Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 21:54:23 följande:
     Folk är långt mer eniga och glada i varandra i dag än folk var för hundra år sedan.
    I mångkulturella områden???
    Vi har inte samma verklighetsuppfattning märker jag.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:32:57 följande:
    Islam är långt mer progressivt än nästan alla andra religioner. Bara så du vet liksom. Medan buddismen tycker att man ska gilla läget, kristendomen att man ska ogilla läget men njuta av obehaget och hinduismen fortfarande pysslar med änkebränning, så förespråkar islam forskning, utveckling och framsteg. Men det gäller kanske inte i din värld?
    På vilket sätt kan vi översätta dina drömmar i verkligheten??
    Går det?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:36:41 följande:
    Precis. Och för att upprepa: antalet dödsfall pga politiskt våld utförda av islamister: 0. Dito för högerextrema: 14. Statistiken är rätt lik i resten av europa också. Men det är klart, man är väl inte rädd för extremhögern om man sympatiserar med dem.
    Det hade troligen slutat med flera hundra dödsfall i islamistiska dåd, om inte säkerhetspoliser världen över hade lyckats stoppa dåden innan de verkställdes.
    Allt fokus från västvärldens säkerhetspoliser ligger på islamistisk extremism.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:49:22 följande:
    Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.
    Du verkar vara expert på SD:s kvinnosyn?
    Lär oss lite om deras kvinnosyn, så kanske vi blir lika hatiska mot SD som du?
    Vad vill dom med kvinnorna?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:55:33 följande:
    Jag är fortfarande inte hatisk, vänligen måla inte på mig känslor.

Du kan själv läsa deras texter. Förslagsvis de som inte är pinfärska och PK-fierade. Mycket om att kvinnor ska hålla sig till sitt, gärna hem och barn. Och flera SD-politiker har menat att kvinnor har sig själva att skylla för våldtäkter (tydligen utom våldtäktsmannen är utrikesfödd!?) då de klär sig fel, utmanar och super för mycket.

En annan SD-are menade ju rentav att det var okey att spöa på sin flickvän "någon enstaka gång".
    Jag frågade dig om SD.s kvinnosyn, och du svarade med några icke namngivna personer som skall ha yttrat sig på något internet-forum för 15 år sedan.

Du menar alltså att partiets egna kvinnor skulle kämpa för de påståenden du angav?
    Eller kan det finnas några tvivel om var du fått dina uppgifter från?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 19:33:02 följande:
    Ehheh, skillnaden mellan kristendom och islam är typ namnet och några detaljer till. Annars är det i stort sett same same.
    Nja, kristendom bygger till största delen på det nya testamentet.
    Islam uteslutande på det gamla testamentet, dvs koranen.

Att säga "same same" angående kristendom och islam tyder på okunskap.
  • maria diaz
    Velouria skrev 2014-04-12 17:53:16 följande:

Ja. Terroristen i Norge var ju en norrman. Och danskar är inte så trevliga mot "babbar" överlag. Du borde ha haft finnar med. De är de otrevligaste.

Sverige är jämförelsevis rätt okej. Här smyger man åtminstone med vad man tycker om "babbar". Som ni i tråden som är anonyma näthatare  Ingen av er skulle våga att prata såhär inför en "babbe".
    Det var ett väldans tjat om "babbar" från din sida.
    Jag har massor med goda vänner och arbetskamrater som du kallar "babbar".
    Det hindrar dock inte min åsikt att Sverige tagit emot alldeles för många invandrare på alldeles för kort tid.
  • maria diaz
    Velouria skrev 2014-04-12 21:32:45 följande:
    Ojdå, nu får nog sverigedemokraterna göra lite omvärderingar. Eller är det bara PK-fakta?

www.dn.se/goda-nyheter/har-spelar-tron-ingen-.../
    Nej. det är inga nya siffror.
    Inte ens för SD.
    Den utvecklingen har pågått sedan 60-talet.  Lååångt innan vi svenskar hade hört talas om integrationsproblem.
  • maria diaz
    maka011 skrev 2014-04-12 23:06:33 följande:
    Att säga att man är sverigedemokrat men inte rasist är som att dra in magen när man väger sig.
    Konstigt.
    Ändå har SD större andel invandrare som medlemmar än de flesta andra partier.
    Men de kanske är "rasister" de också...?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 19:03:11 följande:
     Eller vad tror du att PK står för egentligen?
    Politiskt korrekt.

Kan även förklaras som "att följa den dominerande trenden i samhällsdebatten", enligt Nationalencyklopedin.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?