• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Ssr

Men fy! Jag lider verkligen med er tjejer som mår så dåligt. Jag hoppas verkligen att ni alla kan få må bättre snart! Är det nån av er som mår lite bättre eller har det varit lika illa hela tiden? Kämpa på!

• LååångVägDit
    Ssr skrev 2013-11-21 18:43:06 följande:
    Men fy! Jag lider verkligen med er tjejer som mår så dåligt. Jag hoppas verkligen att ni alla kan få må bättre snart! Är det nån av er som mår lite bättre eller har det varit lika illa hela tiden? Kämpa på!

För mig är det lika hela tiden. Vissa stunder mkt värre.. Min sambo sa det här om dagen att jag får ju aldrig vila ifrån det, inte ens en stund så man kan äta normalt en gång iaf. Så för mig börjar det bli väldigt påfrestande psykiskt och fysiskt såklartRynkar på näsan.
  • Enenina
    Ssr skrev 2013-11-21 18:43:06 följande:
    Jag mår illa typ hela tiden. Och värk i magen. Provar mej fram till vad jag känner för att äta.  Har en nojja på clementiner nu. som jag tyvärr inte ska äta så många av egentligen. Hoppas verkligen att illamåndet blir bättre snart. För det är verkligen svårt att leva normalt när man mår illa heela tiden. Kräks inte som tur är. Men ibland känns det som att det vore bättre än att inte göra det så kanske det går över till slut. Sä man får må bra å njuta av att det äntligen blivit ett plus :P
  • Scsh
    Hej tjejer! 

inskrivningen idag gick jättebra och jag fick veta att i vår kommun får vi ultraljud mellan v17-18 men hon var väldigt snäll och jag fick tid för ultraljud 20/12 vilket passar utmärkt då vi ska berätta på julafton för våra familjer.. så en liten bild där blir ju kanon.

Idag är jag 5+0! 

Fick även utskrivet lergigan comp, någon som tycker dessa funkar?
  • Turvion

För mig funkar inte lergigan comp som jag hoppats och som bm sa, tar 3gånger om dagen.. Blev rekommenderad av en annan läkare att lergigan C kombi med primperan men har inte vågat de då min bm sa från början att jag inte fick fortsätta med primperan (ätit i flera flera år mot illamående) och så ringde jag henne igen och hon sa NEJ till primperan, de kan ge neurologiska skador på barnet.... Och den risken vill jag inte ta! Jag har inte ätit något annat än kex, saft/vatten/oboy och enstaka smörgåsrån sen i fredags, har provat rostade mackor och lite spaghetti m köttfärssås men de kommer upp lika fort..

• technicolour

Fy f*n för illamående vill bara krypa ur kroppen vissa stunder!

Har nu tagit första dosen Lergigan comp och har hittils kunnat andas ut dock tror ja att jag reagerade på koffeinet och efedrinet för hjärtat ökade pulsen något.

Jag löste det med sjukskrivningen så det känns skönt.!

• Carolaiine

Hejsan! Fick veta för ett par dagar sen att jag och min pojkvän ska bli föräldrar i juli 2014 om allt går bra Jättelyckliga

• Enenina

Grattis Ja det är sjukt härligt att få veta det. Men även svårt att smälta det och ta in det. Jag har fortfarande inte förstått. Håller tummarna har du känt av något särskilt? quote=71744920][quote-nick]Carolaiine skrev 2013-11-21 20:45:35 följande:[/quote-nick]Hejsan! Fick veta för ett par dagar sen att jag och min pojkvän ska bli föräldrar i juli 2014 om allt går bra Jättelyckliga[/quote]

• LååångVägDit
    technicolour skrev 2013-11-21 20:27:36 följande:

Fy f*n för illamående vill bara krypa ur kroppen vissa stunder!

Har nu tagit första dosen Lergigan comp och har hittils kunnat andas ut dock tror ja att jag reagerade på koffeinet och efedrinet för hjärtat ökade pulsen något.

Jag löste det med sjukskrivningen så det känns skönt.!

Tror oxå att jag reagerat på de. Kände av det mkt när jag provade öka från 2 om dagen till 3. Kändes inte bra så jag håller mig till 2. Jobbig känsla när pulser rusar iväg. Hur många sa dom att du ska ta?
  • såjävlaneggo

Jag mår piss. Men idag pallrade jag mig iväg till jobbet i alla fall. Skönt att komma ut lite även fast jag spenderade halva dagen på toaletten för att spy. Min jobbar kompis berättade att hennes barn åt riskaka utan smak och ett glas vatten innan hon gick upp på morgonen, för att dämpa illamåendet. Så nu är sambon på citygross och köper det, så hoppas jag att jag slipper spy upp all mat imorgon. Pannkakor åt jag till lunch, det fick jag faktiskt behålla. :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014