Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 19:21:29 följande:
    Exakt. Och politiska partier brukar 1) försöka följa folks idéer, eller 2) göra motsatsen till vad folk vill på det ideologiska planet!?
    Ha ha, har allt folk samma idéer menar du?

Jag skulle snarare ändra din frågeställning till 1) försöka följa VÄLJARNAS idéer. eller 2) göra motsatsen till vad VÄLJARNA vill på det ideologiska planet.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 19:44:21 följande:
    Nej, men majoriteten. Väljarna väljer ju parti fritt, vet du. Att kalla svenska folkets önskan för "PK" bara för att det inte passar just en själv är liksom rätt barnsligt.
    Ja, men så är det.
    Följer man alltid strömmen, och alltid har samma åsikter som majoriteten, så får man finna sig i att bli kallad PK.

I exempelvis Nordkorea så MÅSTE folk vara PK, annars blir de fängslade.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 21:14:42 följande:
    SD måste inte vara PK, de bara väljer att vara det för att lura till sig röster. Känns det mer pålitligt och positivt, tycker du? Med många politiker från andra partier vet jag i alla fall att de säger vad de tycker, och inte vad de tror att folk vill höra (den sorten finns också, onekligen), men SD som parti försöker hela tiden leka kappvänderi, ständigt omdonande alla deras texter och uttalanden efter senaste PK-trenden. Känns väl bra att försvara sådant va...
    SD är det parti bland alla andra, som INTE följer strömmen, minst sagt.
    Att de skulle vara kappvändare stämmer inte heller, eftersom de fortfarande driver frågan om minskad invandring. Oavsett vad majoriteten svenskar tycker.
  • maria diaz
    Gert skrev 2014-04-13 22:23:44 följande:
    Mario blev Sverigedemokrat.

www.svt.se/nyheter/val2014/sd-vill-bli-na-nya...

"– Först tyckte jag det kändes tråkigt att säga till mina vänner från Mellanöstern att jag tänker gå över till Sverigedemokraterna men sedan när man har pratat lite om det med vissa så förstår de", säger han.

Han säger att han inte har något emot invandrare, men det var ändå invandringspolitiken som fick honom att gå från Moderaterna till Sverigedemokraterna.

• maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:39:08 följande:
    Mnähä. De följer inte strömmen. De bara röstar med andra partier hela tiden, 
    Att rösta ja eller nej, är inte att följa strömmen.
    Då följer de strömmen hur de än gör, med ditt resonemang.

Nej, att följa strömmen på PK-vis, menas att man alltid driver en politiskt korrekt linje där man inte tar risken att stöta sig med majoriteten med risk att förlora röster.

SD driver sina frågor oavsett vad majoriteten av svenskarna tycker.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-13 23:42:14 följande:
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. 
    På vilket sätt motsatte hon sig hjälp?
    Enligt filmen ville hon hjälpa ännu fler.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:50:38 följande:
    Syftar du på de två syskonen i Malmö som inte får ta simlektioner? Vet inte om jag tycker att det låter som en "kränkt majoritet" direkt. Tvärtom är de flesta muslimer som kommer hit väldigt sekulära.
    En sekulär muslim är ingen muslim, enkelt uttryckt.
    Antingen lever du efter islam, eller inte.
    Men jag håller med om att många som kommer till Sverige från muslimska länder inte alls lever som muslimer.
    Påfallande många av dem som lämnat islam sympatiserar dessutom med SD.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 23:57:58 följande:
    Ehheh, såsom SD vill "hjälpa" folk.
    Japp, SD kräver som enda parti ökade anslag till UNHCR, den del av FN som ansvarar för flyktingar i världen.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 00:05:20 följande:
    ...samtidigt som de vill skära ned på biståndet.
    Om du sätter dig in i hur det mesta av svenskt bistånd används, så skulle du också vilja skära ned.
    Bättre att pengarna går direkt till flyktinghjälp, eller hur?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 00:11:03 följande:

SD-are mot rasism. Gissa hur bra den gick?

slutpixlat.blogspot.se/2014/04/sverigedemokra...#.U0sLFFiKDmg

20% av medlemmarna i SD är själva invandrare, men hur många har ens hört talas om den där bloggen tror du?
    Så klickar man inte på bloggen, så är man rasist, eller vad menar du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?