• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Snurran85 skrev 2013-10-25 16:46:39 följande:
    Igår och idag har jag ett väldigt illamående från och till under dagen och molande värk i livmodern.

Graviditeten har fått hjälp genom en provrörsbefruktning med två ägg insatta- så nu går tankarna kring om det blir ett eller två barn som tagit sig :)

Åh va spännande! Hoppas du på 1 eller 2? :)
  • Snurran85

Att få två är lite skrämmande- men det hade också låtit oss slippa allt vad provrör innebär sedan.

malin1985 skrev 2013-10-25 16:58:36 följande:
    Åh va spännande! Hoppas du på 1 eller 2? :)

• lillalilla90
    malin1985 skrev 2013-10-25 11:09:35 följande:
    Å va skönt att det är fredag! Jag känner att jag skulle behöva sova middag på dagarna. Känner mig helt slutkörd och går oftast och lägger mig redan kl 20 :/ I helgen ska jag bara ta det lugnt, var inbjuden på tjejkväll på lördag men känner att jag inte vill berätta för dom vännerna än och dom röker dessvärra inne o de vill jag inte utsätta mig för. Är ni oroliga för passiv rökning under graviditeten?

Jag bor mitt i Stockholm city (men bara i en vecka till! :D ), och här trängs a,n ju med ett antal människor på trottoarerna varje gång man går ut, vare sig man vill det eller inte. Och alldeles för många röker! Härom dagen märkte jag inte att personen som gick framför mig rökte, och gissa vem som lyckades ta ett djupt andetag precis när rökaren pustade ut en massa rök...? Ofrivilligt halsbloss, javisst! Jag känner mig inte direkt orolig, men tycker att det är sjukt vidrigt, och.nästan respektlöst på vissa plan...
  • malin1985
    lillalilla90 skrev 2013-10-26 09:25:15 följande:
    Jag bor mitt i Stockholm city (men bara i en vecka till! :D ), och här trängs a,n ju med ett antal människor på trottoarerna varje gång man går ut, vare sig man vill det eller inte. Och alldeles för många röker! Härom dagen märkte jag inte att personen som gick framför mig rökte, och gissa vem som lyckades ta ett djupt andetag precis när rökaren pustade ut en massa rök...? Ofrivilligt halsbloss, javisst! Jag känner mig inte direkt orolig, men tycker att det är sjukt vidrigt, och.nästan respektlöst på vissa plan...

Usch va äckligt! De roliga e att jag själv rökte tills vi bestämde oss för att börja försöka men nu står ja inte ut me röklukt. Fattar inte hur jag kunde utsätta min kropp för alla gifter...!
  • Alltime

Stort grattis till alla er med plus! Här är en till som plussat. Enligt FL-verktyget blir BF 2/7, vi får väl se vad som händer när jag väl kommer till MVC.

Jag och min sambo är 32 och 33 år gamla och bor i Sollentuna. Detta var vårt andra försök till första barnet så allt är väldigt nytt, men samtidigt väldigt spännande!

När det gäller symptom så är mina bröst ömma och jag är galet illamående och det spänner i nedre delen av magen. Jag fick mens så jag trodde inte att jag skulle plussa denna månaden. Mensen kom dock inte "igång" som den brukar, så jag tog ett test och enligt det (ClearBlue) är jag gravid i v 2-3.

• malin1985
    Alltime skrev 2013-10-26 11:23:13 följande:
    Stort grattis till alla er med plus! Här är en till som plussat. Enligt FL-verktyget blir BF 2/7, vi får väl se vad som händer när jag väl kommer till MVC.

Jag och min sambo är 32 och 33 år gamla och bor i Sollentuna. Detta var vårt andra försök till första barnet så allt är väldigt nytt, men samtidigt väldigt spännande!

När det gäller symptom så är mina bröst ömma och jag är galet illamående och det spänner i nedre delen av magen. Jag fick mens så jag trodde inte att jag skulle plussa denna månaden. Mensen kom dock inte "igång" som den brukar, så jag tog ett test och enligt det (ClearBlue) är jag gravid i v 2-3.

Grattis och välkommen till tråden :)
  • malin1985

Hur mår ni tjejer? :) mina bröst har svällt upp som faan, har aldrig haft såhär stora förut :) gjorde de stora misstaget att väga mig imorse och jag har gått upp 3 kg!!! Okek att ja äter hela tiden men va fan..! 3 kg+ i v5?! Dags att se över mina matvanor tror jag. Har ni gjort upp någon plan för kost och motion under graviditeten?

• tildaa

Heej jag hänger på här :)

Jag och min sambo är 22 år och vi har äntligen plussat :D

Har bf 4/7 enligt det jag har räknat ut :)

• malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 14:50:19 följande:
    Heej jag hänger på här :) Jag och min sambo är 22 år och vi har äntligen plussat :D Har bf 4/7 enligt det jag har räknat ut :)

Grattis och välkommen till tråden! :) har ni försökt länge? Vart i landet bor ni?
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014