• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:22:53 följande:
    Avpixlat som nyhetssida fyller en viktig funktion bland övrig svensk media, där över 40% av journalisterna röstar MP. Det är skrämmande likt en sekt om något.
    Men låt så vara.
    Desto viktigare blir alternativ nyhetsförmedling som Avpixlat.
    De flesta nyheter på Avpixlat finns också att läsa på Aftonbladet.
    Dock inte lika frispråkiga kanske....

Det finns inget som hindrar SDare från att utbilda sig till journalister och söka jobb som journalist. Varför så få tycks ha gjort det kan inte lastas andra utan där behövs lite mer självkritik.

Avpixlat är inte alternativ nyhetsförmedling utan en kloak vars syfte är att ge intrycket av att invandrare är dåliga människor. Finns inte en nyhetsremsa som rapporterar något fördelaktigt om invandrare utan även det vinklas till något dåligt. Antingen lever invandrare på bidrag eller så stjäl de svenskars jobb...

Där häckar också människor som delar Avpixlats syn på att invandrare är roten till allt ont. Frispråkighet är inte riktigt ordet som täcker in vad som skrivs i kommentarsfälten. Hur du kan försvara en sådan skitsajt är för mig en gåta.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:22:53 följande:
    Avpixlat som nyhetssida fyller en viktig funktion bland övrig svensk media, där över 40% av journalisterna röstar MP. Det är skrämmande likt en sekt om något.
    Men låt så vara.
    Desto viktigare blir alternativ nyhetsförmedling som Avpixlat.
    De flesta nyheter på Avpixlat finns också att läsa på Aftonbladet.
    Dock inte lika frispråkiga kanske....
    En hatfylld propagandasida är inte en nyhetssida. Inte ens litet grand.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 22:45:59 följande:
    Jag gissar ingenting. Det är vedertagen fakta. I motsats till er sitter jag inte och hittar på och "känner efter" om vad som "känns rätt", jag ser till vetenskapliga förklaringar, där sådana finns.
    Du menar alltså att det finns fler fattiga bland de två miljoner med invandrarbakgrund, än bland sju miljoner svenskar?
    Ok, då vet jag.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-01 22:50:54 följande:

Det finns inget som hindrar SDare från att utbilda sig till journalister och söka jobb som journalist. Varför så få tycks ha gjort det kan inte lastas andra utan där behövs lite mer självkritik.

Avpixlat är inte alternativ nyhetsförmedling utan en kloak vars syfte är att ge intrycket av att invandrare är dåliga människor. Finns inte en nyhetsremsa som rapporterar något fördelaktigt om invandrare utan även det vinklas till något dåligt. Antingen lever invandrare på bidrag eller så stjäl de svenskars jobb...

Där häckar också människor som delar Avpixlats syn på att invandrare är roten till allt ont. Frispråkighet är inte riktigt ordet som täcker in vad som skrivs i kommentarsfälten. Hur du kan försvara en sådan skitsajt är för mig en gåta.
    Det är svårt att bli journalist om man är antiintellektuell, inte öppen för olika tolkningar och dessutom ska följa pressetiska regler som inte stämmer överens med Den Heliga Avpixlats "hata först och fråga aldrig".
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-04-01 22:50:54 följande:
    Jag försvarar inte läsarkommentarerna på Avpixlat. Det har jag aldrig påstått.
    Däremot försvarar jag alternativ media där journalister inte nödvändigtvis röstar på Miljöpartiet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 22:42:27 följande:
    Nej jag ljuger inte. Och det faktum att SD är så hatiska mot feminister visar till stor del att jag har rätt - feminister protesterar inte mot invandrarmäns beteende - utan mot MÄNS beteende, oavsett ursprung, religion, kultur eller hudfärg. SD, som vill att kvinnor hellre ska avsky invandrarmän än vita män kan inte med den "generaliseringen".
    Feminister vill alltså att man ska avsky män generellt? Bra där, det stämmer rätt bra överens med bilden en del av de mer högljudda feministerna ger.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:59:28 följande:
    Däremot försvarar jag alternativ media där journalister inte nödvändigtvis röstar på Miljöpartiet.
    Precis så. Att den flagranta överrepresentationen av vänsteranhängare och miljöpartister i svensk media inte ses som ett problem av fler är faktiskt ganska skrämmande. Med eller utan Avpixlat osv.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • maria diaz

"Om Sveriges journalister skulle avgöra Sveriges riksdags sammansättning skulle Miljöpartiet få hela 41 procent av rösterna."

Källa: www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745/index.xml

Inte konstigt att svensk media hatar Avpixlat.  Den enda nyhetssidan som bevisligen inte skrivs av miljöpartister.
    Sjukt att 41% av Sveriges nyhetsförmedlare röstar på samma parti.
    Tänk på det när du läser din Aftonbladet.

• nihka
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:59:28 följande:
    Jag försvarar inte per automatik någon tidning eller dess innehåll baserat på vilket parti journalisterna som skriver där röstar eller inte röstar på.

Att försvara Avpixlat för att journalister som röstar på miljöpartiet inte skriver där är en ynklig grund, tycker jag.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:11:22 följande:
    Feminister vill alltså att man ska avsky män generellt? Bra där, det stämmer rätt bra överens med bilden en del av de mer högljudda feministerna ger.
    Nej, de vill inte att man ska avsky män. Tvärtom vill de att män ska kunna ses som individer, där de flesta är vettiga men några är felplåstrade. Däremot vill de att män ska ta ansvar och inte bete sig som puckon i tid och otid. Något de har väldigt rätt i.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?