• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 23:34:28 följande:
    Nej, de vill inte att man ska avsky män. Tvärtom vill de att män ska kunna ses som individer, där de flesta är vettiga men några är felplåstrade. Däremot vill de att män ska ta ansvar och inte bete sig som puckon i tid och otid. Något de har väldigt rätt i.
    Vad ska jag som man ta ansvar för? Att andra män beter sig på ett sätt som för mig personligen är extremt främmande? Och det bara för att jag råkar ha samma könstillhörighet som dessa puckon?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:12:59 följande:
    Precis så. Att den flagranta överrepresentationen av vänsteranhängare och miljöpartister i svensk media inte ses som ett problem av fler är faktiskt ganska skrämmande. Med eller utan Avpixlat osv.

Om du tycker det är ett problem så gör något åt det i stället för att gnälla. Du skriver väl såpass bra att du skulle kunna starta upp en karriär som journalist. Svensk media har en ideologisk spridning och var och en väljer vad den vill få till sig. Att exempelvis vissa tidningar är mer populära än andra beror ju på val människor gör.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_tidningar_ordnade_efter_ideologi

Vi har heller aldrig förr haft ett så stort mediautbud så för den som särskilt vill söka sig åt ett visst ideologiskt håll saknas absolut inget. Tyvärr, kan jag i vissa fall tycka. Gnäll om hur MP och V styr media är ju bara en patetisk ursäkt många SDare använder sig av för att försöka förklara varför inte fler röstar på SD. Alla som inte gör det är tydligen indoktrinerade. Hahahaha. Jag skiter väl i om jultomten sitter i redaktionen och säger SD är ett hyvens parti, jag kommer inte att rösta på dem ändå, lika lite som jag skulle rösta på MP för att jultomten satt i redaktionen och flaggade för MP - om man nu måste utgå från att allas partisympatier vanligen är synliga i rapporteringen.

Alltför många SDare har en alldeles för liten tilltro till människors självständiga tankeförmåga och omdöme när de påstår att majoriteten av den svenska väljarkåren är indoktrinerade för att de inte röstar på SD. Det får mig att fundera på vem det egentligen är som är indoktrinerad.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:37:33 följande:
    Vad ska jag som man ta ansvar för? Att andra män beter sig på ett sätt som för mig personligen är extremt främmande? Och det bara för att jag råkar ha samma könstillhörighet som dessa puckon?
    Som sagt, det handlar om individuellt ansvar, ja, men mååååååååånga män är fast i gamla normer och föreställningar, så kunskap och förståelse måste ut till gruppen. Litet tradigt för oss som redan har koll, men repetition skadar inte.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 23:37:33 följande:
    Det du säger är väl att man inte ska döma grupper utan att individer får stå för sina egna handlingar. Applicera ditt tänk på gruppen män, på gruppen invandrare så har du hur jag tänker om båda dessa grupper.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 00:23:16 följande:
    Som sagt, det handlar om individuellt ansvar, ja, men mååååååååånga män är fast i gamla normer och föreställningar, så kunskap och förståelse måste ut till gruppen. Litet tradigt för oss som redan har koll, men repetition skadar inte.
    Du menar dessa, va?

www.pakistantoday.com.pk/2014/03/15/comment/coucil-of-islamic-ideology-declares-womens-existence-anti-islamic/

Du kan väl börja med att predika din kunskap - förslagsvis i närmaste islamska församling. Stalltips: Börja med männen.

“We can divide all women in the world into two distinct categories: those who are haraam and those who are makrooh. Now the difference between haraam and makrooh is that the former is categorically forbidden while the latter is really really disliked,” Shirani said.

He further went on to explain how the women around the world can ensure that they get promoted to being makrooh, from just being downright haraam. “Any woman that exercises her will is haraam, absolutely haraam, and is conspiring against Islam and theUmmah, whereas those women who are totally subservient can reach the status of being makrooh. Such is the generosity of our ideology and such is the endeavour of Muslim men like us who are the true torchbearers of gender equality,” the CII chairman added.

• Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-02 01:48:55 följande:
    Du menar dessa, va?

www.pakistantoday.com.pk/2014/03/15/comment/c.../

Du kan väl börja med att predika din kunskap - förslagsvis i närmaste islamska församling. Stalltips: Börja med männen.

“We can divide all women in the world into two distinct categories: those who are haraam and those who are makrooh. Now the difference between haraam and makrooh is that the former is categorically forbidden while the latter is really really disliked,” Shirani said.

