Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

.
    Hatet mot SD beror väl oftast på okunskap, typ att alla invandrare ska kastas ut.

20% av medlemmarna i SD är ju själva invandrare.

• maria diaz

Visst finns det korkade människor i SD, precis som i alla andra partier.
    Politiker som fuskar med skatten, bluffar med kontokort, eller stjäl sprit på systembolaget.
    Där är alla partier likadana kålsupare.

Det är fler invandrare som röstar på SD än på KD, FP, och C.

• maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 22:36:17 följande:
    Hörde just att 50.000 svenskar emigrerar varje år. Lite invandring kanske inte är så tokigt ändå..?
    Eftersom 700.000 människor saknar ett arbete, så är det bra att 50.000 får jobb utomlands varje år, eller vad de nu gör när de lämnar landet.

Med den takten så tar det 15 år innan alla har ett jobb i Sverige. Om inga nya flyttar hit förstås.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 23:12:55 följande:

Är någon enda politiker i riksdagen inte sverigevänlig? 
    Att bedriva en asylpolitik som kostar miljarder varje år, och som gjort att skolan, försvaret, och järnvägen blivit bland de sämsta i hela Europa, det kallar inte jag för Sverigevänligt? På vilket sätt menar du?

Titta bara på Bert Karlsson, han tjänar flera miljoner om året på asylsökande. Han har idag 2000 asylsökande på sina hotell runt om i Sverige. Migrationsverket betalar 350:- per dag för varje plats, av skattebetalarnas pengar.
    Det blir 700.000:- om dagen in på Bert Karlssons konto.
    Röda korset behöver bara 30:- om dagen för att ta hand om en flykting med mat och sovplats.
    Pengarna måste skickas dit de gör mest nytta, där flest människor får hjälp.
    Inte till affärsmännens fickor och bankkonton.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 19:10:17 följande:
    Åkesson och hans gäng åker runt med livvakter och kräver att behandlas som kungligheter. 
    Tror du att det är Åkesson själv som bestämmer om han ska ha livvakter eller inte?

Trots att han lever under hot så kämpar han för sitt land som ingen annan svensk politiker.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 21:58:11 följande:
    Som sagt. Vi får se hur "vanligt folk" reagerar på att SD glider omkring som kungligheter som kräver att de ska släppas in överallt (och till och med trotsar läkares oro över sina patienter, skapar oroligheter på folks arbetsplatser och gör elever otrygga i sina skolor.) 
    Kallar du läkaren eller vänsteraktivisterna som stoppade Åkesson för "vanligt folk"?
    En liten klick människor som tar sig rätten att bestämma vad "vanligt folk" ska rösta på.

Nä du, det "vanliga folket" väntade på att SD skulle komma in på sjukhuset och skolan och berätta om sin politik, och få lite reklamblad att läsa.
    Så gjorde det "vanliga folket".
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 23:02:56 följande:
    Nej, jag syftade inte på dem främst. Det finns dock mängder av "vanligt" folk som är livrädda för SD.....
     genom att bussa SÄPO-vakter på skolelever...
    "Bussa SÄPO-vakter på skolelever.?
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.
    Men rädslan handlar förstås om okunskap.

Det är fler invandrare i Sverige som röstar på SD, än FP, KD, och C exempelvis.
    20% av SD:s medlemmar har invandrarbakgrund.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 23:48:11 följande:
    Jag bedömer inte folk efter var de kommer ifrån eller vad de har för hudfärg. 
    SD bedömer ingen efter hudfärg. Du måste släppa det någon gång efter alla dessa år.
    Är det inte jobbigt att bära på fördomar baserat på okunskap?
    Ska Åkesson kasta ut människor med annan hudfärg, eller vilka sagor har du hört?

Åkesson vill minska invandringen eftersom många kommuner nu säger att det är stopp.
    Det finns inga tomma bostäder eller lediga jobb.
    FN och hjälporganisationer erbjuder rent vatten, mat, och sovplats för alla människor på flykt. Idag 40 miljoner.
    Kostnaden är en tiondel av vad det kostar i Sverige, alltså kan vi hjälpa tio gånger fler människor.
  • maria diaz
    effemgea skrev 2014-03-29 19:15:58 följande:
    Men själv anser jag att SD-sektens tankeslappheter inte bör stå oemotsagda, inte för att jag tror mig kunna övertyga
    någon, utan mer av principiella och praktiska skäl. 
    Vänd på frågan istället.
    Finns det något inom svensk asyl- och flyktingpolitik som fungerar?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?