• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 15:15:45 följande:

Sd's politik går inte ihop med vårdens etiska riktlinjer. Svårare än så är det inte. Frågor på det?
    Jag tycker snarare att SD är det parti som vill satsa mest pengar på den svenska vården.
    Vårdköerna ska bort, och de som arbetar inom vården ska ha rätt till heltid för att kunna leva på sin lön.
    Mer pengar ska satsas på forskning och utbildning.

De andra partierna har i 25 år lovat och lovat, men det mesta har bara blivit sämre.
    Nu är jag trött på dessa löften.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-03-31 19:03:19 följande:
    Jag tycker snarare att SD är det parti som vill satsa mest pengar på den svenska vården.

Vårdköerna ska bort, och de som arbetar inom vården ska ha rätt till heltid för att kunna leva på sin lön.

Mer pengar ska satsas på forskning och utbildning.

De andra partierna har i 25 år lovat och lovat, men det mesta har bara blivit sämre.

Nu är jag trött på dessa löften.

Du får väl tycka vad du vill men inom vården har man något som kallas etik, vet ens Sd vad det är för något?

Sd's politik går emot vårdens etiska normer, vad har det med vårdköer och pengar att göra?
  • sjuttiofemman
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 18:54:23 följande:
    Så du tror att vanlig media skule ange killen eller ens killens parti (MP)?

Finns en tråd på FB om saken.

Man jämför bland annat rapporteringen om denna sexköpande kommunpolitiker och hur det ges minimalt med detaljer med ett annat fall där en kommunpolitiker från ett annat parti åkt dit på samma sak men där partibeteckning gavs direkt.

*och då var det inte ens en SD:are i det andra fallet*

Det skulle självklart gå att göra stora rubriker på en sexköpande politiker som profilerat sig på feministiska frågor och att bekämpa just sexköp. Om media ville.

Ooh det är en del av den stora mörkläggningen! Berätta mer :)
  • Velouria

Hur reagerar man inom SD på fotbollssupportermisshandeln som ledde till döden? Är det inte så värst intressant eftersom det uppenbarligen inte är någon "babbesyssla"?

Bajsbrygga
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-31 19:53:01 följande:
    Hur reagerar man inom SD på fotbollssupportermisshandeln som ledde till döden? Är det inte så värst intressant eftersom det uppenbarligen inte är någon "babbesyssla"?
    Jag tycker det är intressantare att se hur antirasisterna inte agerar. Varför demonstreras det inte mot fotbollsvåldet? Och man vet ännu inte vem gärningsmannen är.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-31 19:57:17 följande:
    Jag tycker det är intressantare att se hur antirasisterna inte agerar. Varför demonstreras det inte mot fotbollsvåldet? Och man vet ännu inte vem gärningsmannen är.
    Jag tycker att det är intressantare att se hur rasisterna inte reagerar. Varför demonstreras det inte mot fotbollsvåldet? Och man vet ännu inte vem gärningsmannen är.

Men kan man inte göra som SD - döma i förväg? Jag bedömer att det är en svensk gärningsman.
    Bajsbrygga
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 08:37:22 följande:
    Men hur passar nationalismen i Skottland in på din definition då (som du har hittat på själv)?

Definitioner ska ju helst korrespondera mot verkligheten; det är därför man gör dem.

Alldeles utmärkt! Folk som vill ha makt vill ha ett fritt Skottland för att få mer kontroll över "sitt folk" och sin ekonomi. I praktiken gör det ju liten skillnad för kreti och pleti bland skottar vem som bossar över dem, om det är från London eller Edinburgh (eller vart den skotska huvudstaden nu skall vara), men de kan ledas att tro att det blir himmelriket bara de får självständighet. I praktiken betyder den sortens splittring oftast till mer hat än annat. Bara att se exjugoslavien, exsovjet och så vidare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 09:34:52 följande:
    Tänk om Mp sutte vid makten. Då vore incestuösa äktenskap ett faktum inom några år!

Tänk er, sonen gifter sig med mamma, dottern med pappa...eller kanske dottern med SÅVÄL mamma som pappa.

Fria val, acceptans för olika samlevnadsformer. Vad säger svenska folket om det?
    Ehm, du vet väl att bara för att ett parti sitter vid makten så betyder det inte att de kan stifta lagar som de vill. Riksdagen skulle nog rösta emot ett sådant förslag, inkluderat majoriteten av MP-parlamentarikerna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?