• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 10:20:57 följande:
    Men det vet ju alla, att i förlängningen är det det de vill. De har bara inte haft mandat att sätta det i verket.

Finge de riktig makt vore det ett faktum på två röda.

Sen skulle de införa ett tiotal nya kön också, och via statliga påbud, lika många pronomen för dessa nya kön!
    Spännande, så, kan du visa vart i MPs partiprogram det står?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 20:23:25 följande:
    Om det hade varit en så kallad nazistmisshandel så hade det demonstrerats överallt idag. Vänsterextremister och sjuklövern hade hållit varandra i handen och skanderat: "Inga rasister på våra gator!" Men jag har inte hört om en enda demonstration idag. Är inte det konstigt?

Assyriska är kända för sina bråk på fotbollsplanen, både från spelarna och från läktaren. För några år sen dog 79 människor i en Egyptisk fotbollsmatch. Vem vet, det kanske blir så i Sverige om några decennier.

" rel="nofollow" target="_blank">

Skillnaden är förstås att ingen supporterklubb har som mål att utrota andra supporterklubbar eller hindra dem från "massrekrytering" eller liknande dumheter. Fotbollsbaserat våld är vanligt, ja, men inte politiskt, och inte drivet från toppen. Det är rötägg inom supporten som ägnar sig åt våld. Bland nazister och SD är det lika ofta ledningen som ägnar sig åt våld.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 20:42:07 följande:
    Skillnaden är förstås att ingen supporterklubb har som mål att utrota andra supporterklubbar eller hindra dem från "massrekrytering" eller liknande dumheter. Fotbollsbaserat våld är vanligt, ja, men inte politiskt, och inte drivet från toppen. Det är rötägg inom supporten som ägnar sig åt våld. Bland nazister och SD är det lika ofta ledningen som ägnar sig åt våld.
    Nu hittar du på ganska mycket.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 20:51:06 följande:
    Nu hittar du på ganska mycket.
    Fair enough, visa på vad det är jag hittat på. Och nej, Avpixlat och Affes gills inte.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 20:51:50 följande:
    Fair enough, visa på vad det är jag hittat på. Och nej, Avpixlat och Affes gills inte.

Inte lätt att få svar från Gert! Han påstår mycket men när man synar bluffen slutar han svara :)
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 20:42:07 följande:
    och SD är det lika ofta ledningen som ägnar sig åt våld.
    Hur ofta har SD-ledningen ägnat sig åt våld?
    Eller är det något du bara hittar på för att det ska svärta ner andra människor?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 21:00:47 följande:

Inte lätt att få svar från Gert! Han påstår mycket men när man synar bluffen slutar han svara :)
    Jag svarar gärna. Men det finns redan många svar på samma frågor så det känns onödigt att lägga tid på att skriva svar. Speciellt något som splittringspolitik, som nästan varje svensk förstår vad man menar med det.
  • Gert
    maria diaz skrev 2014-03-31 21:02:49 följande:
    Hur ofta har SD-ledningen ägnat sig åt våld?
    Eller är det något du bara hittar på för att det ska svärta ner andra människor?
    Antagligen menar han Aftonbladets påhitt "järnrörsskandalen."
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 21:04:54 följande:
    Jag svarar gärna. Men det finns redan många svar på samma frågor så det känns onödigt att lägga tid på att skriva svar. Speciellt något som splittringspolitik, som nästan varje svensk förstår vad man menar med det.
    Som nästan varje svensk som kallar sig Gert på Familjeliv förstår vad du menar med det, menar du förstås.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 21:06:06 följande:
    Antagligen menar han Aftonbladets påhitt "järnrörsskandalen."
    Ja, för det var Aftonbladet som filmade tre look-alikes. Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?