• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 19:35:08 följande:
    Lustigt, du verkar komma ihåg smädelserna åt ena hållet bra. Du tar inte upp smädelserna från andra hållet, som ofta är mycket, mycket värre.
    Nu var det du som klagade på att du blir, eller riskerar att bli, utsatt så det är i själva verket du som bara kommer ihåg "smädelserna från ena hållet".

Offerkofta på.

• Philipsson
    Gert skrev 2014-04-09 17:41:08 följande:
    Sverige gått om Malta. Nu har Sverige störst invandring i hela Europa.

www.friatider.se/sverige-har-storst-invandrin...
    Ja, Sverige är på många punkter ett extremistiskt land.

Fast de som vill normalisera Sverige på olika vis, anpassa landet en smula till omvärlden, de blir med ens, av pekåisterna, kallade för "extremister".

Snacka om orwellskt nyspråk!

Jag har tänkt på det där, att de egentliga Sverige-chauvisterna ju inte är de som traditionellt kallas för 'nationalister' eller 'patrioter', utan snarare bidragslyftande latoxar, batikhäxor, korvryttare, flator, abortförespråkare, feminister, mångkulturskramare, militanta veganer, etc. Det är ju de som s.a.s. GYNNAS av det svenska systemet!
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-10 07:41:30 följande:
    I mångkulturella områden???
    Vi har inte samma verklighetsuppfattning märker jag.
    Kanske inte. Frågan är - bor du i ett mångkulturellt område? Det gör jag. Har gjort i praktiskt taget hela mitt liv.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-10 07:41:58 följande:
    Två saker: att de är 166000 och att de kan starta ett eget parti.

Ingenstans där står, eller kan det tolkas som, att samtliga 166000 måste var överens om en sak.

Den uppfattningen är ett påhitt för att förlöjliga meningsmotståndaren.

Men OK, du menar att du inte förstod det på ett annat sätt. Jag kan faktiskt tro på den förklaringen. Du förstod helt enkelt inte.
    Ledsen, men det där är ett nonsensesvar. Man kan vara 50 personer och starta ett parti, man behöver inte vara över hundra tusen för det. Så den förklaringen är liksom märklig. Milt sagt. Och jag tror att du vet lika väl som jag vad som menades med inlägget ni diskuterar om - det handlar precis om den där "eurabien"-myten som SD vurmar för men inte riktigt ger ord för öppet.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-04-10 10:33:47 följande:
    Ja, Sverige är på många punkter ett extremistiskt land.

Fast de som vill normalisera Sverige på olika vis, anpassa landet en smula till omvärlden, de blir med ens, av pekåisterna, kallade för "extremister".

Snacka om orwellskt nyspråk!

Jag har tänkt på det där, att de egentliga Sverige-chauvisterna ju inte är de som traditionellt kallas för 'nationalister' eller 'patrioter', utan snarare bidragslyftande latoxar, batikhäxor, korvryttare, flator, abortförespråkare, feminister, mångkulturskramare, militanta veganer, etc. Det är ju de som s.a.s. GYNNAS av det svenska systemet!

Är national särart extremistiskt?

Är det inte positivt med länder som vågar vara annorlunda? Speciellt om över 90 procent av folket röstar på partier som öppet driver dessa frågor?

Är det inte märkligt med så kallade nationalister som anser det vara en självklarhet att Sverige ska anpassa sig efter omvärlden?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 11:21:38 följande:

Är det inte positivt med länder som vågar vara annorlunda? Speciellt om över 90 procent av folket röstar på partier som öppet driver dessa frågor?

Är det inte märkligt med så kallade nationalister som anser det vara en självklarhet att Sverige ska anpassa sig efter omvärlden?
    Sverige ska vara unikt genom att anamma det värsta från alla andra länder, verkar det som.
  • Philipsson

'Nationell' särart, menar du? Var är du ifrån? :)

Du har definitivt en poäng: De som klandrar Sd med begrepp som 'nationalism', 'patriotism' o.s.v. måste ju vara ute i ogjort väder, eftersom de själva står för nationell särart!?
    Också en viktig fråga. Det är frågor av denna typ, som borde diskuteras i media. Det görs inte dock, av den enkla anledningen att etablissemanget hyser rädsla för saklig debatt och för folket.

Men jag håller med: Beteckningen 'nationalistisk' på Sd, är egentligen ganska opassande, även om där visst finns drag av nationalism, som t.ex. hävdandet av nationell suveränitet och oberoendet från militära allianser, men det hävdar förvisso även V.

Å andra sidan är det tveksamt om de i sjuklövern ingående partierna själva skulle gå med på att bli kallade för nationalister (trots att de alla i viss mån är det)?

• sjuttiofemman

När man trodde att Sd-politiker hade tagit till all retorik som finns för att tycka synd om sig själva så tar de ännu ett kliv bortom alla gränser:

wp.me/p2oCcR-3G4

Allt för att tysta "vänstern". Denna vänster skulle vara Sveriges största parti för övrigt om alla som protesterar mot Åkesson och hans parti verkligen skulle rösta på vänsterpartiet.. Det har tydligen inte gått upp för honom att svenska folket anser att alla är lika värda och det har inte med någon speciell politisk inriktning att göra!

• Vitrysk hockeyhjälte

Om någon säger "alla är lika mycket värda" en gång till får jag tuppjuck. Det finns inte en människa som, innerst inne, anser detta - utom möjligen "öppna gränser"-folket.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-10 12:34:34 följande:
    Om någon säger "alla är lika mycket värda" en gång till får jag tuppjuck. Det finns inte en människa som, innerst inne, anser detta - utom möjligen "öppna gränser"-folket.
    Jag är inte för helt öppna gränser (inte med nuvarande system i alla fall), men jag menar att alla människor är lika mycket värda.

Men visst, hur skulle du rangordna människor? Efter inkomst? Hudfärg? Kön? Födelsenation? "Renrasighet"? BMI? Vilka är mer värda och vilka är mindre värda, menar du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?