• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    lofven_reinfeldt_grafik_500

Helt OT för tråden, men var bara tvungen att lägga in denna bild. Minen är helt oslagbara
    Bajsbrygga
  • effemgea

För övrigt beskriver Ipsos undersökning rätt väl det faktum att SD är Sveriges mest avskydda företeelse - ja, åtminstone om man bortser från sådant som vinterkräksjuka, fästingar och  långsprötade silverfiskar  förstås.

Samtliga partiledare har ett förtroende bland väljarna som är vida större än den andel som tänker rösta på partiet.

Reinfeldt 46 procent
    Löfven 45
    Fridolin 33

Till och med den så hårt kritiserade Annie Lööf har ett förtroende på 17 procent, det vill säga fyra gånger så högt som andelen sympatisörer.

Men stackar Åkesson - honom är det bara 11 procent som har förtroende för.

Nu blir det ju lite missvisande i och med att alliansväljare sannolikt har förtroende för fler alliansledare och detsamma gäller ju rödgröna väljare - men samtidigt visar ju mätningen med alla önskvärd tydlighet att sekten tycks möta samma gräns som föregångaren NyDemokrati - cirka 10 procent, men sen är det stopp.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarnas-fortroende-for-lofven-starks/

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-04-01 20:30:53 följande:

Själv tror jag att skjutningarna/ mordförsöken, rån och våldtäkerna, misshandel av ungakvinnor, som har hänt sista veckorna kan vara att folk funderar på vad som händer. Du tror inte att dessa små-händelser får folk att tröttna på invandrare? Iof dom kan ju vara utsända av Sd vad vet jag.
    Jag tycker inte att det är så mycket bättre att SD när sig på sådana händelser för att vända hela svenska folket mot alla invandrare. När random invandrare på stan blir attackerad eller får glåpord kastat på sig av random svennebanan, då har det gått för långt. (och då blir SD glad) Don't you think?
    Bajsbrygga
  • Vitrysk hockeyhjälte

Är det bara jag som börjar tröttna på ordet "sekten"?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 20:46:42 följande:
    Nej, jag skulle tro att ni är ganska många som tröttnatGlad

Men som det brukar heta i sektsammanhang så ska man kalla en spade för spade.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-04-01 16:25:25 följande:

Politikern har avgått så problemet är väl ur världen? Det finns 63 avgångna Sd-politiker som man skulle kunna använda som slagträ annars..
    Kanske skrivs partitillhörigheten inte ut då han inte längre har ansvarsuppdrag inom partiet? (om det nu är en miljöpartist, hur vet du det?)
    Samma sak när bolagschefer shoppar sex och blir påkomna samt dömda, det står inte vilket bolag de representerar.

Så om man bara avgår ur fullmäktige finns det inget nyhetsvärde i en hycklande feminst-sexköpare som dessutom jobbar som socialsekreterare?

Jaja, vi kan hitta på fler ursäkter för att visa på allmän-ointresset. Hur många som helst.

Hade säkert varit samma media-ointresse om det gällt ett eller annat, annat parti. Verkligen.

Äh, det är ingen hemlighet att MP kommer enklast undan i media och det behöver man inte vara konspiratoriskt lagd SD:are för att tycka:

http://blogg.folkbladet.nu/lennart-holmlund/2012/04/30/miljopartiet-har-en-graddfil-i-svensk-media-enligt-professor/

Jag skrev redan igår att domen/straff-föreläggandet ligger ute på nätet. Läser du inte inäggen i den diskusion du deltar i? Eller du kanske inte förstår att identiten kommer därifrån?
  • oOOo  oOOo
    Det är väl bara att acceptera att folks ordval stammar efter vad de är vana vid.
    Sekterister är väl mer benägna än andra att prata om sekter antar jag, för oss utomstående framstår det väl mer som ett kuriosum.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-04-01 20:42:11 följande:
    Jag tycker inte att det är så mycket bättre att SD när sig på sådana händelser för att vända hela svenska folket mot alla invandrare. När random invandrare på stan blir attackerad eller får glåpord kastat på sig av random svennebanan, då har det gått för långt. (och då blir SD glad) Don't you think?
    Bajsbrygga

Möjligt att dom blir. Själv tror jag att dom finns pga problemen med invandringen. Du måste väl ändå inse att det Svenskakvinnor utsätts för är mycket värre? Hur många våldtäker kan du hitta där Svenskar våldtar invandrarkvinnor ?Kontra tusentals. Randominvandrare? Kan inte tänka mig att det är vanligt alls.Själv vill jag minska invandringen till övrig EU-nivå skulle aldrig kalla någon Babbe bara för att, möjligtvis någon kaxig idiot.
  • maria diaz
    effemgea skrev 2014-04-01 20:42:10 följande:
    Till och med den så hårt kritiserade Annie Lööf har ett förtroende på 17 procent, det vill säga fyra gånger så högt som andelen sympatisörer.
    På vilket sätt skulle det hjälpa Centern i valet menar du?
  • maria diaz
    Alla partier kan beskrivas som en sekt.
    Spelar egentligen ingen roll vad det kallas. Det är politiken som räknas.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?