• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Turvion

Enenina: nej inte än men kan ju inte äta heller pga illamåendet :/ men läkerol kanske då ;)

• Enenina

Jag gillar sura godisar och clementiner. Men det är för att jag hörde av min kusin när hon va gravid att hon åt sura godisar när hon mådde jätteilla. Jag mår väldigt illa. Idag glömde jag ta en postafen och det har jag verkligen märkt. Så får aldrig mer glömma ta det:P 

• såjävlaneggo

Jag tycker faktiskt alla som vill vara med, ska få vara det! Sen om man inte trivs då behöver man ju faktiskt inte vara här. Det jag tycker är skönt med den här gruppen är att vi alla håller varandra om ryggen. Det är skönt att få skriva av sig och dela tankar med andra som är i samma sits, sen om vissa har mer erfarenhet än andra tycker jag är en värdslig sak. Bästa gruppen på fl, helt klart <3

• Turvion

Åh då ska jag prova med sura godisar! Jag provade postafen men de hjälpte inte, och nu har jag tagit lergigan comp men den hjälpte inte heller så slutade idag, har provat seaband men de gjorde mig typ mer illamående!

• Asjak

Men sluta prata sura godisar nu blev jag ju jätte sugen på det ;)

• Enenina

hehe förstår att du blir sugen. Det är ju så gött:) Tyvärr är mina slut nu:(  Jag tar en ½-1 postafentablett varje dag.

• fia1
    Turvion skrev 2013-11-22 19:00:41 följande:
    Jag börjar känna mig som en instängd patient i min egna lägenhet! Inte gjort annat än vart hemma, gått runt gården, vart på ica enstaka gång och på hälsosamtal och på akuten/sjukhuset senaste två veckorna nu :s Har orkat mig ut två ynka gånger a 5-10 min, kräktes tom i en buske första 'promenaden'. Mina föräldrar ville att jag och min sambo skulle komma och äta middag idag, tackade nej pga sambon 'jobbade senare än tänkt' och då tyckte de självklart att vi ska komma imorgon istället :/ känns som om man behöver berättade för de snart för de kommer ju undra varför jag inte vill träffa dem.. V.9 idag :) något att glädjas åt!
    Wow
    Såg ut som jag skivit det där, haha
    jag är idag i vecka 9
    Går bara hemma, blir galen, mår illa, spyr etc. 
  • Turvion

Fia1: haha vad coolt, otroligt synkade måste vi vara haha!:) fast det med illamåendet inte är något roligt :/
    Såjävlaneggo: håller med till hundra procent:) verkligen bäst gruppen!
    Bara jag som började gråta när Jens fick åka ur idol ikväll?:s (hoppas jag inte spoilade något för någon som inte sett) menar, jag hejade inte på honom speciellt och skulle aldrig gråta för något sådant annars haha, måste vara hormonerna!

• Enenina
    Turvion skrev 2013-11-22 23:12:20 följande:
    Fia1: haha vad coolt, otroligt synkade måste vi vara haha!:) fast det med illamåendet inte är något roligt :/
    Såjävlaneggo: håller med till hundra procent:) verkligen bäst gruppen!
    Bara jag som började gråta när Jens fick åka ur idol ikväll?:s (hoppas jag inte spoilade något för någon som inte sett) menar, jag hejade inte på honom speciellt och skulle aldrig gråta för något sådant annars haha, måste vara hormonerna!
    jag har märkt att jag är väldigt känslig. lätt för att gråta. ja det måste vara hormonerna. 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014