• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Vifslan

Ni verkar ha det fint i era tidiga graviditeter :) jag har inte behövt köpa nya kläder, kom till och med mina små,jeans idag som jag inte har kunnat haft på månader :) brösten har dock blivit större och bröstvprtorna ömmar som fasiken! Har ett ständigt sug efter hamburgare med bröd och potatismos! Var på familjerådgivning igår men vi vet fortfarande inte hur vi ska göra...

• LadyGrace

Stort Grattis till alla plus. Jag plussade igår (BIM+1) och enligt FL verktyget är det BF 4/7 -14 :). Super lyckliga! Vi har försökt sen jan-feb med lite strul av min menscykel/ägglossning under sommaren så jag fick pergotime (stavning?) för att få igång ägglossningen. Så på andra försöket med det så gick det äntligen :)). Är oxå lite orolig för MF men försöker glädjas mer än vad jag oroar mig.

• tildaa

Haft en blödning nu idag. Barnmorskan hade svårt att svara på om det kunde vara mf eller inte.. Tankarna snurrar runt hur mycket som helst.

Barnmorskan sa att jag skulle ta en nytt gravtest om ca 3 veckor för att se vad det var. Känns konstigt att leva i ovissheten på om man fortfarande är gravid eller inte. :(

Är det nån mer som haft blödning???

• LadyGrace
    tildaa skrev 2013-10-27 04:05:46 följande:
    Haft en blödning nu idag. Barnmorskan hade svårt att svara på om det kunde vara mf eller inte.. Tankarna snurrar runt hur mycket som helst.

Barnmorskan sa att jag skulle ta en nytt gravtest om ca 3 veckor för att se vad det var. Känns konstigt att leva i ovissheten på om man fortfarande är gravid eller inte. :(

Ånej! Håller tummen att det inte var något farligt.

Själv kan jag inte somna om efter ha vaknat vid 2. Försöker att bara tänka positivt men det finns en gnagande oro för att nåt ska gå fel.

Kram till dig tildaa
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 04:05:46 följande:

Jag har läst att de e helt normalt att för blödningar i början och att de oftast är helt ofarliga eller va man ska säga. De finns tydligen en massa anledningar till varför man kan få blödningar som inte är mf. Förstår att de e jättejobbigt men försök ta de lugnt. Var det en liten blödning? Håller en tumme för att allt ska vara bra!
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-27 06:42:40 följande:
    Känner också oro. Drömde att jag fick mf i natt. Mardröm!!!

Jag oroade mig väldigt mycket förra veckan men sen gav jag mig fan på att jag ska njuta av den här graviditeten och inte slösa min energi på att tänka på allt som kan gå fel. De kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när inget hänt och troligvis inte heller kommer hända så är det ingen vits att oroa sig för det.
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-27 02:33:59 följande:
    Stort Grattis till alla plus. Jag plussade igår (BIM+1) och enligt FL verktyget är det BF 4/7 -14 :). Super lyckliga! Vi har försökt sen jan-feb med lite strul av min menscykel/ägglossning under sommaren så jag fick pergotime (stavning?) för att få igång ägglossningen. Så på andra försöket med det så gick det äntligen :)). Är oxå lite orolig för MF men försöker glädjas mer än vad jag oroar mig.

Stort grattis och välkommen till tråden! :) hur gammal är du och vart bor ni? :)
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 07:07:13 följande:

Jag har läst att de e helt normalt att för blödningar i början och att de oftast är helt ofarliga eller va man ska säga. De finns tydligen en massa anledningar till varför man kan få blödningar som inte är mf. Förstår att de e jättejobbigt men försök ta de lugnt. Var det en liten blödning? Håller en tumme för att allt ska vara bra!
    Jag jag oxå läst att det kam vara helt ofarligt. Men man blir ju orolig :(

Det börja med lite. Sen vart det mer under eftermiddan igår. Men det är ju inte lika mycket som när jag har mens.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014