nihka skrev 2014-04-01 22:16:09 följande:
Jag tycker det är SD-sympatisörerna som beter sig mest sektliknande vilket inte minst märks här där man försvarar idioti in absurdum. I stort sett alla kritik avfärdas. Inte ens nazistmedlemmar tar man avstånd i från. Sekten sluter upp runt de egna. Jag vet inget annat parti i riksdagen som företräds av så många omdömeslösa människor men blind tilltro till en annan människa bara för att de säger sig sympatisera med samma parti. Mycket sektlikt.
Jag kan diskutera med de flesta sympatisörer från samtliga andra riksdagspartier från höger till vänster utan problem, men när det kommer är det från SD-håll som påhopp och hot kommer. Måste kännas ruttet för de SD-sympatisörer som inte fungerar på detta sätt. Själv skulle jag skämmas ögonen ur mig om det parti jag röstar på skulle ha en affillierad nätsida som Avpixlat. Vilket jävla pack det hänger där!
Avpixlat som nyhetssida fyller en viktig funktion bland övrig svensk media, där över 40% av journalisterna röstar MP. Det är skrämmande likt en sekt om något.
Men låt så vara.
Desto viktigare blir alternativ nyhetsförmedling som Avpixlat.
De flesta nyheter på Avpixlat finns också att läsa på Aftonbladet.
Dock inte lika frispråkiga kanske....