• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-29 23:37:11 följande:
    Eller så förbrukar vi bara så mycket energi som vi kan utvinna på ett säkert och rationellt sätt?
    Och hur mycket är det?

Din rant om kärnenergi visar på mer känslor än förnuft.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-30 22:03:26 följande:

Hej Gert, välkommen tillbaka. Du glömde utveckla ditt ord splittringspolitik som du använde en bit upp!
    Segregationen i samhället som beror på sjuklöverns politik.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-30 22:32:51 följande:

Vilken del i politiken orsakar detta då?

Du förstår väl att man inte kan slänga sig med en massa uttryck som låter bra i ens egna öron när man själv inte ens vet vad man pratar om.
  • effemgea
    Quintus Zebra skrev 2014-03-29 23:55:29 följande:
    Svarar gärna. :) Även om det blir rätt kortfattat idag. Kanske får jag tid och ork att lägga till lite mer text i morgon.

Grundproblemet för mig är väl att det känns so att MP i sin jakt eter nya väljare har skrotat mycket av den politik jag gillade, att de som så många andra partier slåss om mittenväljarna och inte vill verka extrema.

Jag gillade ju deras radikala idéer, som idag är skrotade. De har blivit lite för fega för mig.

Egentligen delar jag mycket av den kritik som tidigare språkrören Birger Schlaug och Maria Wetterstrand har lagt fram den senaste tiden. Håller inte med om allt dock. Håller t.ex. inte med Schlaug om att lösningen är att rösta på Vänsterpartiet.

Tack för svaret, förresten!

Alltid besvärligt när pragmatism och visioner ska jämkas ihop.

Själv skulle jag önska mig en pragmatisk MP-vision att kärnkraft inte nödvändigtvis måste vara en symbol för ett energislösande och miljöförstörande betongsamhälle utan snarare ett nödvändigt ont för att minimera utsläppen av växthusgaser.

Om jag någonsin skulle engagera mig politiskt skulle jag kanske formera enmansfraktionen -. Miljöpartist för kärnkraftSolig
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 18:52:12 följande:
    Kärnkraftverk är precis lika smutsiga som kol och olja, och med långt mer svårlösta bieffekter. Och det fortfarande om de fungerar som de ska. Om de inte gör det - Harrisburg, Tjernobyl, Fukushima. Knappast gynnsamt.
    Nu får du allt presentera fakta till ditt påstående om du vill bli tagen på allvar...
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 22:28:06 följande:

Jo hej, tjena!

Och kåldolmar är en turkisk uppfinning.

*som om jag skulle börja lägga mig i när du sitter och böjer spanska verb hemma i lägenheten. nä, för jag har inte den kompentensen* 

Jag skulle nog inte jämföra akut energibrist i landet med införandet av fackföreningar. Inte heller skulle jag jämföra misnskad arbetstid som kunde kompenseras med ökad effektivitet med betalda friår som skall kompenseras med ... ja vadå?
    Mjaha? Ja, kåldolmar är en utrikisk uppfinning, helt korrekt - men vad exakt är din kritik mot det jag skrev? Vad är det du förnekar? Att urangruvor - och sedan uttjänta uranstavar - är sjukt smutsiga och farliga, eller att tre katastrofer aldrig skett?

Du skulle inte det nej. Right. Så vad säger du om sex timmars arbetsdag?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 22:32:44 följande:
    Och hur mycket är det?

Din rant om kärnenergi visar på mer känslor än förnuft.
    Knappast. Det är du som inte har motargument. Det är inte direkt en statshemlighet att kärnkraft är smutsigt, ineffektivt och dyrt. Och inte minst tokfarligt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-30 22:32:51 följande:
    Och som stöds av SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?