Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:29:49 följande:
    Vad har rån, våldtäkter och misshandel med invandring att göra?
    Det behöver absolut inte ha med varandra att göra.
    Men i just Sverige verkar det ha det, eftersom de flesta dömda för brott har invandrarbakgrund.

På så sätt har de med varandra att göra.
    Sedan kan orsakerna alltid diskuteras.

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Reformering-av-lag-om-behandli_GZ02K382/
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:38:13 följande:
    Med tanke på att den absoluta majoriteten våldtäkter begås av svenska män mot svenska kvinnor (men även mot invandrarkvinnor, 
    Skulle det vara konstigt, när det bor tre miljoner fler svenska män än invandrarmän i Sverige?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:45:43 följande:
    Nej, de flesta dömda för brott har inte invandrarbakgrund. Det finns en överrepresentation, men majoriteten är fortfarande svenskar. Och den överrepresentationen sammanfaller med överrepresentationen som har att göra med social klass.
    Du kan inte gissa mer fel.

Det finns många fler fattiga svenskar än fattiga invandrare i Sverige.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-01 22:16:09 följande:

Jag tycker det är SD-sympatisörerna som beter sig mest sektliknande vilket inte minst märks här där man försvarar idioti in absurdum. I stort sett alla kritik avfärdas. Inte ens nazistmedlemmar tar man avstånd i från. Sekten sluter upp runt de egna. Jag vet inget annat parti i riksdagen som företräds av så många omdömeslösa människor men blind tilltro till en annan människa bara för att de säger sig sympatisera med samma parti. Mycket sektlikt.

Jag kan diskutera med de flesta sympatisörer från samtliga andra riksdagspartier från höger till vänster utan problem, men när det kommer är det från SD-håll som påhopp och hot kommer. Måste kännas ruttet för de SD-sympatisörer som inte fungerar på detta sätt. Själv skulle jag skämmas ögonen ur mig om det parti jag röstar på skulle ha en affillierad nätsida som Avpixlat. Vilket jävla pack det hänger där!
    Avpixlat som nyhetssida fyller en viktig funktion bland övrig svensk media, där över 40% av journalisterna röstar MP. Det är skrämmande likt en sekt om något.
    Men låt så vara.
    Desto viktigare blir alternativ nyhetsförmedling som Avpixlat.
    De flesta nyheter på Avpixlat finns också att läsa på Aftonbladet.
    Dock inte lika frispråkiga kanske....
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 22:45:59 följande:
    Jag gissar ingenting. Det är vedertagen fakta. I motsats till er sitter jag inte och hittar på och "känner efter" om vad som "känns rätt", jag ser till vetenskapliga förklaringar, där sådana finns.
    Du menar alltså att det finns fler fattiga bland de två miljoner med invandrarbakgrund, än bland sju miljoner svenskar?
    Ok, då vet jag.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-01 22:50:54 följande:
    Där häckar också människor som delar Avpixlats syn på att invandrare är roten till allt ont. Frispråkighet är inte riktigt ordet som täcker in vad som skrivs i kommentarsfälten. Hur du kan försvara en sådan skitsajt är för mig en gåta.
    Jag försvarar inte läsarkommentarerna på Avpixlat. Det har jag aldrig påstått.
    Däremot försvarar jag alternativ media där journalister inte nödvändigtvis röstar på Miljöpartiet.
  • maria diaz

"Om Sveriges journalister skulle avgöra Sveriges riksdags sammansättning skulle Miljöpartiet få hela 41 procent av rösterna."

Källa: www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745/index.xml

Inte konstigt att svensk media hatar Avpixlat.  Den enda nyhetssidan som bevisligen inte skrivs av miljöpartister.
    Sjukt att 41% av Sveriges nyhetsförmedlare röstar på samma parti.
    Tänk på det när du läser din Aftonbladet.

• maria diaz
    effemgea skrev 2014-04-02 19:37:28 följande:
    Själv är jag rätt allergisk mot personer som tror sig ha skådat den stora sanningen och som vill förmedla den till andra som ännu inte skådat ljuset.
    Det brukar räcka att läsa statsbudgeten, eller valfri kommuns årsbudget, för att allvarligt bli intresserad av SD.
    Om människor kände till missbruket av deras skattepengar så hade det blivit uppror i landet.
  • maria diaz
    effemgea skrev 2014-04-04 12:23:05 följande:
    Mitt fokus är att betona att partiet har samlat en förvånansvärt hög andel människor med förvånansvärd låg intelligens och ännu lägre kunskapsnivå kring sig. 
    Anledningen till att just dessa dras till SD, är att dessa människor tar den största smällen i det mångkulturella samhället.
    Vi med bättre utbildning och välbetalda jobb har förmånen att kunna betala för att slippa mångkulturen.
    Jag förmodar att du, precis som jag, har betalat för ett boende och ett liv långt från de problem som svensk asylpolitik orsakat delar av det svenska samhället?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?