• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 21:19:50 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Meh, helt fel länk. Sorry folks. Skulle länka om Alfson och att han bidde petad från listan, men inte från partiet. Så mycket för nolltoleransen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-11 21:01:25 följande:
    Nja, kristendom bygger till största delen på det nya testamentet.
    Islam uteslutande på det gamla testamentet, dvs koranen.

Att säga "same same" angående kristendom och islam tyder på okunskap.
    Om man hävdar att kristendomen NÅGONTING som enhet, så är man okunnig. Vissa kristna grupper är NT-glada, andra är mer GT-glada (Livets Ord är ett exempel som icke ska gå onämnt där). Kristendomen är lika litet en enhetlig enhet som islam är det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Missermajser
    Rataxes skrev 2014-04-11 20:33:42 följande:
    Tack för länkarna, en del mord är verkligen politiskt motiverade, andra är mer tveksamt. Droger och psykisk sjukdom verkar ligga bakom en stor del av morden, hade förövarna begått morden om de varit psykiskt friska eller inte missbrukat kan man ju spekulera om. Malexandermorden är knappast ett politiskt dåd, det är ju inte första gången (eller sista) som kriminella skjuter ihjäl poliser, eller hur? Peter Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, lite långsökt blir ju frågan om de är vänsterrelaterade mord...
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell

Argumenten bland rassar är den samma som i din (anti vänterpartiet?) agenda. I min värld kvittar det var han varit med och oavsett så var båda de exempel du drar klart rasistiska. Inte f*n spelarar kriminaliteten någon roll för att neutralisera fascismen. Majoriteten av de kriminella jag träffar i mitt jobb är rasistiska vare sig de är invandrare eller SD godkända svenskar.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 22:23:52 följande:
    Om man hävdar att kristendomen NÅGONTING som enhet, så är man okunnig. Vissa kristna grupper är NT-glada, andra är mer GT-glada (Livets Ord är ett exempel som icke ska gå onämnt där). Kristendomen är lika litet en enhetlig enhet som islam är det.
    Du anför den där typiskt antistrukturalistiska, antivetenskapliga och relativistiska pekåismen som går ut på att hela tiden postulera verklighetens avsaknad på struktur/ordning, bortsett från när det gäller s.k. förtryck mot kvinnor och HBTQ-människor, och kontamineringen av miljön. Då är det helt plötsligt helt obevisade strukturer som upphöjs till sanning!

Ett förkroppsligande av den världssyn som Miljöpartiet representerar.
    ---
    Fast själva åker de givetvis till Peru, i jumbojet, för att som volontär tillbringa 2 månader av semestern från lärarjobbet - för att ha nåt att berätta sen (och kröner gärna det hela med att skaffa ett fadderbarn), och köper gärna importerad frukt och grönsaker från all världens hörn!

• effemgea
    Rataxes skrev 2014-04-11 20:33:42 följande:
    Tack för länkarna, en del mord är verkligen politiskt motiverade, andra är mer tveksamt. Droger och psykisk sjukdom verkar ligga bakom en stor del av morden, hade förövarna begått morden om de varit psykiskt friska eller inte missbrukat kan man ju spekulera om. Malexandermorden är knappast ett politiskt dåd, det är ju inte första gången (eller sista) som kriminella skjuter ihjäl poliser, eller hur? Peter Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, lite långsökt blir ju frågan om de är vänsterrelaterade mord...
    En bagatell, men iallafall.

Mangs var väl knappast vänsterpartist. Som jag minns påstod han att han varit medlem en kort sväng vid sekelskiftet, oklart varför - kanske för att lära känna fienden.

Hursomhelst. Inspiration till hatet mot invandrare fann han på avpixlats föregångare politiskt inkorrekt där han var aktiv under flera nick, men så extrem att han blev avstängd.

Jag tror inte att man längre kan avfärda terrorister, till höger eller till vänster, som ensamma galningar - i och med internet finns det ingen som är tillräckligt galen för att det inte ska vara möjligt att hitta likasinnade på nätet att inspirera och inspireras av.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:42:52 följande:
    Mjaha. Så - om en grupp går in i en annan grupp för att påverka så är det alltså ett tecken på en ond konspiration? Du menar som när SD kom in i riksdagen och vill infiltrera inifrån? Eller när liberaler går med i S eller M för att påverka? Eller när pensionärer engagerar sig politiskt för att påverka, de är också en ond "geronturopa"-konspiration där de äldre försöker ta över allt och alla?

