• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-31 10:19:49 följande:

Vad är syftet med dessa halmgubbar och överdrifter?
    Du menar t.ex.: "De som är emot talibaner i Afghanistan blir mördade. De som är emot SD i Sverige blir mordhotade. Bara en pytteliten hårfin skillnad mellan talibaner och sverigedemokrater.", av Velouria.
  • Gräsrot

Ähh kom igen nu..

Säg istället för en gångs skull som det är.

SD är konservativa, främlingsfientliga, framstegsfientliga och har aldrig varit något annat och kommer aldrig vara något annat.

De som stödjer deras politik är konservativa, främlingsfientliga och framstegsfientliga oavsett att de själva aldrig vill medge det.

SD är alternativet att ta till när man inte gillar nya intryck, ideer och koncept och saker som man inte förstår. Med andra ord så röstar man på SD för att man är emot förändringar. Konstigare än så är det inte. Alla länder har sådan här partier som anser att samhället mår bäst av att skruva klockan bakåt. De får en tillfällig uppgång när det är tider av stora omvälvningar.

När det är tider av framgång så sitter dessa partier och deras anhängare alltid och drar domedagsprofetior om att samhället är på väg utför och i dåliga tider så sitter de alltid och säger "vad var det vi sa".

• Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 10:34:46 följande:
    Du menar t.ex.: "De som är emot talibaner i Afghanistan blir mördade. De som är emot SD i Sverige blir mordhotade. Bara en pytteliten hårfin skillnad mellan talibaner och sverigedemokrater.", av Velouria.

Är personen du citerar en stor förebild för dig som du strävar efter att efterlikna? Jag har uppfattat tvärtom att du inte gillade hennes exempel?

Det finns ju dock en stor skillnad mellan dina överdrifter och det du citerar.

Det du skriver, att MP ska införa incest och bilförbud och köttförbud och skjuta oliktänkande är ju inte mer än dina egna farhågor.

Att väldigt många mordhotas efter att de har kritiserat SD eller har stått upp för mångfald är ju fakta.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 09:28:01 följande:

Va f*n!?

Det där inlägget var det ju JAG (Flash Gordon) som skrev!

Hur kan Rataxes signatur ha hamnat där?

Bugg i FL förstås men ändå? Händer det ofta att signaturer byts på inlägg? Skulle ju göra det svårt at veta vad man ska tro på om det bara slumpmässigt blir andra signaturers än författarens/författarinnans på inläggen.
    Jag tog mig friheten att kopiera ditt inlägg eftersom jag tänkt skriva i stort sett samma sak... sorry om det blev förvirrat.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-31 10:20:57 följande:
    Men det vet ju alla, att i förlängningen är det det de vill. De har bara inte haft mandat att sätta det i verket.

Finge de riktig makt vore det ett faktum på två röda.

Sen skulle de införa ett tiotal nya kön också, och via statliga påbud, lika många pronomen för dessa nya kön!

Attack är bästa försvar, du försöker tolka in frågor som inte står i mp:s politik för göra en parallell till det vi säger om Sd. Har du sett någon enda miljöpartistisk politiker i Sverige som yttrat detta i tex sociala medier?

Springer det runt miljöpartister i Stockholm på fyllan och tvångsgifter barn med deras föräldrar?

Har mp anonymt uttalat sådana åsikter i forum?

Driver mp en sajt som publicerar vinklad information om det positiva med incest?

Nej naturligtvis inte.

Står det utskrivet i Sd:s politik om att invandrare är mindre värda? Nej.

Har Sd-företrädare uttalat rasistiska åsikter i sociala medier? Ja, många gånger.

Driver Sd-företrädare en rasistisk sajt? Ja.

Har Sd ett förflutet inom vit makt-rörelsen? Ja utan tvekan.

Osv osv.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-30 22:38:29 följande:
    Det är ingen nyhet att läkare diskriminerar sverigedemokrater. Nu är det dags för vårdförbundet att ta ställning mot partiet.

vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/Mars/Vardforbundet-tar-stallning-mot-SD/

Det märks att folk börjar bli rädda nu när det inte är så långt kvar till valet. De gör allt för att sätta munkavel på SD. Men demokratin och rättvisan kommer att segra!!!

Sd's politik går inte ihop med vårdens etiska riktlinjer. Svårare än så är det inte. Frågor på det?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 15:15:45 följande:

Sd's politik går inte ihop med vårdens etiska riktlinjer. Svårare än så är det inte. Frågor på det?
    Du är antidemokrat. Frågor på det?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-31 11:14:10 följande:

Att väldigt många mordhotas efter att de har kritiserat SD eller har stått upp för mångfald är ju fakta.
    Tvärtom är det ju Sd-företrädare som blir mordhotade, misshandlade, förföljda, tårtade. Du har en minst sagt liberal syn när det gäller "fakta".
  • Philipsson
    Gräsrot skrev 2014-03-31 10:51:06 följande:

Ähh kom igen nu..

Säg istället för en gångs skull som det är.

SD är konservativa, främlingsfientliga, framstegsfientliga och har aldrig varit något annat och kommer aldrig vara något annat.

De som stödjer deras politik är konservativa, främlingsfientliga och framstegsfientliga oavsett att de själva aldrig vill medge det.

SD är alternativet att ta till när man inte gillar nya intryck, ideer och koncept och saker som man inte förstår. Med andra ord så röstar man på SD för att man är emot förändringar. Konstigare än så är det inte. Alla länder har sådan här partier som anser att samhället mår bäst av att skruva klockan bakåt. De får en tillfällig uppgång när det är tider av stora omvälvningar.

När det är tider av framgång så sitter dessa partier och deras anhängare alltid och drar domedagsprofetior om att samhället är på väg utför och i dåliga tider så sitter de alltid och säger "vad var det vi sa".

Precis, och Mp är bögar och transvestiter och haschrökande incestförespråkare, som dessutom påstår sig vara emot prostitution, men sen köper sex så fort de får chansen.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 14:42:23 följande:

Attack är bästa försvar, du försöker tolka in frågor som inte står i mp:s politik för göra en parallell till det vi säger om Sd. Har du sett någon enda miljöpartistisk politiker i Sverige som yttrat detta i tex sociala medier?
    Springer det runt miljöpartister i Stockholm på fyllan och tvångsgifter barn med deras föräldrar?
    Har mp anonymt uttalat sådana åsikter i forum?
    Driver mp en sajt som publicerar vinklad information om det positiva med incest?
    Nej naturligtvis inte.

Står det utskrivet i Sd:s politik om att invandrare är mindre värda? Nej.
    Har Sd-företrädare uttalat rasistiska åsikter i sociala medier? Ja, många gånger.
    Driver Sd-företrädare en rasistisk sajt? Ja.
    Har Sd ett förflutet inom vit makt-rörelsen? Ja utan tvekan.
    Osv osv.
    Nu senast var det ju ett MP-pervo som kallar sig feminist och att han är emot patriarkatet och emot seförsäljning. Efter att ha skrivit ett inlägg om saken på en blogg på Internet, gick han ut och köpte en avsugning.

Det vet vi ju att alla karlar som kallar sig feminister, har nåt att dölja. De är våldtäktsmän och pervon, men döljer sig bakom feministetiketten för att verka normala. Kolla bara Göran Lindberg-Kapten Klänning...

Var M emot allmän rösträtt? Ja
    Installerade SAP ett rasbiologiskt institut? Ja
Svar på tråden Varför hatar folk SD?