• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-12 19:15:57 följande:
    Nä, för risken är överhängande att man blir stämplad och uthängd som rasist om man säger att Sverige tar in för många invandrare. Se bara på den 72-åriga kvinnan som arbetade ideellt för Röda Korset i 9 år. Skrämmande hur Sverige har blivit.

Och han som pratade med henne om det olämpliga i hennes rasistiska utspel blev uthängd på nätet med namn och bild ackompanjerad av näthat.

Delar man inte en organisations grundläggande värderingar så har man inget där att göra. Skulle ni inom Sd acceptera en radikalfeminist att vara partiets ansikte utåt?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 00:33:00 följande:
    Muslimerna är i storleksordningen en miljard till antalet. Sverigedemokraterna ett antal tusen. I så fall måste man väl vara ännu mer "sjukt paranoid" om man är rädd för SD än om man är rädd för islam?

(Inte ens om man tar med sympatisörer med andra SD-liknande partier i Europa kommer man i närheten av miljarden),

Du förstår väl att muslim per automatik inte är lika med terrorist eller extremist? Och att muslimer inte föder många barn i syfte att ta över världen..?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-12 23:31:54 följande:
    Konstigt.
    Ändå har SD större andel invandrare som medlemmar än de flesta andra partier.
    Men de kanske är "rasister" de också...?
    Mhm. Så du menar att SD är emot nordiska invandrare också? Eller tror du att "invandrare" automagiskt betyder "arabmuslim"?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 00:33:00 följande:
    Muslimerna är i storleksordningen en miljard till antalet. Sverigedemokraterna ett antal tusen. I så fall måste man väl vara ännu mer "sjukt paranoid" om man är rädd för SD än om man är rädd för islam?

(Inte ens om man tar med sympatisörer med andra SD-liknande partier i Europa kommer man i närheten av miljarden),
    Det finns fler SD-are i riksdagen än muslimer, och medan majoriteten muslimer är rätt nöjda med samhället, så vill SD vrida tillbaka klockan till läskigare tider. Viss skillnad bara där. Muslimerna drog heller inte runt med nazisymboler för tio-tjugo år sedan och ägnade sig åt våld på oliktänkande i Sverige. Men detaljer, jag vet...
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 00:34:09 följande:
    Ja, fler känsliga mjukisar åt folket. Och färre kvinnor som dras till hårda, tuffa alfahannar.
    Typ så ja. Notera att vad man attraheras av är en kulturell fråga. När jag bidde till var velourpappan idealet, det är först på åttiotalet som machomannen började bli ideal igen.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-12 22:03:30 följande:
    Nej. det är inga nya siffror.
    Inte ens för SD.
    Den utvecklingen har pågått sedan 60-talet.  Lååångt innan vi svenskar hade hört talas om integrationsproblem.
    Så varför envisas SD (förlåt "enstaka politiker ur partiet") med att hävda motsatsen? Varför kickas de inte iom den så kallade "nolltoleransen"? Varför sade Jimmy för inte alltför länge sedan att islam var det största hotet, om han vet att så inte är fallet?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 00:51:22 följande:

Du förstår väl att muslim per automatik inte är lika med terrorist eller extremist? Och att muslimer inte föder många barn i syfte att ta över världen..?
    Det sista är nog en uppfattning som inte delas av många muslimska ledare. Muammar Gadaffi är (var) naturligtvis inte ensam om den inställningen:

www.wnd.com/2006/05/35992/

Du behöver inte tro på mig eller någon annan som skriver på forumet. Det är bara att lyssna på vad många själva säger och predikar. Och kom ihåg - det är sällan de sekulariserade som har (tar) makten.

Snabbt googlat: 

Egyptian Nonie Darwish talks to Ann-Marie Murrell about Islamic rule in her home country & why Islamist will never stop until they have 'conquered the world'. "I don't care about 'moderate Muslims'—there are enough radicals ones to destroy western civilization & freedom."

• Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 00:58:18 följande:
     Muslimerna drog heller inte runt med nazisymboler för tio-tjugo år sedan och ägnade sig åt våld på oliktänkande i Sverige. Men detaljer, jag vet...
    Nä, men de stred för Hitler (Waffen SS) under WW2... Fina grabbar på det hela taget, va?

....recruitment drive amongst Bosnian Muslims led to tens of thousands signing up for the Waffen-SS. Formed into exclusive Muslim units, these men fought in some of the most brutal campaigns of the entire war. (från BBC)

stosstruppen39-45.tripod.com/id10.html
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-04-13 03:50:09 följande:
    Nä, men de stred för Hitler (Waffen SS) under WW2... Fina grabbar på det hela taget, va?

....recruitment drive amongst Bosnian Muslims led to tens of thousands signing up for the Waffen-SS. Formed into exclusive Muslim units, these men fought in some of the most brutal campaigns of the entire war. (från BBC)

stosstruppen39-45.tripod.com/id10.html
    Det var något tusental muslimer som stred på Hitlers sida. Jämför det med de tio eller hundra gånger fler som slogs på de allierades sida.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 00:51:22 följande:

Absolut. Detsamma gäller givetvis SD-sympatisörer.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?