• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 07:23:34 följande:
    Jag jag oxå läst att det kam vara helt ofarligt. Men man blir ju orolig :( Det börja med lite. Sen vart det mer under eftermiddan igår. Men det är ju inte lika mycket som när jag har mens.

Okej har det slutat nu eller blöder du fortfarande? Har du ont? Usch förstår att du är orolig men de kommer säkert bli bra. Skickar en stor kram till dig!
  • lillalilla90
    malin1985 skrev 2013-10-26 18:00:40 följande:
    Om din sambo är med kan han ju smygdricka från ditt glas oxå så får du fejkdricka ;) så gjorde vi förra helgen o de funkade bra. De va ingen som misstänkte nåt tror ja. ;)

Vi körde på samma trick! Jag var supernervös, haha, men jag tror inte att nån märkte.. :)
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 07:41:38 följande:

Okej har det slutat nu eller blöder du fortfarande? Har du ont? Usch förstår att du är orolig men de kommer säkert bli bra. Skickar en stor kram till dig!
    Blöder fortfarande :(

Usch känns så jobbigt när man äntligen har blivit gravid efter över 1 år av försök.

Men får tänka positivt och hoppas på att det bara är en blödning och inget mf.
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 08:55:04 följande:
    Blöder fortfarande :(

Usch känns så jobbigt när man äntligen har blivit gravid efter över 1 år av försök.

Men får tänka positivt och hoppas på att det bara är en blödning och inget mf.

De kommer nog gå bra! Finns ju till o me dom som får "mens" flera gånger under graviditeten utan att det är någon fara.
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 10:40:37 följande:

De kommer nog gå bra! Finns ju till o me dom som får "mens" flera gånger under graviditeten utan att det är någon fara.
    Joo precis. Det börjar avta nu.

Och jag mår jätte illa. Så hoppas att det bara var en vanlig blödning. Får ta ett nytt gravtest om några veckor och se :)
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 11:07:48 följande:
    Joo precis. Det börjar avta nu.

Och jag mår jätte illa. Så hoppas att det bara var en vanlig blödning. Får ta ett nytt gravtest om några veckor och se :)

Va skönt :) tror inte man har symtom kvar efter ett mf så om du mår illa så e det nog ett bra tecken. När jag skrapades efter mitt ma så försvinn mina symtom på en gång. Borde funka likadant vid mf tycker jag.
  • Ma311

Hej alla och grattis till plussen!

Här är en till som väntar första barnet i Juli. Plussade igår bim + 4, enligt diverse uträkningar har jag bf den 2/7. Känns roligt och spännande, men svårt att ta in :)

• malin1985
    Ma311 skrev 2013-10-27 12:36:49 följande:
    Hej alla och grattis till plussen!

Här är en till som väntar första barnet i Juli. Plussade igår bim + 4, enligt diverse uträkningar har jag bf den 2/7. Känns roligt och spännande, men svårt att ta in :)

Grattis och välkommen till tråden :) hur gammal är du och vart bor ni? Har ni försökt länge? :)
  • malin1985

Nån mer än jag som bara är illamående när ni är hungriga OCH när ni precis ätit er mätta?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014