Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

bumbie81 skrev 2014-04-15 09:39:12 följande:
    Har försökt prata m han igen men nu börjar han tycka att ja är tjatig. Han ville mest att ja skulle veta han tankar och ge mig ett heads up ifall de helt plötsligt inte skulle funka.

Idag ska ja på föräldragrupp! Lr vi.. Sambon vill helst inte, då han gick med sin föredetta.... Känns inte helt ok för mig, han får nog så snällt följa m idag iallafall..

Jätte fint väder här idag blir så glad av den. Dock så saknar jag att gå på uteservering m mina vänner och ta ett glas vin, saknar de jätte mycket faktiskt. Men de känns nästan tabu att säga de men ja saknar faktiskt att dricka ett gott glas vin till maten lr med vännerna
    Du kan ju gå ut och ta ett glas alkoholfritt vin!
  • Humlan26

Någon mer som tycker att byxorna börjar skava under magen och att bh:n skaver under brösten. Försöker ha en mjuk bh utan byglar men det hjälper inte..

• Humlan26
    bumbie81 skrev 2014-04-16 05:47:08 följande:
    Usch va svårt de har vart att sova inatt... 79dgr kvar idag. 2 månader och 10dgr sånt man kan räkna på när fåren tagit slut.

Va ju som sagt på föräldragrupp igår.. De va lika stelt som man sett på film haha, våran bm rekommendera att vi skulle nötta våra bröstvårtor tyckte de blev lite väl konstigt när hon föreslog att vi skulle klippa hål i våra bh-ar...? Att man kanske ska gå utan hemma kan ja köpa och att gnugga extra m frotehanduk men att klippa hål.. Fk skulle vi inte prata vilket ja tycker e ett ganska viktigt samtalsämnen verkar ju inte va de lättaste de där! Önskade att ngn från fk kom och förklarade. Studiebesök på bb skulle vi oxå ordna själva.. Jaja de blir säkert bra de i slutändan hehe.

Jätte fin dag som är på väg ute, älskar våren/sommaren/ sen sommar. Men kan tänka mig att om kroppen reagerar i vanliga fall, så som depression vid väderomslag så borde ju en gravid kvinna reagera ännu mer? Bara en tanke men kanske tåls att tänka på

Hoppas ni får en fin dag alla iallafall och tack för att ni finns, betyder rätt mycket att kunna fråga och bolla med er
    Anledningen att fk inte komemr tro jag att alla har så olika situationer så det går inte att dra någon generell info. Bättre att man själv bokar sig en tid på fk om man tycker att man behäver dte. har man ett "vanligt" jobb står den mesta infon på hemsidan.
  • Humlan26
    Esperanza80 skrev 2014-04-16 18:42:42 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med "restless legs"?
    Jag har detta i lite "mildare form" normalt sett då det är ärftligt men nu senaste veckan har det blivit betydligt värre.
    Fastän jag är supertrött kan jag inte somna. Måste röra på benen var 30:e sekund (stackars min sambo). Min BM sa att det kunde bero på järnvärdet. Hade 118 för 1,5v sedan men har ändå börjat med järntablett varannan dag. Det är redan extra järn i min multivitamin också. Hoppas det hjälper. Skönt med ledigt i 5 dagar nu så jag i alla fall får sovmorgon (på morgonen sover jag som en stock)

Min rygg blir bara värre och värre. Mitt på ryggen och till höger om ryggraden är det värst (men ont i nästan hela ryggen + foglossning). När jag rör mig känns det som om någon sticker in en kniv i ryggen på den punkten som är värst....Måste vila från att jag kommer hem från jobbet tills jag ska sova men hjälper knappt. Funderar på om jag kanske borde låta mig bli sjukskriven 50%, fast jag vet inte om det är "krångligt" och så kanske inte fk godkänner sen...(?)
    Jag har haft restless legs i vaderna under stora delar av graviditeten, dock har sista veckan varit mycket bättre. jag vaknar av det på nätterna. För mig funkar det då att göra så många tåhävningar jag bara orkar. Sen hinner jag somna efter det när jag är helt slut i benen.
  • Humlan26
    LadyGrace skrev 2014-04-17 13:10:24 följande:
    Inga problem för mig att få det godkänt men jag har ju sammandragningar oxå å med tvillingar är det mer regel än undantag att bli sjukskriven.

En fråga till er alla: Gör alla glukosbelastningar? Trodde man bara gjorde det om man låg i nån riskzon.
    Jag vet inte ens vad glukosbelastning är . Inget min barnmorska pratat om, så det kanske inte är så vanligt att kolla? Sist kollade hon bara blodtrycket och sf-måttet.
  • Humlan26

Nu har jag varit hos en kompis och fått lite kläder till vår lilla bebis. Så nu har vi en hel del av de minsta storlekarna. Både begagnat och nytt.
    Var även på ikea idag och kollade på möbler till barnrummet. Gillar serien stuva. Någon som har erfarenhet av den eller kikat på den?

• Humlan26

Läste nån stans att det är bra att börja packa i v. 35.

Nån som fått något receptbelagd medicin mot allergin. Mina ögon är hemska just nu. Tagit loratadin i kombination med ögondroppar men det hjälper inte..

• Humlan26
    godisen skrev 2014-04-29 17:55:57 följande:
    Jag läste någonstans att det ska gå att mäta sparkar per timme och att det då skulle vara minst 10 sparkar/timme. Och om man tar tid så bör man söka hjälp om bebis inte rörts sig 10 ggr på två timmar. Allt är väl riktlinjer och enligt min barnmorska går iaf de på BB Stockholm nästan uteslutande efter den gravidas känsla, vilket jag kan tycka är skönt. Om jag känner att något inte känns rätt så är det inget konstigt att åka till förlossningen för en koll.. Humlan26 - jag tar Aerius på recept, vilket verkar vara det enda som hjälper mig, har varit allergisk så länge jag kan minnas mot allt som blommar. Jag var lite orolig och känner fortfarande inte att det känns toppen att ta de men jag måste för att må bra. Min barnmorska gav sitt godkännande för de. Alla verkar få olika utlåtanden men man får väl själv göra en bedömning om man klarar sig eller inte antar jag. Var det någon som startat en FB gruppför bara oss? Det kanske inte behövs men för ev. träffar eller så :)
    Jag ringde vårdcentralen idag och de skrev ut aerius till mig. Har fortfarande rätt stora besvär i ögonen, men hoppas att det blir bättre. Fick även nasonex som skulle kunna hjälpa mot ögonklådan.
  • Humlan26
    MiniV skrev 2014-04-29 19:20:35 följande:
    Är det någon som känner att bebisen rör sig annorlunda nu när den börjar bli lite större? Får inte lika många hårda sparkar längre, men känner ju att den bökar därinne.
    Får inte heller så  mycket sparkar, däremot en upptryckt hand, fot eller rumpa titt som tätt. Man kan följa en upphöjning på magen och se när kroppsdelen sveper förbi.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014