• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Gert skrev 2014-04-12 10:09:23 följande:
    Om inte SD får 20% i valet 2014 flyttar jag till Norge.

Breivik behöver nog lite sällskap av en likasinnad. Have a nice trip
    Bajsbrygga
  • maria diaz
    Velouria skrev 2014-04-12 17:53:16 följande:

Ja. Terroristen i Norge var ju en norrman. Och danskar är inte så trevliga mot "babbar" överlag. Du borde ha haft finnar med. De är de otrevligaste.

Sverige är jämförelsevis rätt okej. Här smyger man åtminstone med vad man tycker om "babbar". Som ni i tråden som är anonyma näthatare  Ingen av er skulle våga att prata såhär inför en "babbe".
    Det var ett väldans tjat om "babbar" från din sida.
    Jag har massor med goda vänner och arbetskamrater som du kallar "babbar".
    Det hindrar dock inte min åsikt att Sverige tagit emot alldeles för många invandrare på alldeles för kort tid.
  • Gert

Ja. Terroristen i Norge var ju en norrman. Och danskar är inte så trevliga mot "babbar" överlag. Du borde ha haft finnar med. De är de otrevligaste.

Sverige är jämförelsevis rätt okej. Här smyger man åtminstone med vad man tycker om "babbar". Som ni i tråden som är anonyma näthatare  Ingen av er skulle våga att prata såhär inför en "babbe".
    Nä, för risken är överhängande att man blir stämplad och uthängd som rasist om man säger att Sverige tar in för många invandrare. Se bara på den 72-åriga kvinnan som arbetade ideellt för Röda Korset i 9 år. Skrämmande hur Sverige har blivit.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 13:27:09 följande:Jessica Blom Larssons foto.
    Feministen Jessica Blom Larsson insåg inte när hon skrev det, uppenbarligen, att hon och de andra feministerna, använder sig av precis den argumentation hon anklagar Sd för!

Hur kan man ägna sig åt att jämt och ständigt tala om 'patriarkatet' och om mäns kollektiva skuld', om 'mäns förtryck mot kvinnor', och sen tycka det är fel när andra gör samma principiella uppdelning när det gäller svenskar och invandrare?

Tänk om feministföreträdare bara hade kunnat tänka till nån gång!
  • Rataxes
    Du borde ha haft finnar med. De är de otrevligaste.
    Det är vi inte alls

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-04-12 17:50:30 följande:
    Dock är det fortfarande läskigt med de smygsverigedemokrater som nästlar in sig i viktiga samhällspositioner (myndigheter och andra offentliga verksamheter) där de har makten att fatta livsavgörande beslut Stackars alla "babbar" som får sverigedemokraten till handläggare/jurist/läkare/sköterska etc.
    "Nästlar sig in"!?

Eftersom alla andra riksdagspartier besätter platser inomm den offentliga administrationen, så är det självfallet rimligt at också Sd gör det.

Fast det bäste vore ju om vi helt kunde sluta upp med politiska utnämningar, vad beträffar ALLA partier.

Jo, jag inser av vad du har skrivit, att du tycker det är helt ok att regeringen tillsätter platser som generalsekreterare för statliga verk, med ickebehöriga f.d. sekreterare från kansliet, men jag gör det inte!
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-12 18:17:32 följande:
    Det var ett väldans tjat om "babbar" från din sida.
    Jag har massor med goda vänner och arbetskamrater som du kallar "babbar".
    Det hindrar dock inte min åsikt att Sverige tagit emot alldeles för många invandrare på alldeles för kort tid.
    Nej, inte från Velouriuas sida. Hon citerar en viss känd politiker som myntade uttrycket. Gissa vilket parti han tillhör.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-12 19:28:42 följande:
    Feministen Jessica Blom Larsson insåg inte när hon skrev det, uppenbarligen, att hon och de andra feministerna, använder sig av precis den argumentation hon anklagar Sd för!

Hur kan man ägna sig åt att jämt och ständigt tala om 'patriarkatet' och om mäns kollektiva skuld', om 'mäns förtryck mot kvinnor', och sen tycka det är fel när andra gör samma principiella uppdelning när det gäller svenskar och invandrare?

Tänk om feministföreträdare bara hade kunnat tänka till nån gång!
    Du har nog missat litet här (och det är en omskrivning för att du missat hela grejen totalt). Feminister vill inte straffa alla män för vissa mäns brott, de vill ändra kulturella normer så att män fostras annorlunda, och inte till att bli tysta, emotionellt tillknäppta machopuckon (och ja, det är en givetvis en generalisering). De vill, så att säga, inte "stoppa invandringen av män", utan de vill "förbättra integrationen av män i samhället". Klart att det inte är en skillnad som är lätt att förstå om stängda gränser är det enda man begriper...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-12 21:21:32 följande:
    Nej, inte från Velouriuas sida. Hon citerar en viss känd politiker som myntade uttrycket. Gissa vilket parti han tillhör.
    Så du menar alltså att det var en sverigedemokrat som hittade på ordet? Hahaha...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?