• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

ÅÅÅhhh bajs!
    Var på TUL idag sist var bebis -18% i tillväxt och idag var den -28%.......
    fick göra flödeskontroll av navelsträngen samt nytt CTG i 30 minuter.
    Allt såg bra ut så jag ska tillbaka om en vecka och göra nytt flöde och CTG
    sedan nytt TUL om två veckor.

Men man blir ju jätte orolig,dom sa att märker jag det minsta som är annorlunda så ska ja komma
    in direkt,det lugnade mig ju inte heller.

är i vecka 35+1 och nu vill jag ha min bebis på utsidan...
    dom uppskattade vikten till 1800 gram ca nu och för tre veckor sedan var det 1640 gram så den har inte växt mycket,den borde vara på ca 2500 gram nu.

• Asjak

Salladshuvud och MiniV tack för omtankarna, man är ju orolig som det är redan innan med att bli mamma och nu detta, men det ska gå bra!

Jag får göra TUL för att jag är gbp opererad jag oxå samt att bebis vart liten hela graviditeten, har hitills gjort 5 ultraljud och hinner nog bara ett till innan förlossningen

• Asjak

Heje jag förstår din oro,man vill att lilla knytet mår 100% bra hela tiden och följer normal kurvorna!

Hur har CTG sett ut?

Vad ska dom göra åt att flödet är påverkat?

Massa styrke kramar till dig och din sambo

• Asjak

På söndag flyttar vi äntligen!!!

Längtar efter att få pyssla iordning bebis rummet :)

Natten till igår fick jag gallstensanfall som höll i sig i sex timmar,kan komma på bättre saker att göra på natten!

Hur går det för er alla,berätta vad ni har kvar och hur ni mår?

• Asjak

Va hos barnmorskan idag och fick reda på att flödes kontrollen jag gjorde förra veckan inte va jätte bra men ändå ok (dom sa till mig på sjukhuset att allt va jättebra)

Ska dit imorgon igen, min bm sa till mig att ta med alla papper man har med sig till förlossningen och packa väskan då dom mycket väl kan bestämma sig att plocka ut bebis väldigt snart....

Vi flyttade igår och har inte packat upp en enda sak,vi sover på madrasser på golvet och ja har ju knappt köpt ngt till bebisen!!

Fick akuthandla amningslinnen och behåar idag samt nappar och mindre bebis kläder, vet att dom gör det som är bäst för bebisen men va inte alls beredd på detta så är lite chockad

• Asjak

Tack för er omtanke!

Ja har nog gjort alla prover som går idag så nu är jag trött :)

Flödet är påverkat och mindre fostervatten än förra veckan, men dom tycker att bebis än så länge mår tillräckligt bra i mig så nya tester om en vecka.

Heje och Stjernfeldt hur går det för er???

• Asjak

Jätte grattis till er lille kille Heje!!

23 dagar kvar tills bebis ska ut senast :)

• Asjak

Tjej1989 åhh så mysigt vi vill se kort sedan :)

Någon mer som tycker magen är ett bra bord, tekoppen står bra så länge bebis sover ;)

Min make tycker det är läskigt att röra magen nu för man känner små fötter och ben nu,samt huvudet väldigt tydligt.

Börjar få lite ordning hemma nu, idag ska vi hämta soffa och matbord.

Har tvättat massa bebis saker idag.

Börjar bli klar med städningen av huset också,godkände inte flyttstädningen hyresgästerna innan gjorde så jag har snart gjort om allt :)

Vaddå boar??

• Asjak
    LååångVägDit skrev 2014-06-04 16:44:25 följande:
    Har precis varit till smvc o fått datum för snitt.. O shit va nervös jag blev. Har bf 8 juli men det blir en juni bebis! :) Aaahh!! Både jag o min sambo har suttit o flinat hela vägen hem i bilen. Inte långt kvar. V 35+0 idag! Herrejösses va overkligt att veta exakt. Måste sätta mig o andas ett tag tror jag, haha!

Hihi visst är det läskigt :)

Är du före eller efter mig?

Vi har snitt 26/6, här vill dom ha så nära beräknat datum som möjligt
  • Asjak
    LååångVägDit skrev 2014-06-04 21:43:12 följande:
    Har före dig! ;) dom tar de vanligtvis i v 39+nåt men lite tidigare med mig för att jag har en bindvävssjukdom som gör de lite speciellt o de e risk att jag föder för tidigt o dom vill kunna göra snittet i lugn o ro och att de inte blir akutsnitt.

Ahh okej misstänkte att det var något speciellt!

Är det därför du får ks oxå?

Kommer inte ihåg allas olika :)

Imorgon hoppas jag att jag hunnit städa klart huset och börja inreda lite i bebis rummet även om bebis ska sova bredvid oss
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014