• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Sorg13

Har inga gravidsymptom direkt förutom lite molvärk men det är nog tidigt för det. Kommer förmodligen närsomhelst..om det kommer!😊

• Stjernfelt

Jag hade mitt hälsosamtal idag, och det gick bra! Barnmorskan sa att hon var väldigt tveksam till att min blödning i lördes skulle vara ett missfall eftersom jag inte fortsatte blöda och sa att vi skulle utgå ifrån att det var en normal graviditet, men hon kunde såklart inte garantera något, gravtestet visar fortfarande 2 väldigt tydliga streck iallafall :) 

Fick tid till inskrivning den 7/1-14, då ska hon leta efter hjärtljud för att se så allt är ok :) Hon sa även att jag var i v 6(5+6) så går snart in i v 7 :) Och hon sa att bf var den 19/7 :)  Ska även göra en tidig glykosbelastning i v 12 då min pappa har diabetes. 

Så ja jag längtar till den 7/1 :) Men imorgon ska vi berätta för resten av familjen tänkte vi då det börjar bli jobbigt att hålla det för oss själva :)  

• EmSaH
    Scsh skrev 2013-11-22 18:17:00 följande:
    Grattis och välkommen! :) Har du några symptom ännu?
    Trött! Så in i det är väl det värsta. Jag ska läsa lite i tråden och "lära känna" er lite
  • Turvion

Jag börjar känna mig som en instängd patient i min egna lägenhet! Inte gjort annat än vart hemma, gått runt gården, vart på ica enstaka gång och på hälsosamtal och på akuten/sjukhuset senaste två veckorna nu :s Har orkat mig ut två ynka gånger a 5-10 min, kräktes tom i en buske första 'promenaden'. Mina föräldrar ville att jag och min sambo skulle komma och äta middag idag, tackade nej pga sambon 'jobbade senare än tänkt' och då tyckte de självklart att vi ska komma imorgon istället :/ känns som om man behöver berättade för de snart för de kommer ju undra varför jag inte vill träffa dem.. V.9 idag :) något att glädjas åt!

• EmSaH

Såg NU att det står "första barnet" i rubriken förvirrad! Jag har en dotter sen innan, så jag letar vidare! Önskar er alla lycka till

• EmSaH
    Sorg13 skrev 2013-11-22 19:51:30 följande:

Samma här!!????såg också nu att där stod första barnen!!

Har du med barn sen innan?
  • Turvion

Sorg13 och EmSaH: jag tycker ni kan stanna om ni vill, ni har ju då massa erfarenheter att dela med er till oss nybörjare :) sen vet jag inte vad andra tycker men tror inte de gör nåt att ni har skatter sen innan :)

• Pikku Enkeli

Det finns en tråd till, som är blandad. Jag tycker det ät skönt med en tråd för bara oss utan barn sen tidigare, men det är ju inte hela världen för min del. Jag är med i båda trådarna.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014