• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 05:27:45 följande:

Apropå miljöfrågan:

gd.se/ledare/1.7016342-klimatfragan-ar-inte-e...

Dessa miljöfanatister...

Det roliga är att dessa brukar tala om "utveckling" som vore den naturgiven, något man inte kan hindra. Fast nuets klimat vill de bevara för evigt. Det finns nåt oerhört konservativt över dessa miljöfanatiker, som vill bevara klimatet, och vargarna (fast inte där de själva bor; bara där ANDRA bor)

• effemgea
    Philipsson skrev 2014-04-01 07:34:11 följande:
    Har du hört om Kejsarens nya kläder?

Etablissemanget som hyllar Kejsaren för de vackra kläderna. Ingen säger sanningen, för att alla är rädda att förlora sin position. Istället omfamnar de den offentliga lögnen.

Den berättelsen säger oerhört mycket om hur fårskocken fungerar.

Sanningen sägs av det lilla barnet, som avslöjar det förljugna. Etablissemanget hatar naiva barn, som säger sanningen.

Det var därför Strindberg hatades så av etablissemanget.
    Att du identifierar dig med Strindberg och ser andra som tillhörande fårskocken säger inget om Strindberg, heller inget om fårskocken - men mycket om dig själv.

Jag tycker för övrigt att det verkar som du blir mer och mer affekterad ju längre den här tråden lider:

Är det kläderna som skaver?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 03:16:54 följande:
    Retorisk fråga va?

Snudd på. Sverigedemokrater är den minst civiliserade gruppen i det här landet, det inser jag mer och mer.
  • themia
    Gert skrev 2014-03-30 22:38:29 följande:
    Det är ingen nyhet att läkare diskriminerar sverigedemokrater. Nu är det dags för vårdförbundet att ta ställning mot partiet.

vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/M.../

Det märks att folk börjar bli rädda nu när det inte är så långt kvar till valet. De gör allt för att sätta munkavel på SD. Men demokratin och rättvisan kommer att segra!!!
    Partiledarnas förtroende, DN 1/4 2014:

Gustav Fridolin MP, +6% 
    Åsa Romson MP, +3%

Jimmie Åkesson SD, -2%

Det blir inte alltid som man vill Cool

www.dn.se/nyheter/politik/valjarnas-fortroende-for-lofven-starks/
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Gräsrot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 23:01:33 följande:
    Oroa dig inte, Philipsson kommer snart med något från Aftonblaskan eller Avpixlat som något slags "svar". För statliga utredningar är nämligen alla färgade av våldsvänsterPKmaffian (speciellt om de är skrivna av folkpartister!?), så de är bara lögn och landsförräderi. :-P

Det blev mycket tyst från Philipsson, tror du han sitter hemma i garderoben och tjurar eller bröt han ihop?

tänkte inte klämma till grabben så hårt..
    han är nog känsligare än somliga tror..

• oOOo  oOOo
    Gräsrot skrev 2014-04-01 10:21:22 följande:

Det blev mycket tyst från Philipsson,

Känns som ett sundhetstecken att inte sitta i denna tråden 24/7
  • Gräsrot
    effemgea skrev 2014-04-01 07:41:41 följande:
    Att du identifierar dig med Strindberg och ser andra som tillhörande fårskocken säger inget om Strindberg, heller inget om fårskocken - men mycket om dig själv.

Jag tycker för övrigt att det verkar som du blir mer och mer affekterad ju längre den här tråden lider:

Är det kläderna som skaver?

ta det lugnt. Stackars Philipsson har haft en hård vecka då alla har skällt på honom. Att han nu kommit till nivån konspirationsteorier är egentligen ett rop på hjälp.

att vänsterblocket nu går framåt också blev helt enkelt för mycket för honom.

• oOOo  oOOo
    Gräsrot skrev 2014-04-01 10:27:26 följande:
    Att han nu kommit till nivån konspirationsteorier
    Du menar de där konspirationsteorierna om att SD har en dold agenda?
    "You're barking up the wrong tree"
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-04-01 00:02:52 följande:

Det finns dussintals med händelser från Sd som jag anser är skandal nog för ett mediedrev men det publiceras inte.

Det samt den händelse du nämner får nog inte plats helt enkelt eller så anses det inte intressant nog.

Händelsen är uppenbarligen både intressant och får plats. Den hamnade ju i media. Däremot är uppenbarligen partitillhörigheten inte intressant. Av någon anledning.

Trots öppet mål med aktiv och uttalad feminist och kvinnosakskämpe som köper sex.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?