• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 10:41:47 följande:
    Lekar man leker får man leken tåla, det gäller även för Daban Ibrahim. Med tanke på att han är en återfallsförbrytare förstår jag inte han ska få vara anonym. Se det som en trovärdighetsfråga.
    ...skriver han som är ack så vredgad på Researchgruppen. Oh the irony...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:08:00 följande:
    Lustigt hur alla dessa "jag är inte rasist"-er försvarar rasister med sådan glöd va...
    Lustigt hur man blir uthängd som rasist bara för att man säger att vi ska ta hand om de vi har först. 
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-13 11:21:10 följande:
    Ja, visst. Om de smygfilmar en person som uttrycker sin åsikt och sen lägger upp på sin facebook får de räkna med att folk söker i deras namn. Om sökning resulterar i offentliga handlingar som domar och FUP kan inte grävarna rå för. 

Expressen och Researchgruppen hängde ut en massa privatpersoner för deras åsikter. Vilket får mig att undra, har vi åsiktsfrihet i det här landet?
    De hängde ut folk som i sin tur hade hängt ut folk. Och hotat dem, hatat dem och skrivit vidrigheter till dem.

Men du kan ju alltid fråga alla de barn som Avpixlat och dess föregångare hängt ut, kanske?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:09:20 följande:
    ...skriver han som är ack så vredgad på Researchgruppen. Oh the irony...
    Researchgruppen består själva av kriminella. Daban Ibrahim kanske kan få jobb hos dem. Där borde han känna sig som hemma.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:13:29 följande:
    De hängde ut folk som i sin tur hade hängt ut folk. Och hotat dem, hatat dem och skrivit vidrigheter till dem.

Men du kan ju alltid fråga alla de barn som Avpixlat och dess föregångare hängt ut, kanske?
    Du hittar på och ljuger i vanlig ordning, Dorian. De privatpersoner som Expressen hängde ut hade inte hängt ut, hotat eller hatat någon.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 11:31:38 följande:

Du verkar vara rädd för män = androfobi.

Feminister talar om "män" precis på samma sätt som rasister talar om andra raser/kulturer än den den ras/kultur de själva tillhör...
    Inte alls. Jag bara använder er logik. För om det är läskigt med invandring på grund av överrepresentation i brottsstatistiken, borde inte den extremt massiva överrepresentationen av män i samma statistik vara ÄNNU mer skrämmande?

Är ju märkligt om man tar den lilla överrepresentationen och pekar finger åt det med gråt och kränkthet, men samtidigt kallar de som pekar på den större överrepresentationen för "manshatare" samtidigt... Det liksom säger en del om vad man själv är för hatare, eller hur?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-04-13 12:27:01 följande:
    SD har genom åren uttryckt saker om invandrare som Gudrun aldrig skulle komma undan med att säga om män.
    Som t.ex. vad? Källa?

Quintus Zebra skrev 2014-04-13 12:27:01 följande:
    .

Det påstås hela tiden att vi ska tala om invandrares överrepresentation och så vidare. Invandrare ska hela tiden få räkna med att klumpas ihop till en grupp. Varför ska inte detta gälla män?

Du tycker alltså att man att klumpa ihop invandrare respektive män till grupper? Eller hur ska jag tolka dig, att det är okej att klumpa ihop män men inte att klumpa ihop invandrare?
    Quintus Zebra skrev 2014-04-13 12:27:01 följande:t okej när det gäller
    Vetenskapliga faktum visar ju en tydlig bild. Kön är extremt mycket mer påverkande gällande t.ex. kriminalitet än vad ursprung är. Varför ska inte detta få diskuteras?
    Ett vetenskapligt faktum, men flera vetenskapliga fakta, heter det.
    ---

Självklart ska man kunna diskutera SÅVÄL mäns som invandrares eventuella överrepresentation beträffande brottslighet. Det är ju DU och feministerna som inte tycker att man ska diskutera det när det gäller invandrare, medan ni tycker att det är helt okej att diskutera saken när det gäller män. Det är alltså NI som är godtyckliga, som vill ha tabun (ämnen som inte FÅR diskuteras).

Jag bejakar beskrivningar av verkligheten (det är det som är vetenskap). Du däremot, bejakar däremot bara VISSA beskrivningar. Det är ungefär den hållning kyrkan hade till 'kunskap' under medeltiden...

• OneWish
    Gert skrev 2014-04-13 13:11:24 följande:
    Lustigt hur man blir uthängd som rasist bara för att man säger att vi ska ta hand om de vi har först. 
    Det är så man antar ansvarsfulla människor tänker.

Men jag har lärt mig en sak när det kommer till dessa personer... de tror statskassan är oändlig, trots detta sitter idioterna sedan och vrålar om att sjuksköterskor tjänar för lite, vård och skola ska få mer resurser... 

Ja ta mig fan allt ska få mer resurser men själva vill de inte betala för det, majoriteten verkar ju jobba på något lågavlönat jobb och flera är ju samma puckon som röstat in alliansen för de skulle få någon hundring mer i plånboken.

Ingen vill ta ansvar för det, allt är därför SDs fel.
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 12:06:27 följande:
    Att spela in någon med dold mick och hänga ut denne är inte att "ha en åsikt". Jag hade köpt tillvägagångssättet om det handlat om röstraggande politiker som inofficiellt förde fram åsikter som motsade partiets officiella, men det här?

Och det riktigt komiska i sammanhanget är att om en "rasist" gjort detsamma mot en "antirasist" hade du, Dorian och sjuttiofemman gått i taket allihop, för åt det hållet hade det ju varit ett övertramp, eller hur? Men "står man upp mot rasism" är alla medel tydligen tillåtna.

Vill återigen understryka att alla former av hot etc mot denne Ibrahim, eller RK-tanten, inte är okej någonstans i min bok.
    Du tror så mycket om oss, utan att veta. Nej, det hade inte varit ett övertramp. Övertramp är att hänga ut omyndiga, tonåringar, barn på Avpixlat, när man vet exakt hur rå behandling de kommer att få. DET är övertramp.
  • OneWish

Det är väl svårt att inte tro mycket om er, ni beter er ju som små barn och varken motiverar eller kan dra fram minsta lilla fakta i något sammanhang.

Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?