• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • lillalilla90

Nu ska jag strax iväg på middag där ingen vet om graviditeten. Hjälp! Både en fördrink och vinet till maten måste jag finta bort utan att nån misstänker. Frågan är, hur?! Haha. Önska mig lycka till! ;)

• malin1985
    lillalilla90 skrev 2013-10-26 17:46:50 följande:
    Nu ska jag strax iväg på middag där ingen vet om graviditeten. Hjälp! Både en fördrink och vinet till maten måste jag finta bort utan att nån misstänker. Frågan är, hur?! Haha. Önska mig lycka till! ;)

Om din sambo är med kan han ju smygdricka från ditt glas oxå så får du fejkdricka ;) så gjorde vi förra helgen o de funkade bra. De va ingen som misstänkte nåt tror ja. ;)
  • Humlan26

Det är så svårt det här med alkoholen. Har massa fester inbokade närmsta veckorna. Vill ju inte stanna hemma hela tiden heller..

• tildaa

Nån mer än jag som redan känner sig svullen och uppblåst?

Jag har ett par favoritjeans som jag inte kan ha för det gör ont då.

Känns väldigt tidigt. Nån mer som känner så? :)

• Humlan26

Jag knäpper gärna upp knappen i jeansen när jag sitter ner, annars trycker det så jobbigt mot magen...

• tildaa

Då är jag inte ensam i alla fall :)

Jag köpte faktiskt ett par låga gravidbyxor idag :) riktigt skönt. :)

• malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 18:10:27 följande:
    Nån mer än jag som redan känner sig svullen och uppblåst?

Jag har ett par favoritjeans som jag inte kan ha för det gör ont då.

Känns väldigt tidigt. Nån mer som känner så? :)

Jag har köpt nya stretchjeans som e 2 storlekar större än normalt. Ja klarar inte av att ha mina vanliga för dom sitter för hårt :/
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-26 18:25:34 följande:

Jag har köpt nya stretchjeans som e 2 storlekar större än normalt. Ja klarar inte av att ha mina vanliga för dom sitter för hårt :/
    Jag köpte gravidbyxor idag :)

Såna med låg kant. Dom är verkligen jätte sköna :) ingenting som trycker mot magen :)
  • Humlan26

Funderar på att köpa ett sånt där band man sätter i knapphålet på jeansen, men det kanske går lika bra med en gummisnodd?

• malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 18:27:27 följande:
    Jag köpte gravidbyxor idag :)

Såna med låg kant. Dom är verkligen jätte sköna :) ingenting som trycker mot magen :)

Å va skönt. :) hemma har jag alltid ett par lite för stora pyjamasbyxor. Känns ingenting mot magen :) synd bara att man inte kan ha dom bland folk haha. ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014