He further went on to explain how the women around the world can ensure that they get promoted to being makrooh, from just being downright haraam. “Any woman that exercises her will is haraam, absolutely haraam, and is conspiring against Islam and theUmmah, whereas those women who are totally subservient can reach the status of being makrooh. Such is the generosity of our ideology and such is the endeavour of Muslim men like us who are the true torchbearers of gender equality,” the CII chairman added.

Lägg ner, vi har problem här i Sverige också. SDs kvinnosyn är ett väldigt starkt bevis på det.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 02:24:07 följande:
    Lägg ner, vi har problem här i Sverige också. SDs kvinnosyn är ett väldigt starkt bevis på det.
    Inget fel på SD:s kvinnosyn. Om du vill gnälla på manliga gruppers kvinnosyn i det svenska samhället är det nog mer lämpligt att du riktar ditt gnäll till utövare av "The religion of peace"....

"The CII meeting also advised the government that to protect Islam, women’s right to breathe should also be taken away from them. “Whether a woman is allowed to breathe or not be left up to her husband or male guardian, and no woman under any circumstance whatsoever should be allowed to decide whether she can breathe or not,” Shirani said."

"Officials told Khabaristan Today that the council members deliberated over various historic references related to women and concluded that each woman is a source of fitna and a perpetual enemy of Islam. They also decided that by restricting them to their subordinate, bordering on slave status, the momineen and the mujahideen can ensure that Islam continues to be the religion of peace, prosperity and gender equality."

Lite mer sånt till Sverige så får du något verkligt att näpsa om (om du mot förmodan skulle våga). Men det blir väl kortslutning i PK-vänster-hjärnan om du och dina partikamrater skulle kritisera den kvinnosynen.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-02 02:43:52 följande:
    Inget fel på SD:s kvinnosyn. Om du vill gnälla på manliga gruppers kvinnosyn i det svenska samhället är det nog mer lämpligt att du riktar ditt gnäll till utövare av "The religion of peace"....

"The CII meeting also advised the government that to protect Islam, women’s right to breathe should also be taken away from them. “Whether a woman is allowed to breathe or not be left up to her husband or male guardian, and no woman under any circumstance whatsoever should be allowed to decide whether she can breathe or not,” Shirani said."

"Officials told Khabaristan Today that the council members deliberated over various historic references related to women and concluded that each woman is a source of fitna and a perpetual enemy of Islam. They also decided that by restricting them to their subordinate, bordering on slave status, the momineen and the mujahideen can ensure that Islam continues to be the religion of peace, prosperity and gender equality."

Lite mer sånt till Sverige så får du något verkligt att näpsa om (om du mot förmodan skulle våga). Men det blir väl kortslutning i PK-vänster-hjärnan om du och dina partikamrater skulle kritisera den kvinnosynen.
    Dra den för någon som inte har koll. Islam har inte en enhetlig kvinnosyn, till att börja med, och de muslimer som har taskig kvinnosyn har liknande syn som SD har på kvinnor.

Som sagt, det är bara bland SDs politiker man kommer undan med att uttrycka att det är okey att slå sin kvinna "någon enstaka gång".
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:29:49 följande:
    Vad har rån, våldtäkter och misshandel med invandring att göra?

Jadu, det var ju en SD-politiker som tyckte att det var helt i sin ordninga att spöa upp sin tjej "någon enstaka gång", så...

Tror du blandade ihop det med Moderaternas Waberi.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 22:44:50 följande:
    Hur är det en mer långsökt förklaring än att vänsterfolk söker sig till journalism? Till att börja med är de tu förklaringarna inte ömsesidigt uteslutande, för all del, men om journalisterna skulle se en värld som stämmer med SDs (eller ens alliansens) världsbeskrivning  så skulle de väl dras till det, inte sant? Eller menar du att majoriteten journalister är självsvådliga lögnare som strutnar i sanning och verklighet och ljuger bara för att djävlas?

Det är mer längsökt eftersom journalistskolan genom åren omvittnat varit, och är, ett vänstertillhåll.

Så ofdta ändrar ite folk politisk uppfattning efter att man har passerat tonåren att det är rimligt att tro att moderater och SD:are klliver in på journalistskolor och efter några år av samhällsbevakning konverterar till MP:ism.

Den terion är inte ens värd att a på allvar men du försöker göra den legitim genom att argumentera som om det vore möjligt - och jag tänker inte hjälpa dig med den legitimeringen nå mer.

Varför media inte granskar mp som ett parti bland andra samtidigt som en överväldigande majoritet av journalisterna är vänster och mp har över 40% av journalisternas sympatier är ett intressant fall att studera.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?