• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 14:14:58 följande:
    Men då så. Då kan vi ju vara överens om att SD inte heller sätter olika värden på människor, eller? Om det nu inte är huruvida de tillåts eller inte tillåts stanna i Sverige som är kriteriet alltså.
    Nästan alla riksdagspartier vill ha reglerad invandring. Har inte hört talas om att någon på allvar har motionerat om fri invandring. Trots att det ofta verkar som om SD gärna vill få det att verka som att de andra partierna vill öppna gränserna på vid gavel, så är det ju inte riktigt sant.

Så, NEJ. Att ett parti vill ha reglerad invandring leder INTE automatiskt till att de blir kallade rasister eller påstås ha tvivelaktig människosyn.

Att ganska många är rädda för SD och för SD:s värderingar handlar inte om det. Det handlar om helt andra saker. Som t.ex.deras skäl till att vilja minska invandringen. Och deras sätt att porträttera ickeeuropéer och folk som inte tycker som de gör.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Naranjos
    Velouria skrev 2014-04-10 03:29:31 följande:
    Tycker du om att göra dig rolig över människor som kommer från tredje världen? Är du någon slags övermänniska som är biologiskt överlägsen alla andra människor som inte kommer från ett I-land? Vad har du bidragit till med på vår jord som gjort dig förtjänt av en sådan överlägsen position?

Varför tror du inte att invandrare från tredje världen kan vara någon samhällsvinst?

sv.wikipedia.org/wiki/Tredje_v%C3%A4rlden
    Jag kan bara konstatera att den invandring vi haft de senaste -åtminstone- 10-15 åren inte är någon samhällsvinst. Hade det varit det, hade det varit fullt slagsmål i övriga världen om just dessa invandrare. 
    Vad jag själv gjort - garanterat betalat mer skatt än 99% av någon enskild invandrare från valfritt Mena-land. Det ger inte mig någon unik position i samhället men däremot en rättighet att ifrågasätta vart mina skattepengar tar vägen och om de används på bästa sätt. En rättighet jag delar med alla invånare.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 13:18:24 följande:
    Det här är ju helt sjukt, så fort någon tar ställning mot rasism så ska det mordhotas och hämnas:

www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsida-ligger-nere

Men enligt er Sd-lobbyister är detta business as usual antar jag?

Och nu fick jag höra att personen som pratat med den nu avhoppade röda kors-medlemmen blivit uthängd med namn och bild på nätet med hätska och hotfulla kommentarer till följd. Vidrigt!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 14:54:41 följande:
    Nästan alla riksdagspartier vill ha reglerad invandring. Har inte hört talas om att någon på allvar har motionerat om fri invandring. Trots att det ofta verkar som om SD gärna vill få det att verka som att de andra partierna vill öppna gränserna på vid gavel, så är det ju inte riktigt sant.

Så, NEJ. Att ett parti vill ha reglerad invandring leder INTE automatiskt till att de blir kallade rasister eller påstås ha tvivelaktig människosyn.

Att ganska många är rädda för SD och för SD:s värderingar handlar inte om det. Det handlar om helt andra saker. Som t.ex.deras skäl till att vilja minska invandringen. Och deras sätt att porträttera ickeeuropéer och folk som inte tycker som de gör.
    Men av någon underlig slump går gränsen precis vid den invandring vi har nu, eller? Att vilja skärpa kriterierna på något enda sätt tycks ju vara rasistiskt menar jag.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 16:43:41 följande:

Och nu fick jag höra att personen som pratat med den nu avhoppade röda kors-medlemmen blivit uthängd med namn och bild på nätet med hätska och hotfulla kommentarer till följd. Vidrigt!
    Absolut. Ungefär lika vidrigt som din flagranta enögdhet. Ger mig fan på att du var en sån där som satt och smålog lite i hemlighet när Kinnunen åkte på spö av tre tjejer i T-banan.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 16:50:04 följande:
    Absolut. Ungefär lika vidrigt som din flagranta enögdhet. Ger mig fan på att du var en sån där som satt och smålog lite i hemlighet när Kinnunen åkte på spö av tre tjejer i T-banan.

Eh nej, jag tror på allas lika värde till skillnad från dig som försvarar Sd ständigt. Hur skulle det vara om Sd kunde öppet uppmana sin hatiska och våldsbenägna svans att sluta hota och förfölja? Det gör att man tror att de "uppskattar engagemanget" som Jomshaug skrev på Facebook.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 16:43:41 följande:

Du menar att alla vet om Daban Ibrahims brottsregister? 

Vidrigt gjort av Röda Korset. Vi har inte åsiktsfrihet i det här landet.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 13:18:24 följande:
    Det här är ju helt sjukt, så fort någon tar ställning mot rasism så ska det mordhotas och hämnas:
    www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsi...

Men enligt er Sd-lobbyister är detta business as usual antar jag?
    Jag håller med att det är helt sjuk. En gammal kvinna som har jobbat ideellt i 9 år för Röda korset blir uthängd som rasist i media för att hon säger vad hon tycker. Och det hon sa var inte ens något rasistiskt! Det är helt sjukt hur Sverige har blivit.

Inga mer pengar till Röda Korset!
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-10 16:08:33 följande:
    Jag kan bara konstatera att den invandring vi haft de senaste -åtminstone- 10-15 åren inte är någon samhällsvinst. Hade det varit det, hade det varit fullt slagsmål i övriga världen om just dessa invandrare. 
    Vad jag själv gjort - garanterat betalat mer skatt än 99% av någon enskild invandrare från valfritt Mena-land. Det ger inte mig någon unik position i samhället men däremot en rättighet att ifrågasätta vart mina skattepengar tar vägen och om de används på bästa sätt. En rättighet jag delar med alla invånare.
    Jasså? Vad baserar du det "konstaterandet" på? Är det alltså folk som kommit senaste decenniet som vi ska sätta stopp för? Gäller det också alla återvändande svenskar, schengen-invandrare, nordbor, jänkare..?

Nej, det gör det inte. Det ingår inte i samhällskontraktet att du ska få gnälla om vart dina skattepengar går. Du får givetvis påverka, genom att rösta i val eller agera politiskt, men att du inte vill betala skatt för vissa saker - well, buhu. Finns mycket jag inte vill att mina skattepengar ska gå till heller, men inte sitter jag och röstar på extremhögerpartier för det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 18:55:56 följande:
    Jasså? Vad baserar du det "konstaterandet" på? Är det alltså folk som kommit senaste decenniet som vi ska sätta stopp för? Gäller det också alla återvändande svenskar, schengen-invandrare, nordbor, jänkare..?

Nej, det gör det inte. Det ingår inte i samhällskontraktet att du ska få gnälla om vart dina skattepengar går. Du får givetvis påverka, genom att rösta i val eller agera politiskt, men att du inte vill betala skatt för vissa saker - well, buhu. Finns mycket jag inte vill att mina skattepengar ska gå till heller, men inte sitter jag och röstar på extremhögerpartier för det.
    Du röstar väl på extremvänsterpartier istället.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?