Är du överviktig enligt BMI?
BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php
BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php
Ja, har 27 i bmi har runt fem kg till normalvikt. Men jag började på 35 i våras så jag är rätt nöjd ändå :)
Funkar inte alls om man tränar! bmi tar ju inte in i ekvationen att dom extra kilona faktiskt kan vara muskler,utan för dom är d bara fett! å alla vet att muskler väger mer än fett! är på gränsen till överviktig/fetma å då har ja bara lite mage men väldigt tränade armar/ben samt muskler under magen!
Är så satans skönt att kunna svara nej på den här frågan Har legat på ett BMI på 50 men nu är mitt BMI 22.7, yeees life is goooood
Nej, har tydligen ett BMI på 19,6 om det där stämmer.
Åh, jösses.
Nej, jag har BMI 16.
BMI är ett mått som skapats för statistiska ändamål för att få ett mått på en grupp individer. Det finns många med ett BMI högre än 25 som inte ska betraktas som "överviktiga". Har mycket att göra med hur man är byggd och hur mycket muskler man har.
Men kan iaf va lite kul att diskutera - bara man har klart för sig vad det egentligen står för. Och att det egentligen inte är skapat för mätning på individ-nivå.
Nej. Jag har 5 kg kvar innan jag räknas som överviktig baserat på BMI. Jag känner mig dock redan fet...