• Anonym (?)

Är du överviktig enligt BMI?

BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?
  • Orcha

Normalviktig, även om jag skulle vilja säga jätteviktig men det var visst en annan tråd det. :-P

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • sextiotalist

Jag har ett BMI på 23, har för min ålder en snygg figur, jag har haft en BMI på 19,5 och hade som 20-åring en perfekt figur, när jag hade samma BMI som 40-åring, såg jag bedrövlig ut.

• Ernst Hugo

Japp BMI 27. Är 191 lång och väger 99. Gick upp 5 kg när jag började träna 4 istället för 2 dagar i veckan.

• Lever så

Normalviktig enligt BMI men själv tycker jag att jag är lönnig

never a failure always a lesson
  • 100kgpappa

Ligger också över, men det är som för Ernst Hugo, hade jag inte tränat så mycket hade jag legat inom gränserna...

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (g)

Ja. Men jag är inte överviktig.

• Anonym (..)
    Anonym (?) skrev 2013-10-15 10:45:53 följande:
    Vissa sidor säger BMI under 18 som undervikt, vissa under 18.5 eller 19. Vissa läkare påstår till och med att BMI under 20 är undervikt. Gjorde det lätt för mig och gick efter det "uträkningssidan" sa Glad
    Är inte WHO's siffror bättre?

Eller ska vi börja dividera om olika siffror för män och kvinnor som också används ibland?

Normalvikt kvinna 18,5-24
    Normalvikt man 19,5-25 
  • Anonym (Wow)

Har vi så många tjockisar på FL?

Gör nått åt er själva. Det är värt det!

Längre liv och skönare sex.

Ingen vill innerst inne ha sex med en degklump.

• Mattias39

Enligt BMI, som jag anser vara ett totalt värdelöst sätt att mäta på, så är jag överviktig.
    Möjligen kan man se BMI som en väldigt grov vägledning. Möjligen.
    Men många tar det som att BMI är sanningen.

• vampyria2
    Anonym (Wow) skrev 2013-10-16 10:29:06 följande:
    Har vi så många tjockisar på FL?
    Gör nått åt er själva. Det är värt det!
    Längre liv och skönare sex.
    Ingen vill innerst inne ha sex med en degklump.
    Äsch det vet du inget om, bara för att du känner så behöver inte alla göra det...själv föredrar jag en man som är lite större och får mer än gärna ha lite mage, framför en spinkis
Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?