på det dock men det går otroligt långsamt då min kropp håller hårt i kilona så länge jag ammar :-/

• Anonym (?)
    Anonym (..) skrev 2013-10-15 09:49:49 följande:
    Är normalviktig.

Men! Normalvikt räknas från 18,5 upp till 24,9.
    25 eller mer är övervikt.
    18,4 eller mindre är undervikt. 
    Vissa sidor säger BMI under 18 som undervikt, vissa under 18.5 eller 19. Vissa läkare påstår till och med att BMI under 20 är undervikt. Gjorde det lätt för mig och gick efter det "uträkningssidan" sa Glad
Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?