• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    puss skrev 2014-04-11 17:25:24 följande:

coh var placerar sig SD själva? lite på vänsterkanten?
    Skit i SD...
    Ska du med ut och springa?
    Eller ta en öl?
  • Gert
    puss skrev 2014-04-11 17:50:17 följande:

fast deras kulturpolitik är ju inte så värst mitten. nu har du kanske inte koll på det.
    Om man ska ta enskilda frågor kan man kalla V för ett högerparti i vissa frågor och M för ett vänsterparti i vissa frågor. Det är helheten som räknas och då är SD ett mittenparti.
  • puss
    Gert skrev 2014-04-11 17:52:48 följande:
    Om man ska ta enskilda frågor kan man kalla V för ett högerparti i vissa frågor och M för ett vänsterparti i vissa frågor. Det är helheten som räknas och då är SD ett mittenparti.

vilka enskilda frågor är det som placerar V till höger anser du? jag är intresserad.
    *puss puss puss puss*
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-11 00:30:02 följande:
    Jag frågade dig om SD.s kvinnosyn, och du svarade med några icke namngivna personer som skall ha yttrat sig på något internet-forum för 15 år sedan.

Du menar alltså att partiets egna kvinnor skulle kämpa för de påståenden du angav?
    Eller kan det finnas några tvivel om var du fått dina uppgifter från?
    Det var inte femton år sedan, det var långt mer nyligen.

Ja, det skulle de. Alla kvinnor har inte vett att förstå vad SD far efter, och en del skulle hålla med även om de förstod. Men så har SD också väldigt svårt att ragga just kvinnliga väljare, som du säkert vet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-11 01:55:55 följande:
    Vatikanstaten är också en av världens rikaste länder och se på kvinnans ställning där...

Saudiarabien är ju kritiserad både av icke-muslimer och muslimer för sin hard core syn. Det är ju inte deras syn som råder bland de flesta muslimer i Sverige. De här riktigt extremistiska muslimerna det alltid pratas om har jag aldrig stött på trots att jag rör mig bland invandrare i stort sett dagligen och har gjort så i många år. Märkligt.
    Arabmuslimerna har hemsk kvinnosyn, alltså måste vi hindra de barn och kvinnor som kommer flyende därifrån!? Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-11 09:17:54 följande:
    Vatikanen? Jo, men nu är det inte katolska kardinaler som flyttar hit i tusental. Återkom den dag skolor ser sig nödgade att servera kardinalslaktat kött för att inte stöta sig med skolans katoliker.
    När katoliker flyttade hit behandlades de djävligt illa de också, och beskylldes för exakt samma saker som vissa beskyller muslimerna för idag. Idag är katolikerna erkända och värderade samhällsmedborgare. Det kommer muslimerna också bli snart nog. Men då kommer hatarna ha hittat några andra att avsky, och tycka att de minsann är etter värre än till och med muslimerna (och juggarna före dem, och latinos före det, och greker och turkar före det, och finnar före det, och så vidare och så vidare ad absurdum).
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-11 09:59:12 följande:
    Ja. Religion är ett förlegat koncept. Dock finns det grader i helvetet. Kristendomen är mer kompatibel med Sverige, inte minst pga historien. Om det kan man tycka vad man vill, men så är det.
    Ehheh, skillnaden mellan kristendom och islam är typ namnet och några detaljer till. Annars är det i stort sett same same.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-11 17:22:03 följande:
    Nej, så är det verkligen inte. Men jag kan förstå varför PK-sekten utmålar SD som ett extremhögerparti. Skrämselpropaganda kallas det.
    Nej, jag vet att SD tycker att de är ett centerparti. Ett centerparti som bara råkar ha alla andra riksdagspartier låååååååååångt till vänster om sig själva. Drömmer
Svar på tråden Varför hatar folk SD?