Inlägg från: maria diaz |Visa alla inlägg
  • maria diaz

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 21:08:51 följande:
    Tydligen har det gått för långt, ja...

www.aftonbladet.se/nojesbladet/article1874974...

Vi måste genast få ut alla norrmän, danskar, finnar och andra omedelbums!!

Det är tydligt att du har missuppfattat vad en lyckad invandringspolitik går ut på.

Det handlar INTE om att kasta ut folk ur Sverige.

Du har läst för mycket Aftonbladet, helt klart.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-20 21:11:49 följande:
    De är osannolika för att de är osanna. Som sagt, det hade varit en tredjedel av årsbudgeten. Och alltså lika mycket som hela bidragskostnaden. Med andra ord skulle alla invandrare leva på massiva bidrag, och inte en svensk skulle leva på bidrag. Det är inte så det är i verkligheten, så kostnadskalkylen faller på sin egen orimlighet.
    Jasså??
    Det finns alltså inget som kan kosta pengar förutom bidrag i en människas liv?

Vad sägs om kriminalvård, sjukvård, kultur, utbildning, med mera?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-21 03:16:51 följande:
    Ironiskt hur ni ständigt gnäller på Aftonbladet, men glatt länkar till det när det passar er. Rätt typiskt SD-tänk, 
    Det var du som länkade till Aftonbladet, inte jag.
    Du påstod sedan att 267 miljarder motsvarar den totala bidragskostnaden i landet, vilket skulle innebära att enbart invandrare gick på bidrag.
    Det du inte förstår, är att det finns mycket annat som kan kosta pengar i en människas liv.
    Exempelvis kriminalvård, sjukvård, kultur, utbildning.
  • maria diaz
    themia skrev 2014-04-20 23:58:19 följande:
    Vad de flesta SD-folk inte tycks förstå, är att flyktingmottagning är något vi accepterar av humanitära skäl, inte för att tjäna pengar.
    Om vi vill slå oss på bröstet och kalla oss för "humanitära", så ska väl hjälpen nå så många som möjligt??
    Kostnaden för 1000 flyktingboenden i Sverige, hade istället räckt till mat och rent vatten för 10.000 flyktingar i Afrika, exempelvis.
    Svensk flyktinghjälp är den mest ineffektiva i hela världen.
  • maria diaz
    themia skrev 2014-04-21 09:40:52 följande:
    Jag har nu hör SD-sekterister i åratal tjata om att "vi ska hjälpa folk på plats", men jag har hittills inte stött på en enda SDare som sagt sig villig att resa till flyktinglägren och hjälpa tlll.
    Det dummaste jag läst.
    Så enda sättet att hjälpa till, är att personligen åka dit och börja laga mat?
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-29 22:36:26 följande:
    Du stödjer att man puffar för "kristna värderingar" men stödjer inte SD speciellt mycket när det gäller "frågor om religion". Vad är skillnaden? "Kristna värderingar" är väl ändå alltid religion? Kristet vad som helst är väl alltid religion?

Troende kristna kanske lever efter "kristna värderingar", men hur många är det idag? Du blandar inte ihop allmänt goda egenskaper som exempelvis medmänsklighet med kristendomen? En kristen tro är dock ingen förutsättning för medmänsklighet och har periodvis till och med varit helt oförenlig med medmänsklighet.
    Du behöver inte röra ihop det mer än nödvändigt.
    Vi förstår vid det här laget att du inte vet vad kristna värderingar innebär.

Det har heller ingen större betydelse, utan det viktiga är hur vi löser alla de samhällsproblem som nu växer fram som en följd av för hög invandring på för kort tid.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-30 18:58:35 följande:
    Jag kan förklara det en gång till särskilt för dig: människor som inte är kristna kan inte ha "kristna värderingar". 
    Helt rätt.
    Jag tror inte ens SD har sagt något annat.
    Däremot handlar integration om att bli en del av vårt samhälle med allt vad det innebär.
    Det är exempelvis svårt att få ett arbete om du antingen måste be fem gånger om dagen, vägrar skaka hand med kvinnor, eller går i heltäckande kläder.
    Då hamnar du utanför samhället, helt enkelt.

Häng inte upp dig på "kristna" värderingar. Säg "svenska" värderingar istället, om det känns lättare.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 16:30:20 följande:

Ingen aning och jag bryr mig inte. Så länge vi inte har ett parti i riksdagen som är fullt av rasister så är jag nöjd. 
    Nja, nu ljuger du igen.
    Över 20% av medlemmarna i SD har invandrarbakgrund, från över 30 olika länder.

Fullt med rasister??
    Mot sina landsmän då, eller hur menar du?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-01 00:06:36 följande:
    Så - enkelt uttryckt - kan man ha rökare kan man fan ha folk som ber en eller ett par gånger på arbetstid.
    Har man rasistiska åsikter, vägrar se mörkhyade som lika mycket värda eller som "problem" så är man ju också utanför samhället, och får svårt att hitta jobb. 
    Sveriges arbetsgivare delar bevisligen inte dina visioner och drömmar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?