• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    lillalilla90 skrev 2013-10-24 07:24:21 följande:
    Hur mår ni, alla? :) Själv var jag så otroligt hungrig igår att jag behövde äta konstant! Magen kommer ju börja växa i rekordfart av andra anledningar är bäbis om det fortsätter såhär, haha.
    Jag mår bra, trött som fan o hungrig nästan hela tiden bara :P Har molvärk i magen lite då och då men de e väl bara att livmodern växer antar ja. :) Känner av liiiiite illamående o ömma bröst, men de kommer troligtvis öka snart ;) Men de e de ju värt :D hehe
  • malin1985

Nån som har nåt tips på ett nyttigt o mättande mellanmål? Nu äter jag risifrutti men de känns lite för onyttigt tycker jag. Orkar inte hålla på o laga nåt så de får gärna va nåt man kan köpa färdigt :p

• Vifslan

Jag plussade i måndags till min förtjusning! Skulle haft BF  31 maj/27 juni beroende på när jag blev gravid. Är osäker, hade inte testat men min mens i augusti var konstig. 

Nu har dock min sambo fått kalla fötter och vi (..) bestämt oss för att vi inte kan ha barnet. Jag har skrapnningstid i november men vi ska in på familjerådgivning innan. Vi har bara varit tillsammans i tre år och är båda universitetsstudenter. 

Är det någon mer som har haft extremt ömma bröst? Skriker till så fort något snuddar dem :) har haft ont i ländryggen över en månad och trodde att jag hade blivit allergisk mot något eftersom min mage har strulat (sen plussade jag och fick en annan förklaring). Kul med så många som har plussat!  

• Vifslan
    lillalilla90 skrev 2013-10-24 07:24:21 följande:
    Hur mår ni, alla? :) Själv var jag så otroligt hungrig igår att jag behövde äta konstant! Magen kommer ju börja växa i rekordfart av andra anledningar är bäbis om det fortsätter såhär, haha.
    Jag är hungrig ofta men kan inte äta, börjar må illa efteråt och får magknip :S 
  • lillalilla90
    malin1985 skrev 2013-10-24 07:33:43 följande:
    Nån som har nåt tips på ett nyttigt o mättande mellanmål? Nu äter jag risifrutti men de känns lite för onyttigt tycker jag. Orkar inte hålla på o laga nåt så de får gärna va nåt man kan köpa färdigt :p

Jag skulle också behöva tips på nyttiga mellanmål! Helst vill jag typ dricka läsk konstant men det känns inte så bra med allt socker.. Jag har köpt tunna knäckebröd, smör och leverpastej till jobbet som jag tar innan lunch, och seen småäter jag nötter+russin (en såndär färdig mix som finns på pressbyrån) fram till eftermiddagen då jag fyller på med nån skivad frukt, mjölk och musli.. Sen en TIDIG och stoooor middag! Min hunger är verkligen inte att leka med, haha.
  • lillalilla90
    Vifslan skrev 2013-10-24 07:43:12 följande:
    Jag plussade i måndags till min förtjusning! Skulle haft BF  31 maj/27 juni beroende på när jag blev gravid. Är osäker, hade inte testat men min mens i augusti var konstig.  Nu har dock min sambo fått kalla fötter och vi (..) bestämt oss för att vi inte kan ha barnet. Jag har skrapnningstid i november men vi ska in på familjerådgivning innan. Vi har bara varit tillsammans i tre år och är båda universitetsstudenter.  Är det någon mer som har haft extremt ömma bröst? Skriker till så fort något snuddar dem :) har haft ont i ländryggen över en månad och trodde att jag hade blivit allergisk mot något eftersom min mage har strulat (sen plussade jag och fick en annan förklaring). Kul med så många som har plussat!  

Jättebra att ni går på familjerådgivning innan, så att ni får prata med nån utomstående om er situation innan ni gör nåt definitivt. Prata mycket med din partner om det här, och låt inte dina känslor bli överkörda! Jag har själv varit i samma sits som du och även om jag inte ångrar mitt beslut idag var det en väldigt tung process för mig med alla känslor som kom efteråt... Så glöm inte att verkligen känna vad DU vill. Inget är mer rätt än det andra så länge du går på din magkänsla. :) Sjukt onda bröst är heeelt naturligt!
  • malin1985
    Vifslan skrev 2013-10-24 07:43:12 följande:
    Jag plussade i måndags till min förtjusning! Skulle haft BF  31 maj/27 juni beroende på när jag blev gravid. Är osäker, hade inte testat men min mens i augusti var konstig. 

Nu har dock min sambo fått kalla fötter och vi (..) bestämt oss för att vi inte kan ha barnet. Jag har skrapnningstid i november men vi ska in på familjerådgivning innan. Vi har bara varit tillsammans i tre år och är båda universitetsstudenter. 

Är det någon mer som har haft extremt ömma bröst? Skriker till så fort något snuddar dem :) har haft ont i ländryggen över en månad och trodde att jag hade blivit allergisk mot något eftersom min mage har strulat (sen plussade jag och fick en annan förklaring). Kul med så många som har plussat!  
    Hur gamla är ni? Va tråkigt att din sambo fått kalla fötter.. Hoppas att du inte går me på att göra nåt DU inte vill bara. 
    Mina bröst är inte så ömma än, lite grann bara men inte så att det stör. Ont i ryggen har jag dock, särskilt när jag står upp.

• Lin90

Fick + i måndags, inte vågat tro detta då jag fått ma v 9 med skrapning den 26/9 haft två negativa tester efter och nu positivt test, beräknad mens idag... Trodde det absolut inte det kunde gå så fort :) har nämligen pcos i botten.

• malin1985
    Lin90 skrev 2013-10-24 10:04:21 följande:
    Fick + i måndags, inte vågat tro detta då jag fått ma v 9 med skrapning den 26/9 haft två negativa tester efter och nu positivt test, beräknad mens idag... Trodde det absolut inte det kunde gå så fort :) har nämligen pcos i botten.
    Grattis och välkommen :) Jag har hört att man lättare blir gravid direkt efter missfall eftersom att kroppen är mer förberedd då eller va man ska säga. ;)
    När blir BF för dig? :) 
  • Lin90

Enl alla appar jag laddat hem blir det den 2/7 så nu hoppas jag verkligen det blir en bäbis :) lät på Min barnmorska som om jag fick ett + nästa vecka skulle de följa mig lite extra noga då det är så tätt inpå ett missfall så hoppas på tidigt ultraljud :) När har du bf?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014