• Anonym (?)

Är du överviktig enligt BMI?

BMI - enligt min källa (länken) - över 25 räknas som övervikt och under 19 som undervikt. Här kan ni räkna ut BMI: www.markazits.com/diet/bmi.php

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?
  • Lindsey Egot the only one
    EllinorE skrev 2013-10-18 00:54:42 följande:

Vi får arbeta på det där! 5cm gör mycket xD
    Ja kan man få längre ben av sjukvården istället för en magoperation? Då försvinner ju problemet också. De Bordeaux ha FLER allternativ än GBP eller bantning. Förlängning hade ju varit perfekt.
  • ander25k

:) Jag är överviktig ....nästan 30 i BMI , fast hur det funkar att ta på mig byxor i storlek 52 , och en skjorta i XL vet jag inte :) 183cm/100kg

• gnidde

Ca 30 bmi (: magen är i vägen(: (: 170 cm lång 90 kg midja 115 cm. Bra bantningstips mottages tacksamt.

• JossanTheStar

Jag är nästan överviktig enligt bmi. Visst är jag lite rund. Stor rumpa, stora bröst, lite mage men annars ganska smal midja. Men är fan inte fet! Har nog en och annan muskel också. Känner ingen annan 16-17-årig tjej som tar 85 kg i marklyft som bara är "motionär". BMI är helt värdelöst!! Bra när man ska föra statistik över en större grupp. Individuellt helt kass. FUCK BMI!!!

Min kille skulle också vara överviktig då och det är han knappast med 9% i kroppsfett.

• Anton Chigurh
    JossanTheStar skrev 2014-03-21 13:47:37 följande:
    Jag är nästan överviktig enligt bmi. Visst är jag lite rund. Stor rumpa, stora bröst, lite mage men annars ganska smal midja. Men är fan inte fet! Har nog en och annan muskel också. Känner ingen annan 16-17-årig tjej som tar 85 kg i marklyft som bara är "motionär". BMI är helt värdelöst!! Bra när man ska föra statistik över en större grupp.

Individuellt helt kass. FUCK BMI!!!

Min kille skulle också vara överviktig då och det är han knappast med 9% i kroppsfett.
    Mmm, precis Josse, jag gör som jag brukar, visar upp mig för hela jävla FAMILJELIV....således, jag är väldigt nära övervikt, enligt BMI då, så det är kanske inte helt att lita på....nä.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • CalleA

BMI är ett mått för att mäta på en population, en grupp människor alltså.
    Det är alltså inte framtaget från början för att göra en bedömning på individnivå. Men det här glömdes liksom bort på vägen, och numera använder man det för mätningar på individnivå där det fungerar väldigt dåligt.
    Problemet är väl att det öht är svårt att mäta på individnivå eftersom vi har så olika kroppar med så olika mängd muskler.  

• gnidde

Självklart blir dessa gränser missvisande om man är stenhårt tränad men för svensson så fungerar det nog rätt hyggligt ändå.

• Anonym (Fia)
    gnidde skrev 2014-03-26 15:02:39 följande:

Självklart blir dessa gränser missvisande om man är stenhårt tränad men för svensson så fungerar det nog rätt hyggligt ändå.

Nej, det ska funka alldeles utmärkt även för kvinnor som tränar (har läst en studie från Norge på detta, hittar den dock inte nu). Dock kan det bli missvisande för män som lättare bygger muskler. Det är bara ett fåtal kvinnor som det blivit missvisande för pga för mkt muskler; de flesta som tränar och ligger högt ligger även högt i fettprocent.
  • Zia29

Enligt BMI är jag överviktig, 25,1. Men BMI är bara BS, jag tränar 6 dgr/vecka så jag vet att jag inte är överviktig men vissa stirrar verkligen sig blinda på det. Kasst sätt att mäta sånt på...

Alla har rätt till en åsikt. Om jag bryr mig om din så får du veta det.
  • Anonym (Hallå)
    Zia29 skrev 2014-03-26 23:55:37 följande:

Enligt BMI är jag överviktig, 25,1. Men BMI är bara BS, jag tränar 6 dgr/vecka så jag vet att jag inte är överviktig men vissa stirrar verkligen sig blinda på det. Kasst sätt att mäta sånt på...

Styrketränar du?
  • Zia29
    Anonym (Hallå) skrev 2014-03-27 06:53:11 följande:
    Styrketränar du?

Aa och thaiboxning.
  • Anonym (Fetma)

Jag har fetma enligt bmi. Men hur trovärdigt är bmi egentligen? 

• Anonym (Em)

Jag ligger på bmi 26-27 men räknar mig själv som normalviktig pga kraftig benstomme (är ganska bredaxlad mm). Ser rak, platt och mager ut när jag väger mindre, enligt mig själv. Nu har jag mer kvinnliga former.

• Grodbollen88

Nej jag ligger på bmi 23. Så normalviktig men ser tjockare ut pga äppelformad. Har smala ben och armar osv men rund mage.

• Anonym (Mamma)

Inte nu mera för jag har gått ner 21 kg på lite över ett år så jag har ett bmi på 22,4 nu 

Svar på tråden Är du överviktig enligt BMI?