• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • fia1
    Turvion skrev 2013-11-22 23:12:20 följande:
    Fia1: haha vad coolt, otroligt synkade måste vi vara haha!:) fast det med illamåendet inte är något roligt :/
    Såjävlaneggo: håller med till hundra procent:) verkligen bäst gruppen!
    Bara jag som började gråta när Jens fick åka ur idol ikväll?:s (hoppas jag inte spoilade något för någon som inte sett) menar, jag hejade inte på honom speciellt och skulle aldrig gråta för något sådant annars haha, måste vara hormonerna!
    Mm verkligen, hehe
    Tar lergigan comp nu men hjälper inte. Postafen var nog lite mer effektivt  
    Jag blir tokig på att inte känna mig som vanligt någonsin längre. Avsmak för allt. Äcklig smak i munnen och allt luktar så starkt hela tiden. (och äckligt ofc)
    har vul nästa vecka

• Turvion

Fia1: nä lergigan Comp hjälpte inte mig heller, ah alla smaker är hemska och lukter! Kan knappt gå in i köket eller på toan om tvättmaskinen är igång..
    Åh spännande med vul! Hoppas allt är bra! Jag gjorde ett förra lördagen när jag var på akuten, såg ett tickande hjärta och ah, ett huvud och kropp fast de va svårt innan hon pekade fort sen fick jag nästan hoppa ut ur rummet med byxorna vid knäna haha, stressigt på akuten..

• fia1
    Turvion skrev 2013-11-22 23:27:02 följande:
    Fia1: nä lergigan Comp hjälpte inte mig heller, ah alla smaker är hemska och lukter! Kan knappt gå in i köket eller på toan om tvättmaskinen är igång..
    Åh spännande med vul! Hoppas allt är bra! Jag gjorde ett förra lördagen när jag var på akuten, såg ett tickande hjärta och ah, ett huvud och kropp fast de va svårt innan hon pekade fort sen fick jag nästan hoppa ut ur rummet med byxorna vid knäna haha, stressigt på akuten..
    Ne ja har till o med tagit 2 åt gången morgon, lunch o kväll. Hjälper inte. Morgon kräktes idag ändå 
    Haha samma här, killen åt chips med taco-sås och det stank så extremt i vår lilla lägenhet så jag stängde in mig i sovrummet.
    Och badrummet har sen jag blivit gravid lukta avlopp hela tiden. Minsta lilla känning från vattenlåset till tvättmaskinen gör mig illamående precis som du, haha. Jag blir tokig
    Oj, men va skönt att iaf få se det.

ja är relativt nyopad i buken så de vill kolla så jag inte har utomhav. eller ngt sånt, df ska jag kolla

• Scsh
    Enenina skrev 2013-11-22 21:26:09 följande:
    någon som fått nåra konstiga cravings än? 
    Ja.. tuc (kex) sourcreme and onion.. :P Själv då?
  • Scsh

Kan man ta lergigan comp och postafen tillsammans? Det kanske funkar? Nu mår jag inte illa än (peppar peppar) men har någon erfarenhet av detta? Kanske till och med det där seabandet? 

• fia1
    Scsh skrev 2013-11-23 02:53:40 följande:
    Kan man ta lergigan comp och postafen tillsammans? Det kanske funkar? Nu mår jag inte illa än (peppar peppar) men har någon erfarenhet av detta? Kanske till och med det där seabandet? 
    jag frågade barnmorskan om man kunde det och det sa hon "absolut!" till 
    Hon tyckte jag skulle göra det
    Hon sa att vissa tar upp till 10 lergigan comp om dagen (att de tagit i årtionden för gravida kvinnor)
    Dock biter inget på mig nu tydligen 
  • Enenina
    Scsh skrev 2013-11-23 02:51:21 följande:
    Ja.. tuc (kex) sourcreme and onion.. :P Själv då?

Nä inga konstiga än så länge. Jag äter mest clementiner och lite sura godisar.jag borde egentligen inte äta clementiner då jag är känslig mot dom. Får klåda men det verkar funka bra nu av någon anledning.
  • fia1
    Enenina skrev 2013-11-23 09:54:49 följande:

Nä inga konstiga än så länge. Jag äter mest clementiner och lite sura godisar.jag borde egentligen inte äta clementiner då jag är känslig mot dom. Får klåda men det verkar funka bra nu av någon anledning.
    jag har förstört clementiner för jag åt dom en kväll då jag var riktigt illamående så nu kan jag inte tänka mig det igen, Synd! För det var jätte bra grej att sitta o pilla o äta
  • Enenina

När jag fick reda på att det är bra att äta före man kliver upp så tog jag banan. Men nu klarar jag inte av banan.det är inte alls gott.

fia1 skrev 2013-11-23 10:06:48 följande:
    jag har förstört clementiner för jag åt dom en kväll då jag var riktigt illamående så nu kan jag inte tänka mig det igen, Synd! För det var jätte bra grej att sitta o pilla o äta

• Ssr
    Enenina skrev 2013-11-23 10:09:34 följande:
    När jag fick reda på att det är bra att äta före man kliver upp så tog jag banan. Men nu klarar jag inte av banan.det är inte alls gott.

Åhh jag har också förstört banan. Levde på banan endast i två veckor för det var det enda som gick ner. Nu är det inte gott med banan alls längre.

Det var nån som sa till mig att när man är gravid så kan man ibland tåla vissa saker man tidigare varit allergisk emot. Nån mer som hört det? Låter för bra för att vara sant.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014