Är du överviktig enligt BMI?
BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php
BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php
Har 25,1 så överviktig är jag allt men kan otroligt nog säga att jag ändå är rel nöjd (!) för att vara jag,,
var inte ens nöjd när jag hade 20,8 för 3-4 år sen .
BMI är inte främst ett mått på vad som är hälsosam vikt som så många tror, utan uppkom snarare som ett mått på befolkningens normala viktkurva och fördelning. Dvs att om du har ett BMI på över eller under det normala, säger det bara att du ligger just över eller under den normala fördelningen för just din längd och ingenting annat.
Det är därför man även bör ta hänsyn till kroppsfett och annat ist för bara BMI.
Kan utan tvekan och ens att räkna på det svara: ja. :P
Jag är överviktig enligt bmi (26,2) men har inte långt kvar till normalvikt nu :) började på bmi 33.
Nope, är underviktig enligt bmi, 17.9. Tycker själv inte att jag ser underiktig ut alls dock. Förutom ibland på morgonen innan jag har ätit någonting, men sen sväller magen upp till det dubbla