• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Lin90 skrev 2013-10-24 10:37:17 följande:
    Enl alla appar jag laddat hem blir det den 2/7 så nu hoppas jag verkligen det blir en bäbis :) lät på Min barnmorska som om jag fick ett + nästa vecka skulle de följa mig lite extra noga då det är så tätt inpå ett missfall så hoppas på tidigt ultraljud :) När har du bf?
    Å vad kul :) Enligt uträkningen här på fl ska jag ha bf 30/6 men i min app på telefonen blir de 1/7 :) Får se sen efter ultraljud vilket datum det blir ;) Har ni försökt länge? Jobbigt när man haft missfall innan, jag hade ett ma i v 8 för några år sedan men den gången blödde jag flera gånger innan och det har jag inte gjort nu så jag ser det som ett bra tecken :)
  • Lin90

Nej, vi har inte försökt länge :) slutade med P-piller och blev gravid direkt fick missfall och nu gravid igen :) blev väldigt snabbt men båda är så glada :) Känns som om jag har tur då jag var inställd på ivf behandlingar. Mm :) Hade ni försökt länge? :)

• malin1985
    Lin90 skrev 2013-10-24 11:43:42 följande:
    Nej, vi har inte försökt länge :) slutade med P-piller och blev gravid direkt fick missfall och nu gravid igen :) blev väldigt snabbt men båda är så glada :) Känns som om jag har tur då jag var inställd på ivf behandlingar. Mm :) Hade ni försökt länge? :)
    Vi lyckades på andra försöket. :) Jag har varit sugen länge men det har inte passat in förrän nu :)
    Min sambo tycker att det är jättekul att vi ska ha barn o de e jag väldigt glad för :)
  • Snurran85

Hej Hoppar in i tråden. Jag och min sambo plussade idag. Så det ser enligt uträkningar ut att bli BF den 3juli 2014. :):):):) Så rädd att det skall bli missfall innan då vi fick det väldigt tidigt i mars.. Nu ny tag.

• malin1985
    Snurran85 skrev 2013-10-24 22:44:44 följande:
    Hej Hoppar in i tråden. Jag och min sambo plussade idag. Så det ser enligt uträkningar ut att bli BF den 3juli 2014. :):):):) Så rädd att det skall bli missfall innan då vi fick det väldigt tidigt i mars.. Nu ny tag.

Grattis och välkommen :) så härligt med en liten sommarbebis :D har du mycket symptom? :)
  • Vifslan
    lillalilla90 skrev 2013-10-24 07:51:47 följande:

Jättebra att ni går på familjerådgivning innan, så att ni får prata med nån utomstående om er situation innan ni gör nåt definitivt. Prata mycket med din partner om det här, och låt inte dina känslor bli överkörda! Jag har själv varit i samma sits som du och även om jag inte ångrar mitt beslut idag var det en väldigt tung process för mig med alla känslor som kom efteråt... Så glöm inte att verkligen känna vad DU vill. Inget är mer rätt än det andra så länge du går på din magkänsla. :) Sjukt onda bröst är heeelt naturligt!
    malin1985 skrev 2013-10-24 07:53:10 följande:
    Hur gamla är ni? Va tråkigt att din sambo fått kalla fötter.. Hoppas att du inte går me på att göra nåt DU inte vill bara. 
    Mina bröst är inte så ömma än, lite grann bara men inte så att det stör. Ont i ryggen har jag dock, särskilt när jag står upp.

Ja, det känns bra att gå och prata med en tredje part så att säga. Om inte annat vad jag kan göra/inte göra så länge jag är gravid. Satt på en fest igår och drack äppeljuice hela kvällen, kände mig ovanligt nyttig. Vi är 22 och 24, jag har 1,5 år kvar på min master och min sambo blir klar ingenjör i vår. På så sätt passar det ganska bra att få barn i juni, eftersom jag ändå inte kommer att vara bunden till någon arbetsplats på länge. Men som sagt, jag vill att mitt framtida barn ska växa upp med en far så det är upp till honom. Vill han inte bli pappa ännu kommer jag att respektera det. 

Jaa, det är lite jobbigt att kroppen börjar strula redan! Har fått massa finnar, svettas som en åsna, blir anfådd när jag går :) 

• Vifslan
    Snurran85 skrev 2013-10-24 22:44:44 följande:
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • malin1985

Å va skönt att det är fredag! Jag känner att jag skulle behöva sova middag på dagarna. Känner mig helt slutkörd och går oftast och lägger mig redan kl 20 :/ I helgen ska jag bara ta det lugnt, var inbjuden på tjejkväll på lördag men känner att jag inte vill berätta för dom vännerna än och dom röker dessvärra inne o de vill jag inte utsätta mig för. Är ni oroliga för passiv rökning under graviditeten?

• Snurran85

Igår och idag har jag ett väldigt illamående från och till under dagen och molande värk i livmodern.

Graviditeten har fått hjälp genom en provrörsbefruktning med två ägg insatta- så nu går tankarna kring om det blir ett eller två barn som tagit sig :)

malin1985 skrev 2013-10-25 05:42:15 följande:
    Grattis och välkommen :) så härligt med en liten sommarbebis :D har du mycket symptom? :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014