• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Enenina
    nads skrev 2013-11-22 10:12:24 följande:
    Hmm, har inte prövat skriva från mobilen men det kanske blir så där då :O men man ser ju i alla fall vad du svarat :)  Visst ska det bli kul att få berätta runt jul där! Verkligen den bästa julklappen man kan få ge till föräldrarna känns det som. Svårt att hålla sig så länge till bara. Man skulle vilja skriva en skylt där det står "ÅH JAG ÄR GRAVID!!"... men det är bara fortsätta vara så där hemlig och hålla sig till jul :P

Ska du också berätta i jul? Ja bättre julklapp finns nog inte. Dock får mina föräldrar en annan julklapp också. Vi ska nog köpa ett stort kort där det står att vi två blir tre i juli. Eller om man skaffar sån tröja som det står bebis på magen på hur ska du berätta?
  • Carolaiine

Hm, halva min text försvann visst igår ð???
    Men kul att ha hittat er!

Hur reagerade era blivande pappor på nyheten? ð???

• Enenina
    Carolaiine skrev 2013-11-22 10:31:03 följande:
    Hm, halva min text försvann visst igår ð??? Men kul att ha hittat er! Hur reagerade era blivande pappor på nyheten? ð???

Min pojkvän har inte reagerat så starkt än. Inte jag heller. Troligen för att det känns så overkligt. Men har har sagt att han är jätteglad i alla fall blir nog mer riktigt på inskrivningen
  • Stjernfelt
    Hm, halva min text försvann visst igår 😜
    Men kul att ha hittat er!

Hur reagerade era blivande pappor på nyheten? 😊
    Jag och min man planerade och det var han som först såg "Gravid 1-2" så han stod o log i hallen när jag kom in och så sa jag "Negativt va?" lite sådär besviken. han bara log o väntade tills jag sett testet som faktiskt var positivt :) Så vi blev överlyckliga båda två :) 
  • Alltime
    Hur reagerade era blivande pappor på nyheten? 😊
    Han blev glad, det var ju planerat
  • technicolour

Vi har talat om för våra föräldrar redan innan plusset dök upp att vi struntar i julklappar iår, dels för stressen runt allt. Tänker baka godis och lite annat att lägga i varsinna korgar som dom ska få tillsammans och förhoppningsvis en UL bild i varje;) ska göra ett tidigt i början av december v8 eller 9.

• Asjak

Vår lilla skatt har vart planerad i flera år, så min make va ju med under testerna och är lika lycklig som jag :)

• Carolaiine

Vad härligt att höra
    Min pojkvän sa " allvar? Nej du skojar? Vad kul!!" Och log, men sen har vi inte pratat så mycket om det. Vilket irriterar mig lite. Jag går ju med detta varje dag. Inte dricka för mycket kaffe, tvinga i mig frukost. Värken i magen finns där hela tiden. Så känner jag att jag blir irriterad när han inte nämner det.
    Men, vi ska skrivas in nästa fredag o då ska han med så då kanske det blir mer verkligt för honom också

Vi planerade inte det direkt, men hade oskyddat sex. Tydligen så funkar vi så bra ihop så första månaden blev jag gravid

Vilken fin idé med julklapparna! Hoppas vi kan få en tidig tid för ul, innan jul... Vi har båda tvillingar i släkten, min sambo är tvilling och mina morbröder är tvillingar, så det kanske blir dubbel glädje s

• LååångVägDit

Min sambo ville att de skulle va som på film, att han skulle komma hem o jag sa: "älskling, du ska bli pappa!" Så jag gjorde precis så! :) först tyckte jag de skulle va trist att ta testet när han inte va hemma men de blev en rolig grej ändå! Men varken han eller jag kommer ihåg va han svarade.. :)

• Pikku Enkeli

Min sambo och jag reagerade typ likadant båda två; med total chock. Sen dess har han börjat leta bil som ska vara krocksäker för barn, han kollar barnvagnsannonser, pratar om vad han och barnet kan göra när han är föräldraledig. Och så pussar han på magen varje dag. Han är mer exalterad än vad jag är. Så den lilla ödlan är totalt oplanerad men så välkommen!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014