Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-05-06 12:28:18 följande:
    ...som ändå flyr utomlands.

Och det är först efter att vänstern kickades, och kapitalismen släpptes in, som tiggarna börjat fly. Innan var det inte många tiggare som kom hit därifrån. Kanske säger något.

Du vet inte ens vad "min politik" är!
    Vänstern regerar sedan länge i Rumänien.

Därför har de idag flest tiggare i hela Europa.
  • maria diaz
    Velouria skrev 2014-05-06 11:41:34 följande:
    Man måste inte uttala sig såhär bara för att man är missnöjd med invandring. Att vara missnöjd med invandringspolitiken och att hata invandrare och muslimer är inte samma sak. 
    SD har inget emot invandrare.
    Över 20% av partiets medlemmar har invandrarbakgrund.

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.
    Sossar och moderater låtsas inte ens som att det är ett problem.
  • maria diaz

Dorian har inte varit här ikväll.

Har han gått och blivit en verklighetsförankrad Sverigedemokrat?

• maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-07 08:28:14 följande:
    Det är klart att man kan se likheter mellan mitt sätt att göra mig lustig över sverigedemokrater och sverigedemokraters att trampa på invandrare 
    Vad menar du med uttrycket "trampa på invandrare"?

Menar du att SD inte ger invandrare samma möjligheter som svenskar?
  • maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-07 22:15:28 följande:
    Vad jag menar med "trampa på invandrare". SD inte bara triggar rasismen som på avnämare som avpixlat de är själva en del av främlingsfientligheten genom att de försöker bygga någon slags ideologisk bas för ett "vi och dom"-samhälle. 

Ditt resonemang haltar dock betänkligt.
    Jag förstår att du måste hitta negativa sidor hos SD, eftersom de inte är ditt parti.
    Men att komma dragandes med främlingsfientlighet eller rasism mot ett parti som till 20% består av invandrare är inte speciellt trovärdigt.

Vilka "vi och dom" syftar du på?
    Menar du svenska eller utländska medborgare? Unga eller gamla? Långa eller korta?
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 09:52:15 följande:
    Åkesson säger alltså att Sverige i stort är ett tolerant land utan så många rasister, samtidigt som han och partitoppen uppenbart anser att rasism är ett problem inom SD?
    Visst är det så.
    Jag har bott i Sverige i över 30 år och knappast hört talas om någon som blivit särbehandlad pga etnicitet, religion, eller hudfärg.
    Så nog stämmer det att Sverige är ett land med sällsynt lite rasism i samhället.
    Och så hoppas jag det förblir.

Att det sedan finns/fanns personer inom SD med avvikande åsikter, är väl knappast att beteckna som ett samhällsproblem?
    Däremot var det ett problem för partiet, och därför har dessa människor fått sparken, helt enkelt.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 09:30:23 följande:
    Såg ju själv live när Åkesson i Riksdagens talarstol kallade EU för ett förtryck. 

EU är betydligt värre än ett förtryck.

Vi minns alla hur det lät innan vi gick med i detta EU.
    Exporten skulle öka, brottsligheten skulle minska, utbildningen skulle bli bättre, ja, allt skulle bli bättre.
    Med facit i hand så kan vi konstatera att allt blev precis tvärtom.

Lämna skiten innan det är för sent.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-08 20:37:16 följande:
    Han hävdar att rasismen i Sverige i stort INTE är ett problem. Han har däremot många gånger pratat om vikten att rensa ut rasism i SD. Han har flertalet gånger pratat om nolltolerans mot rasism, och har använt ett antal olika strategier för att komma till rätta med detta. 
    Om det fanns 10 rasister i SD så skulle de givetvis vara ett problem för partiet.

Om det fanns 10 rasister i det svenska samhället så skulle det inte innebära några problem alls för det svenska samhället.

Hoppas du förstår skillnaden.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 13:36:08 följande:

Hur ska assimilation funka då? Är inte SD ett jättebra exempel på en oliktänkande minoritet som enligt assimaltionstanken (som jag inte stödjer ;) ) borde assimileras till att bli som majoriteten?
    Assimilering syftar inte till att alla ska ha exakt samma åsikter om invandringspolitik.

Med ditt sätt att se på assimilering, så borde Nordkorea och Kuba passa dig perfekt.
    Där är det straffbart att kritisera förd politik.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-09 15:45:53 följande:

150-200 pers som vänder ryggen mot din stora ledare medan det endast är ett fåtal som faktiskt är intresserade visar på det massiva motstånd det finns mot sd's politik.
    Eller så beror det på att SD:s väljare är på sitt jobb mitt på dagen, mitt i veckan.
    150-200 arbetslösa vänsteranhängare brukar inte vara så svårt att skrapa ihop.

Hur har du det själv? Du har hängt här hela dagen.  Jobbar skift?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?