Det vi andra kallar vanlig, hederlig demokrati ser du som onda konspirationer. Varför skulle muslimer INTE få gå med i vilket parti, när kristna, ateister, new ageare och andra får göra det?

Principen är densamma oavsett vem som tar sig in i ett parti.

Sedan får den eventuella faran med detta bedömas utifrån vad denna part är ute efter. Är det pensionärer som vill jobba för högre pensioner eller är det religösa grupper som vill införa ex särlagstiftning som går på tvärs med det övriga samhällets regelverk men ligger i linje med deras religion.

Bara för att det inte är ett stort problem idag så finns det ju ingen anledning att inte vara uppmärksam på det.

Detta fenomen med islamister som tar sig in i normala partier är ju heller ingenting unikt för Sverige:

http://www.telegraph.co.uk/news/politics/labour/7333420/Islamic-radicals-infiltrate-the-Labour-Party.html
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-11 01:37:43 följande:

Jag har förstått dig fint. Du försvarar på sekteristiskt vis en persons uttalande utan att faktiskt veta vad personen avsåg med sitt uttalande. Det viktiga för dig verkar vara att försvara, men exakt VAD du försvarar har du inte koll på. Väldigt mycket annat Gert, som personen numer kallar sig, har sagt här är nämligen helt i linje med att uppfatta att "166 000 är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti." betyder PRECIS så, nämligen att alla dessa muslimer är ett kollektivt hot som konspirerar att gå samman där syftet är att ta över Sverige och resten av världen bit för bit. Det är ett oerhört vanligt påstående bland islamofober och att lyfta fram det löjliga i det är inte att förlöjliga meningsmotståndaren. Det har personen ifråga redan gjort själv genom att dryfta sina konspirationsteorier.

Om man vill uppfatta det som sagts som du hävdar så är det ett stort fett icke-uttalande. Man kan nämligen starta ett parti på EN person. Man behöver inte vänta tills man är 166 000.

Fråga du Gert vad hen menade. I dare you. Hahahahaha.

Stå bara för att du använder halmgubbar istället.

Alternativt, om du vill använda det försvaret, att du faktiskt inte förstår.

Nä, ingen har någonsin påstått att samtliga 166000 av dessa muslimer skulle hålla samma syn. Det är din tolkning och den passar fint om du vill förlöjliga din meningsmotståndare.

Gert kan säkert förklara om du vill och vill du tjafsa mer om detta så får du ta det i PM. 
  • Rataxes

Åter till Mangs,

"– Jag var med i Vänsterpartiet på 2000-talet för att få en kontrasterande information ... så har jag prenumererat på Nationell Idag, det är en nationaldemokraternas tidning som jag tycker ger kontrast till, till de vanliga dagstidningarna ... men jag är inte högerextrem som så ... jag har spelat afrikansk musik i tre år ...men om jag är med i någon högerextrem organisation, det har jag aldrig varit"

Kanske var det kombinationen av kommunistisk stalinnostalgi, antisemitismen där kombinerat med högerextremistisk propaganda som fick honom att tippa över kanten?

• Rataxes
    Flash Gordon skrev 2014-04-12 09:02:09 följande:

Principen är densamma oavsett vem som tar sig in i ett parti.

Sedan får den eventuella faran med detta bedömas utifrån vad denna part är ute efter. Är det pensionärer som vill jobba för högre pensioner eller är det religösa grupper som vill införa ex särlagstiftning som går på tvärs med det övriga samhällets regelverk men ligger i linje med deras religion.

Bara för att det inte är ett stort problem idag så finns det ju ingen anledning att inte vara uppmärksam på det.

Detta fenomen med islamister som tar sig in i normala partier är ju heller ingenting unikt för Sverige:

www.telegraph.co.uk/news/politics/labour/7333...

Islamisten Waberi som nästlat sig in i Moderaterna gör mig starkt tvivlande till en röst på dem.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?