• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 00:44:31 följande:

Och han som pratade med henne om det olämpliga i hennes rasistiska utspel blev uthängd på nätet med namn och bild ackompanjerad av näthat.
    Delar man inte en organisations grundläggande värderingar så har man inget där att göra. Skulle ni inom Sd acceptera en radikalfeminist att vara partiets ansikte utåt?
    För det första var hennes "utspel" inte något rasistiskt.. Det är bara PK-sekten som tycker att 72-åringen är en rasist. Daban Ibrahim, som är den provokativa "intervjuaren", har ett gediget brottsregister. Han tog även bort videon från sin facebook samma dag, eftersom hans landskamrater tyckte det inte var något fel på kvinnans svar. Det var alltså bara några journalister, PK-eliten och några pkister här på familjeliv som tycker att den gratisjobbande gamla kvinnan är en rasist. Det är helt sjukt hur PK-sekten förstör Sverige bit för bit.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 00:58:18 följande:
    Det finns fler SD-are i riksdagen än muslimer, och medan majoriteten muslimer är rätt nöjda med samhället, så vill SD vrida tillbaka klockan till läskigare tider. Viss skillnad bara där. Muslimerna drog heller inte runt med nazisymboler för tio-tjugo år sedan och ägnade sig åt våld på oliktänkande i Sverige. Men detaljer, jag vet...
    Hur vet du att majoriteten muslimer är rätt nöjda med samhället? 
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 08:14:39 följande:
    För det första var hennes "utspel" inte något rasistiskt.. Det är bara PK-sekten som tycker att 72-åringen är en rasist. Xxxxx, som är den provokativa "intervjuaren", har ett gediget brottsregister. Han tog även bort videon från sin facebook samma dag, eftersom hans landskamrater tyckte det inte var något fel på kvinnans svar. Det var alltså bara några journalister, PK-eliten och några pkister här på familjeliv som tycker att den gratisjobbande gamla kvinnan är en rasist. Det är helt sjukt hur PK-sekten förstör Sverige bit för bit.

Kanske inte rasistiskt men väl så olämpligt för någon som arbetar inom Röda Korset. Ingen som söker hjälp hos den organisationen ska behöva tveka en sekund över vad personalen har för åsikter. Därför är det inte lämpligt att öppet uttrycka åsikter som kan orsaka tvivel.

Och varför tar du och andra er rätten att lägga ut hans namn och bild på nätet om det inte är för att till slut ingen ska våga säga emot den pöbel av näthatare som svansar runt Sd? Ni är så sjukt fega att ni inte vågar gå ut med era riktiga namn när ni tar till dessa metoder. Men det är Sverigedemokraterna i nötskal kanske? Kaxiga som f-n när de tror att ingen ser eller hör.
  • sjuttiofemman

Och förresten Gert, på röda korset var det damen själv som valde att gå. Ingen sparkade ut henne. Hon insåg det olämpliga i sitt utspel. Men han som pratade med henne är dömd för all framtid av Sd-lobbyisterna. Rättvist?

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 08:37:08 följande:

Kanske inte rasistiskt men väl så olämpligt för någon som arbetar inom Röda Korset. Ingen som söker hjälp hos den organisationen ska behöva tveka en sekund över vad personalen har för åsikter. Därför är det inte lämpligt att öppet uttrycka åsikter som kan orsaka tvivel.

Och varför tar du och andra er rätten att lägga ut hans namn och bild på nätet om det inte är för att till slut ingen ska våga säga emot den pöbel av näthatare som svansar runt Sd? Ni är så sjukt fega att ni inte vågar gå ut med era riktiga namn när ni tar till dessa metoder. Men det är Sverigedemokraterna i nötskal kanske? Kaxiga som f-n när de tror att ingen ser eller hör.
    Han har redan pratat ut i Aftonbladet så då får han nog finna sig i att hans namn och brottsregister uppmärksammas på internet. Jag förstår faktiskt inte vad problemet är. Han tog sig rätten att provocera en gammal kvinna som jobbar ideellt. Eller tror du att han bara råkade filma kvinnan när han råkade ställa provocerande frågor? Med tanke på hans brottsliga och mentala historia, vilket går att läsa om på internet, är det inte konstigt att kvinnan kände sig obekväm med mannens aggressiva framtoning. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 08:41:17 följande:
    Och förresten Gert, på röda korset var det damen själv som valde att gå. Ingen sparkade ut henne. Hon insåg det olämpliga i sitt utspel. Men han som pratade med henne är dömd för all framtid av Sd-lobbyisterna. Rättvist?
    Ja. Skit ska skit ha. Det är inte olagligt att ha "fel" åsikter, inte ens inom RK. Då ska ingen självgod jävla moralpolis komma och hänga ut en i offentligheten i den goda politiska korrekthetens namn. Och gör man det ändå får man finna sig i att själv bli granskad också.

Det ska givetvis inte urarta i hot och dylikt för det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 08:41:17 följande:
    Det är PK-versionen av vad som hände efteråt. Vid det här laget borde alla veta att det finns två versioner av en historia.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 04:09:54 följande:
    Det var något tusental muslimer som stred på Hitlers sida. Jämför det med de tio eller hundra gånger fler som slogs på de allierades sida.

Något tusental? det var tiotusentals... Är du historierevisionist också?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 08:47:54 följande:
    Ja. Skit ska skit ha. Det är inte olagligt att ha "fel" åsikter, inte ens inom RK. Då ska ingen självgod jävla moralpolis komma och hänga ut en i offentligheten i den goda politiska korrekthetens namn. Och gör man det ändå får man finna sig i att själv bli granskad också.

Det ska givetvis inte urarta i hot och dylikt för det.

Jag tappade förtroendet för RK redan på Bengt VetBästerbergs tid. Om tiotusen svenskar ska behöva skänka en hundring var för att betala hans arvode får det vara för min del.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Varför hatar folk SD?