• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-26 18:27:44 följande:
    Funderar på att köpa ett sånt där band man sätter i knapphålet på jeansen, men det kanske går lika bra med en gummisnodd?

Testa :) de går säkert bra med vilken snodd som helst :)
  • Qhuiii

Hoppar gärna in här om jag får?:)

Grattis alla som plussat!

Plussade idag på BIM+3, äntligen! Har ett missfall i bagaget sedan tidigare, så jag hoppas de vill sig hela vägen denna gången!:)

Sitter nu och väntar på att min sambo ska komma hem så jag kan berätta!!:D

Vilken vecka är ni i? Har nu berättat för någon?:)

• Humlan26

är i 4+2. Berättade för mannen i går kväll. ingen annan vet och så får det bli ett tag framöver.

• malin1985
    Qhuiii skrev 2013-10-26 19:05:12 följande:

Plussade idag på BIM+3, äntligen! Har ett missfall i bagaget sedan tidigare, så jag hoppas de vill sig hela vägen denna gången!:)

Grattis! :) jag är i v5 (4+4). :) min sambo vet såklart och så har jag även berättat för 2 kompisar :) våra familjer ska få veta v10 och övrig släkt och vänner får veta v12 :) har ni försökt länge? Hur gammal är du och vart är ni ifrån?
  • malin1985

Skriv gärna in er i bf listan tjejer! :) länk finns i trådstarten.

• Alltime
    Qhuiii skrev 2013-10-26 19:05:12 följande:
    Jag håller en tumme för dig (två betyder otur!)

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp

Jag är lite osäker på hur man räknar för att vara riktigt ärlig. På ClearBlue-testet stod det det gravid 2-3 v, men det räknar väl bara den "riktiga graviditeten", man räknar väl från senaste mensens första dag, eller hur? Då är det 5v + 2 dagar idag.

Jag har tack och lov inte gått upp något i vikt än tack och lov! Väger 68 kg till 157 cm. Hoppas på max 80 kg!

Har ett stort problem. Jag ska på krogen med en kompis nästa helg. Att jag inte dricker händer liksom inte i vanliga fall, vad ska man göra? Jag vill inte berätta än!
  • Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-10-26 20:13:21 följande:

Grattis! :) jag är i v5 (4+4). :) min sambo vet såklart och så har jag även berättat för 2 kompisar :) våra familjer ska få veta v10 och övrig släkt och vänner får veta v12 :) har ni försökt länge? Hur gammal är du och vart är ni ifrån?
    Ok tänkte nog oxå berätta i typ v 10-12 blir till att bita sig i tungan;)

Vi har försökt i drygt 1 år.

Vi bor i Halmstad, ni?:)
  • Qhuiii
    Alltime skrev 2013-10-26 21:09:58 följande:

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp smile5.gif

Jag är lite osäker på hur man räknar för att vara riktigt ärlig. På ClearBlue-testet stod det det gravid 2-3 v, men det räknar väl bara den "riktiga graviditeten", man räknar väl från senaste mensens första dag, eller hur? Då är det 5v + 2 dagar idag.

Jag har tack och lov inte gått upp något i vikt än tack och lov! Väger 68 kg till 157 cm. Hoppas på max 80 kg!

Har ett stort problem. Jag ska på krogen med en kompis nästa helg. Att jag inte dricker händer liksom inte i vanliga fall, vad ska man göra? Jag vill inte berätta än!
    Tack!:)

Ja de är ju en himla bra julklapp;)

Ja prec, de är så man räknar, då är vi exakt lika långt gångna, spännande!

Nä man kan ju alltid hoppas att man inte går upp en massa..

Haha ja den kan bli knepig! Du kan inte föreslå något annat då? :P
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-10-26 21:09:58 följande:

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp

Ojdå, det du kan göra är ju att se till att du beställer dina drinkar själv o ber om alkoholfritt? Eller om säger att du går på penicillin o inte kan dricka pga det? Jag var inbjuden på tjejkväll idag o dom röker inomhus så ja sa att ja va sjuk.. skittrist men ja vill inte utsätta mig för passiv rökning nu.
  • Alltime
    Qhuiii skrev 2013-10-26 21:14:29 följande:
    Tack!:)
    Ja de är ju en himla bra julklapp;)
    Ja prec, de är så man räknar, då är vi exakt lika långt gångna, spännande!

Nä man kan ju alltid hoppas att man inte går upp en massa..

Haha ja den kan bli knepig! Du kan inte föreslå något annat då? :P
    Tyvärr inte, hon har sett fram emot det här så länge! Jag funderar på att säga att vi försöker och att jag inte vill riskera något om det har tagit.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014