• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:29:49 följande:
    Vad har rån, våldtäkter och misshandel med invandring att göra?
    Det behöver absolut inte ha med varandra att göra.
    Men i just Sverige verkar det ha det, eftersom de flesta dömda för brott har invandrarbakgrund.

På så sätt har de med varandra att göra.
    Sedan kan orsakerna alltid diskuteras.

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Reformering-av-lag-om-behandli_GZ02K382/
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-01 21:42:54 följande:
    Det behöver absolut inte ha med varandra att göra.
    Men i just Sverige verkar det ha det, eftersom de flesta dömda för brott har invandrarbakgrund.

På så sätt har de med varandra att göra.
    Sedan kan orsakerna alltid diskuteras.

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Mo...
    Nej, de flesta dömda för brott har inte invandrarbakgrund. Det finns en överrepresentation, men majoriteten är fortfarande svenskar. Och den överrepresentationen sammanfaller med överrepresentationen som har att göra med social klass.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:38:13 följande:
    Med tanke på att den absoluta majoriteten våldtäkter begås av svenska män mot svenska kvinnor (men även mot invandrarkvinnor, 
    Skulle det vara konstigt, när det bor tre miljoner fler svenska män än invandrarmän i Sverige?
  • nihka
    Velouria skrev 2014-04-01 20:27:08 följande:
    Som jag trodde...sannolikheten var väldigt låg. Helt obefintlig till och med:

www.interasistmen.se/dumheter/mer-nazism-inom.../
    "På datingforumet Baddo [Badoo] kan man se hur Airaksinen gillat flera nazistiska och fascistiska partier, något som han idag säger sig ta avstånd ifrån."

Och på facebook där har det bara hamnat nazisaker av sig själva genom en app. Hahahaha. Naturligtvis var han bara nazist fram till slutet av förra året då han gick med i SD och eftersom han är med i SD nu är han inte längre nazist. En nazistisk världsbild hänger man liksom bara av sig som en kofta...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:32:01 följande:
    Du menar såsom vi tröttnat på "PK", "åsiktsmaffian", "extremvänstern", "gammelmedia" och alla andra ord ni hittat på genom åren?
    "Vi"?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:38:13 följande:
    Med tanke på att den absoluta majoriteten våldtäkter begås av svenska män mot svenska kvinnor (men även mot invandrarkvinnor, för all del) så borde kvinnor vara mindre less på invandrare än på män. Men det får man ju inte säga i det här jävla landet!!

Nu ljuger du igen, det finns ingen som går på det där längre. Du får kontra med män om du ska få rätt.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:29:49 följande:
    Vad har rån, våldtäkter och misshandel med invandring att göra? Jadu, det var ju en SD-politiker som tyckte att det var helt i sin ordninga att spöa upp sin tjej "någon enstaka gång", så...

Inte vet jag, men dom mordförsök rån våldtäkter som jag sett i min lokala-tidning sista två veckorna ( dock har jag inte kollat den sista året) har begåtts av invandrare. Inget nytt undersolen för mig, är du förvånad?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:34:43 följande:
    Dels kanske det inte finns lika mycket att granska. Och dels kan det ju vara så att journalister BLIR miljöpartister efter att ha studerat dem, snarare än att det just är miljöpartister som blir journalister. Journalister ser och hör mer än gemene man, och det är intressant att de oftare drar till rödgrönt håll än åt höger (och extremhöger).

Tämligen långsökt förklaring. Snarare är det så att de som redan är vänster söker sig till just journalistskolor.

Jag finner ingen undersökning om partisympatierna på journalistskolor men Asps undersäkning ger ett visst stöd för den teorin ändå. De MED formell utbildning sympatiserar i högre grad med mp (och v + s) medan de hemmasnickrade journalisterna i mindre grad sympatiserar med dessa partier:
    http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Hadeden politiska omsvängningen skett efter att man börjat jobba borde inte denna skillnad finnas, kan man tycka.

Men hursom så är orsaken till varför journaliter är mp inte en ursäkt för journalisterna att inte göra ett neutralt jobb med rapporteringen kring våra politiska partier. Särskilt inte när det kommer till public service (50+% mp:are där).
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-04-01 22:04:11 följande:
    Inte vet jag, men dom mordförsök rån våldtäkter som jag sett i min lokala-tidning sista två veckorna ( dock har jag inte kollat den sista året) har begåtts av invandrare. Inget nytt undersolen för mig, är du förvånad?

Sorry glömde 1 fall va Svenskabarn, faktiskt förvånad att Svenska ungdomar inte gör flera ( givetvis glad för det). Men den vardag man präglas av borde genera i flera. Blir du glad då?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:45:43 följande:
    Nej, de flesta dömda för brott har inte invandrarbakgrund. Det finns en överrepresentation, men majoriteten är fortfarande svenskar. Och den överrepresentationen sammanfaller med överrepresentationen som har att göra med social klass.
    Du kan inte gissa mer fel.

Det finns många fler fattiga svenskar än fattiga invandrare i Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?