• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:46:57 följande:
    Tvärtom är det ju Sd-företrädare som blir mordhotade, misshandlade, förföljda, tårtade. Du har en minst sagt liberal syn när det gäller "fakta".

Det ena utesluter väl inte det andra? Hur många exempel vill du ha?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-31 16:58:40 följande:

Det ena utesluter väl inte det andra?
    Morsning!

Det är ju som att klandra andra för onykterhet när man själv är full!
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 17:05:07 följande:
    Morsning!

Det är ju som att klandra andra för onykterhet när man själv är full!
    Man själv? Har jag hotat nån?

SD verkar ju inte ha något emot att uppmärksamma när de utsätts för hot och liknande, samtidigt som deras följare har hotat mängder av människor?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:44:29 följande:
    Du är antidemokrat. Frågor på det?

Det säger allt om din intellektuella nivå. Du vill bara provocera så att man ska gå över gränsen och dra på sig en varning.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:46:57 följande:
    Tvärtom är det ju Sd-företrädare som blir mordhotade, misshandlade, förföljda, tårtade. Du har en minst sagt liberal syn när det gäller "fakta".

De är rätt duktiga på att utföra attentat mot sig själva också så de kan plocka fram offerkoftan..
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:53:35 följande:
    Nu senast var det ju ett MP-pervo som kallar sig feminist och att han är emot patriarkatet och emot seförsäljning. Efter att ha skrivit ett inlägg om saken på en blogg på Internet, gick han ut och köpte en avsugning.

Det vet vi ju att alla karlar som kallar sig feminister, har nåt att dölja. De är våldtäktsmän och pervon, men döljer sig bakom feministetiketten för att verka normala. Kolla bara Göran Lindberg-Kapten Klänning...

Var M emot allmän rösträtt? Ja

Installerade SAP ett rasbiologiskt institut? Ja

Antar att du har en länk till det som inte är avpixlat eller annat vinklat skit?

Du glömde en sak: stod Sd-företrädare för bara 20 år sedan och heilade iklädda naziuniformer och vrålade "ut med packet"?

Det du skriver om hände för 80-90 år sedan, pinsamt att ta upp det med tanke på ditt partis inte alls avlägsna historia.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2014-03-31 13:38:23 följande:
    Jag tog mig friheten att kopiera ditt inlägg eftersom jag tänkt skriva i stort sett samma sak... sorry om det blev förvirrat.

OK, ingen fara.

Jag blev bara förvirrad när MINA ord dök upp i ett inlägg signerat av dig.

Trodde det var någon bugg som blandade ihop signaturen lite på random. tänkte inte ens på att söka på om jag hade ett likadant.

Men det vore en kul idé. En slumpgenerator som blandar signaturernas inlägg.
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 18:34:28 följande:

Antar att du har en länk till det som inte är avpixlat eller annat vinklat skit?

Så du tror att vanlig media skule ange killen eller ens killens parti (MP)?

Finns en tråd på FB om saken.

Man jämför bland annat rapporteringen om denna sexköpande kommunpolitiker och hur det ges minimalt med detaljer med ett annat fall där en kommunpolitiker från ett annat parti åkt dit på samma sak men där partibeteckning gavs direkt.

*och då var det inte ens en SD:are i det andra fallet*

Det skulle självklart gå att göra stora rubriker på en sexköpande politiker som profilerat sig på feministiska frågor och att bekämpa just sexköp. Om media ville.
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 18:54:23 följande:

Så du tror att vanlig media skule ange killen eller ens killens parti (MP)?

Finns en tråd på FB om saken.

Man jämför bland annat rapporteringen om denna sexköpande kommunpolitiker och hur det ges minimalt med detaljer med ett annat fall där en kommunpolitiker från ett annat parti åkt dit på samma sak men där partibeteckning gavs direkt.

*och då var det inte ens en SD:are i det andra fallet*

Det skulle självklart gå att göra stora rubriker på en sexköpande politiker som profilerat sig på feministiska frågor och att bekämpa just sexköp. Om media ville.
    Och ja, straff-föreläggandet från domstolen till denna MP-politiker ligger ute på nätet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?