• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

LadyGrace skrev 2014-05-19 22:38:26 följande:
    Pratade med förlossnings läkare igår och det står nu i min journal att jag vill försöka vaginalt med om jag tycker det blir flr jovbigt har jag rätt att avbryta och bli snittad. Känbs helt rätt för mig.

Åh jättebra jag har tänkt massa på dig!

Jag önskar att alla får förlossningen dom önskar
  • Asjak
    Heje skrev 2014-05-20 10:39:42 följande:
    ???? Vi skulle på första föräldrautbildningen igår och gick dit på em. Men bad bm ta ett blodtryck för jag har mått lite konstigt sista veckorna och dagarna, trycket va nämligen högt i fre när jag va på sjukhuset så ville kolla så det inte stigit mer. Men det hade det gjort och hade även äggvita i urinen så i väntan på att fl skulle ringa upp fick vi vara med på utb. och efter bm pratat med fl fick vi avbryta utb. och åka in. Dem tog blodtryck, kurva på hjärtljuden och blodprover, efter 3h fick vi åka hem med svaret att dem misstänker havandeskapsförgiftning och ska komma tillbaka på onsdag fm för att ta nya prover. Blir att vila vila vila och hoppas proverna är bättre på onsdag!!

Men oj är det så vanligt med havandeskaps förgiftning? Tycker att ni är flera dom oroar sig för om det.

Skönt att dom håller sån koll på er och bebisarna iaf!
  • Asjak

Lååångvägdit massa styrkekramar, skönt när djurägare tar sitt ansvar och ser till djurets bästa och inte sitt egna!

Hemkommen från läkaren och barnmorskan, jag blev sjukskriven ända tills förlossningen då dom va rädda att ja kunde föda alldeles för tidigt och att bebis är tillväxt hämmad.

Magen va nu 32 cm i sf och jag är i v 34+2 .

Stackars min bebis har börjat få hicka massor med ggr om dagen nu, eller så känner ja det mycket tydligare nu :)

• Asjak
    Salladshuvud skrev 2014-05-21 13:17:33 följande:
    Tack för feedbacken! Bra att veta att jag inte är ensam om magknip iaf och att tabl funkar :) Men får undersöka om det finns ngt annat som kan höja ens järnvärden ist. Känns synd att ha ont.
    jag dricker också blutsaft 20 ml om dagen,jag köper den i vanlig affär det är lite billigare.
    fick förstoppning av niferexen och svart avföring.

Lååångvägdit jag tycker du gör helt rätt med katten,den har haft ett bra långt liv!
  • Asjak

Herregud vi ska flytta nästa helg så vi har inte gjort ngt alls ännu :)

Börjar få lite panik då jag nog är först här med att få ut bebis!

• Asjak
    LadyGrace skrev 2014-05-22 10:44:48 följande:

När kommer bebisen?
    Alla ska de ut så ta ett djupt andetag och njut av sista tiden som gravid smile1.gif
    om fem veckor är det bestämt att den lilla kommer med kejsarsnitt!
    Kvinnor i Afrika klarar sig ju utan Babynest,bärselar och bröstpumpar ;)
  • Asjak

Då är du före mig jag ska ha 26/6

Ja finns ju en tid efter bf också men nu börjar allt bli då verkligt :)

Är det någon som har börjat "boa" ännu?

Jag tvättar kuddar och filtar,rensar lådor, gör rent kyl och frys

• Asjak
    unborn skrev 2014-05-23 14:35:55 följande:
    Lååångvägdit. Okej ja bm säger att han ligger med huvudet neråt men hon har ej sagt ngt om att han fixerat sig så ska fråga det nästa gång. Men jag gillade inte alls att hon tröck på magen för att känna hur han låg, hon tröck ju hårt och det gjorde skitont, fick hålla in tårarna för att det inte kändes bra! Antar att jag bara e känslig o rädd om bebis... Sa inget ialf. Mia80 - tycker också att han ligger på tvären ibland.. Då kan han ju inte ha fixerat sig? Aja, förhoppningsvis gör han det snart! :)

Det är ingen fara med bebisen den ligger så skyddad och tål mer än vi vanliga vågar ta i dom :)

Men jag tycker för din egen skull ska du säga till hur du upplevde det och fråga om du på ngt sätt tror det kan ha skadat bebisen.

På mig ligger bebisen så djupt så vid alla fyra ultraljud har dom vart väldigt hårdhänta,samt för att kunna lyssna på hjärtljuden har dom fått plocka fram bebis och hålla fast två gånger.

Nu när jag va inne på CTG i måndags så försökte dom väcka den fyra gånger

och då tog dom tag och ruskade och skakade bebis.

Väldigt obehagligt!

Heje din stackare jag tänker på dig!

Hur får du dagarna att gå inne på sjukhuset?

Värmen har kommit och den brukar vara sååå skön men nu svettas jag som en gris och duschar två ggr om dagen samt att jag sväller ngt fruktansvärt!!
  • Asjak

Mina bröst läcker oxå av och till, är inte mycket som kommer men blir lite blött :)

Imorgon är det TUL igen, hoppas bebis har växt som den ska nu!

Till helgen flyttar vi och det ska bli så himla skönt!!

Vi bor ju nu på 35 kvm och har nästan inga möbler (såldes när vi sålde huset) men miljoner flytt kartonger!

• Asjak
    Mia 80 skrev 2014-05-26 17:39:39 följande:
    Åh vad jag blir avundsjuk, vi ska inte flytta förrens 28/6 (och hoppas att bebisen inte trillar ut just den helgen) men bf 10/7 så det borde ju va lugnt kan man tycka.

Usch din stackare!

Vad flyttar ni till? Vi ska hyra ett helt nyrenoverat hus på landet på 65 kvm med loft tills vi hittar något eget.

Min make är det sötaste som finns,när han kommer hem från jobb så pussar han mig och sedan magen.. Hur kär blir man inte då <3
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014