• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • såjävlaneggo
    såjävlaneggo skrev 2013-11-20 02:32:54 följande:

Kan inte sova.. Ligger och tänker på vilken vagn vi ska köpa, hur barnrummet ska se ut, om det är en pojke eller flicka.. Idag mådde jag bättre på em så jag och sambon åkte till köpcentrumet och köpte lite kläder. Det blev några byxor och en stickad overall pyret kan ha på kvällarna i sommar. Jag var så glad just då, kände att jag äntligen kunde gå till jobbet imorgon. Och så kan jag inte sova, har vridit på mig sen fotbollen slutade..

Tänker också på lite risker, en son jag är lite fundersam till.. Kommer ni färgs ert hår under graviditeten?

Älskar mobiler.. Ursäkta särskrivningen..
  • LååångVägDit

Idag är det 1 vecka sedan jag var utanför dörren. Imorn har jag fått tid till doktorn så då måste jag ta mig ut.. Längtar tills jag mår bättre och kan bara vara glad över att äntligen vara gravid.

• Humlan26

Jag har kollat med min frisör och hon sa att det var helt ok att färga håret så jag kommer att göra det.
    Är också sugen på att börja handla lite, men kommer inte att göra det förrän nästa år, kanske något på mellandagsrean.
    Funderar också på barnvagn. men det känns som det är långt fram tills vi skall kolla på det.... 
     Nu ser jag fram emot vårt ul 4/12, bara två veckor kvar. men jag är också nervös, det är ju sista delen i kub så då får vi veta risken att vårt barn har någon kromosomavvikelse. Håller tummarna att allt ser bra ut!

• Asjak

Ja börjar få sömnbrist jag måste upp och kissa flera ggr per natt... Snark!

Ngn vars humör har ändrats?

Jag har inte märkt ngt alls

• Alltime
    Humlan26 skrev 2013-11-20 12:14:30 följande:
    Jag har kollat med min frisör och hon sa att det var helt ok att färga håret så jag kommer att göra det.
    Är också sugen på att börja handla lite, men kommer inte att göra det förrän nästa år, kanske något på mellandagsrean.
    Funderar också på barnvagn. men det känns som det är långt fram tills vi skall kolla på det.... 
     Nu ser jag fram emot vårt ul 4/12, bara två veckor kvar. men jag är också nervös, det är ju sista delen i kub så då får vi veta risken att vårt barn har någon kromosomavvikelse. Håller tummarna att allt ser bra ut!
    Jag har också funderat på det där och varit lite nojjig. Jag bleker håret och skulle behöva göra det snart igen, men jag vet inte. Jag tänkte kolla med BM när jag är där på inskrivning den 9/12.

Har du rdan fått tid och tagit prover för KUB?! Min BM sa att det bilr någongång i januari för mig. Tyckte det var sent, jag vill ju veta i god tid innan abortgränsen så att jag iaf har möjlighet att ta ställning. Får kolla med henne den 9/12 också. Håller iaf tummen för er!
  • Snurran85

Idag är det extrem lycka. Efter besök och fått gjort ett vul i vecka 8+5 så konstaterades det att vi väntar tvillingar :)

• Stjernfelt
    Snurran85 skrev 2013-11-20 13:21:29 följande:
    Idag är det extrem lycka. Efter besök och fått gjort ett vul i vecka 8+5 så konstaterades det att vi väntar tvillingar :)
    Åh vad roligt! Grattis :) 

Min man säger hela tiden att vi väntar tvillingar. en av varje. Men jag tror inte på honom. :P Känns det något annorlunda eller det känns exakt likadant? :P 
  • sms86
    Snurran85 skrev 2013-11-20 13:21:29 följande:

Stort Grattis till er Skrattande
  • Emly

Hej tjejer! Jag ska våga in mig här, är 5+1, första grav sedan ett förskräckligt X. Ska på inskrivning imorgon och sedan väntar ett tidigt vul. Nån som har bra tips på vad som kan va bra att fråga? Mitt huvud bar snurrar av själva tanken ännu :)

Asjak:jag har lite humör, på eftermiddagarna känns det som att jag är super arg!

Snurran85: grattis! Va spännande!!!

• Humlan26
    Alltime skrev 2013-11-20 13:05:16 följande:
    Jag har också funderat på det där och varit lite nojjig. Jag bleker håret och skulle behöva göra det snart igen, men jag vet inte. Jag tänkte kolla med BM när jag är där på inskrivning den 9/12.

Har du rdan fått tid och tagit prover för KUB?! Min BM sa att det bilr någongång i januari för mig. Tyckte det var sent, jag vill ju veta i god tid innan abortgränsen så att jag iaf har möjlighet att ta ställning. Får kolla med henne den 9/12 också. Håller iaf tummen för er!

Blodprovet till kub ska man göra i v 9 tror jag och sen ul mellan v 12 och 14
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014