• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-10 07:41:58 följande:
    Två saker: att de är 166000 och att de kan starta ett eget parti.

Ingenstans där står, eller kan det tolkas som, att samtliga 166000 måste var överens om en sak.

Den uppfattningen är ett påhitt för att förlöjliga meningsmotståndaren.

Men OK, du menar att du inte förstod det på ett annat sätt. Jag kan faktiskt tro på den förklaringen. Du förstod helt enkelt inte.
    OK. Nu förstår jag din ståndpunkt. 166 000  personer kan - om de är muslimer - rösta på ett och samma parti utan att vara överens om en enda sak - följakligen inte ens vilket parti de ska rösta på och än mindre varför. Och påstår man något annat förlöjligar man meningsmotståndaren. Tack för förklaringen.

Känner du till fler religioner eller andra grupper som uppvisar den här typen av omotiverad flockmentalitet?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 10:37:16 följande:
    Och jag tror att du vet lika väl som jag vad som menades med inlägget ni diskuterar om - det handlar precis om den där "eurabien"-myten som SD vurmar för men inte riktigt ger ord för öppet.
    Exakt. Alla muslimer ska gå ihop och ta över. Denna folievision är tapetserad över Avpixlat, Fria Tider och även Svenska Motståndsrörelsens sajt. Så långt är i alla fall DE överens.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 14:14:58 följande:
    Men då så. Då kan vi ju vara överens om att SD inte heller sätter olika värden på människor, eller? Om det nu inte är huruvida de tillåts eller inte tillåts stanna i Sverige som är kriteriet alltså.

Det är exakt vad de gör.

Man sätter olika värden på människor när man inte ser till skyddsbehovet utan vill stoppa människor från just MENA-länder.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 17:11:17 följande:

Eh nej, jag tror på allas lika värde till skillnad från dig som försvarar Sd ständigt. Hur skulle det vara om Sd kunde öppet uppmana sin hatiska och våldsbenägna svans att sluta hota och förfölja? Det gör att man tror att de "uppskattar engagemanget" som Jomshaug skrev på Facebook.
    Du förstår fortfarande ingenting du.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Och Eurabien och det där snacket vete fan, men jag är genuint oroad över hur islam växer i det här landet. Kalla mig foliehatt eller vad fan ni vill, jag kan bara inte med den där bakåtsträvande jävla skitreligionen.

• Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 16:48:43 följande:
    Men av någon underlig slump går gränsen precis vid den invandring vi har nu, eller? Att vilja skärpa kriterierna på något enda sätt tycks ju vara rasistiskt menar jag.
    Nej  Vad får dig att tro det?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • chrissandra
    nihka skrev 2014-04-10 19:32:34 följande:
    OK. Nu förstår jag din ståndpunkt. 166 000  personer kan - om de är muslimer - rösta på ett och samma parti utan att vara överens om en enda sak - följakligen inte ens vilket parti de ska rösta på och än mindre varför. Och påstår man något annat förlöjligar man meningsmotståndaren. Tack för förklaringen.

Känner du till fler religioner eller andra grupper som uppvisar den här typen av omotiverad flockmentalitet?

Koranpartiet.

Ett parti vars program går helt efter Koranen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 21:26:34 följande:
    Nej  Vad får dig att tro det?
    Det är intrycket man påfallande ofta får i debatten. Att vi skulle vara precis på rätt sida av någon linje mellan att ha en rent rasistisk och en tillräckligt generös invandringspolitik. Gråzoner och sådant lyser med sin frånvaro.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 21:18:00 följande:
    Och Eurabien och det där snacket vete fan, men jag är genuint oroad över hur islam växer i det här landet. Kalla mig foliehatt eller vad fan ni vill, jag kan bara inte med den där bakåtsträvande jävla skitreligionen.
    Beror din oro på fakta eller magkänsla? . Många är extremt oroliga över den politiska konservativa nationalism som sprider sig över Europa också. Och tittar man på fakta så ser man att de senare tar fler och fler maktpositioner runt om i Europa, medan Islam än så länge är så gott som maktlös?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 21:29:30 följande:
    Det är intrycket man påfallande ofta får i debatten. Att vi skulle vara precis på rätt sida av någon linje mellan att ha en rent rasistisk och en tillräckligt generös invandringspolitik. Gråzoner och sådant lyser med sin frånvaro.
    För mig som följt debatten på alla nivåer, från riksdagen till media till internet, så känns det inte alls så.

Det har skett massor av skärpningar av migrationspolitiken genom åren, utan att någon har kallats rasist. Bert Karlsson har ju bland annat sagt att så gott som alla Ny Demokratis idéer har genomförts i efterhand.

I mina ögon verkar påståendet om att "man inte kan diskutera invandring utan att kallas rasist" vara en typisk halmgubbe. Att SD kallas rasister beror på helt andra saker.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?