• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:49:22 följande:
    Mjaha? Och? Finns kristna länder som är precis lika sunkiga. Likaså med buddism och hinduism (vilket iofs i stort sett är Indien, men jag behöver knappast berätta om problemen för kvinnor där va). Sunkiga personer med sunkiga värderingar skapar sunkiga samhällen. Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.
    Ja, men nu är det inte buddister och hinduer som kommer hit i tusental och i många fall tar med sig förlegade religiösa värderingar hit. SD:s värderingar må inte vara de bästa - men det är de fan inte hos en islamsk förälder som tvingar sin dotter att bära slöja innan hon ens börjat lågstadiet.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • maria diaz
    Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.
    Du verkar vara expert på SD:s kvinnosyn?
    Lär oss lite om deras kvinnosyn, så kanske vi blir lika hatiska mot SD som du?
    Vad vill dom med kvinnorna?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:51:50 följande:
    Det står dig fritt att kolla upp siffrorna själv.
    Eller så kan du länka till dem. Det är trots allt du som försöker underbygga en poäng med dem.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-10 23:52:22 följande:
    Du verkar vara expert på SD:s kvinnosyn?
    Lär oss lite om deras kvinnosyn, så kanske vi blir lika hatiska mot SD som du?
    Vad vill dom med kvinnorna?
    Jag är fortfarande inte hatisk, vänligen måla inte på mig känslor.

Du kan själv läsa deras texter. Förslagsvis de som inte är pinfärska och PK-fierade. Mycket om att kvinnor ska hålla sig till sitt, gärna hem och barn. Och flera SD-politiker har menat att kvinnor har sig själva att skylla för våldtäkter (tydligen utom våldtäktsmannen är utrikesfödd!?) då de klär sig fel, utmanar och super för mycket.

En annan SD-are menade ju rentav att det var okey att spöa på sin flickvän "någon enstaka gång".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:53:00 följande:
    Eller så kan du länka till dem. Det är trots allt du som försöker underbygga en poäng med dem.
    Du får leta själv.
  • chrissandra
    Mjaha? Och? Finns kristna länder som är precis lika sunkiga. Likaså med buddism och hinduism (vilket iofs i stort sett är Indien, men jag behöver knappast berätta om problemen för kvinnor där va). Sunkiga personer med sunkiga värderingar skapar sunkiga samhällen. Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.

Får inte kvinnor köra bil om Sd kommer till makten?
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-11 00:08:05 följande:

Får inte kvinnor köra bil om Sd kommer till makten?
    Det har inte sagts något om, men mycket litet förvånar mig med det partiet så...
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:55:33 följande:
    Jag är fortfarande inte hatisk, vänligen måla inte på mig känslor.

Du kan själv läsa deras texter. Förslagsvis de som inte är pinfärska och PK-fierade. Mycket om att kvinnor ska hålla sig till sitt, gärna hem och barn. Och flera SD-politiker har menat att kvinnor har sig själva att skylla för våldtäkter (tydligen utom våldtäktsmannen är utrikesfödd!?) då de klär sig fel, utmanar och super för mycket.

En annan SD-are menade ju rentav att det var okey att spöa på sin flickvän "någon enstaka gång".
    Jag frågade dig om SD.s kvinnosyn, och du svarade med några icke namngivna personer som skall ha yttrat sig på något internet-forum för 15 år sedan.

Du menar alltså att partiets egna kvinnor skulle kämpa för de påståenden du angav?
    Eller kan det finnas några tvivel om var du fått dina uppgifter från?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 23:25:25 följande:
    Ja. Du missar inte en chans, berättigad eller ej, att länka till något puckat en SD:are eller en SD-sympatisör påstås ha gjort eller sagt medan du däremot ofta och gärna bortser från eller förringar fall där det rakt motsatta skett. Du är inte ett dugg mer objektiv än en sverigedemokrat som försöker förringa järnrörsincidenten, för att ta ett exempel.

Ja det finns rätt många fall nu där sverigedemokrater uttrycker sig rasistiskt och kränkande. Men varför måste jag ge båda sidor av samma mynt? Jag är ingen nyhetsuppläsare.

Jag och många med mig anser att Sd är ett rasistiskt parti som inte hör hemma i riksdagen. Och att Sd har ett ansvar för den svans av våldsamma personer som sköter grovjobbet åt partiet. Det är ett så allvarligt problem att det hotar den demokrati som Sd säger sig försvara.
  • nihka
    chrissandra skrev 2014-04-10 21:26:56 följande:

Koranpartiet.

Ett parti vars program går helt efter Koranen.
    Nej, alla Sveriges muslimer är inte flocklikt medlemmar i Koranpartiet eller något annat parti.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?