• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 22:33:55 följande:

Du menar den här filmen?

" rel="nofollow" target="_blank">

Vad är hotfullt i den? Vad gör han för fel? Det enda är att de har en diskussion som blir något irriterad från bägge håll. Hon uttrycker sig väldigt nedlåtande vilket sänker nivån, ungefär som du brukar göra.

Och hur menar du att han gick dit för att provocera? Filmade du honom på väg dit när han säger för sig själv "nu ska jag sätta dit tanten"? Allt du påstår kommer från hatets avpixlat, det är dags att du inser att du har fel och att du grundar det ur dina politiska åsikter.
    Hans tonläge är hotfull. Han har även klippt bort början och slutet. Du vet inte hans agenda. Med hjälp av hans brottsliga och mentala historik kan man få en uppfattning om vad han var ute efter. Inte var det allmosor direkt.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:40:33 följande:
    "För de flesta" var nyckelfrasen där. När Kenta skulle prata inför skolelever fick de inte ställa frågor, med hot från Säpo för att befästa faktum. En del är visst väldigt rädda för frågor.

Ja en sverigedemokrat vill kunna diktera sanningen utan att bli ifrågasatt för när det händer faller deras argument och "fakta" platt till marken. Varenda gång.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 22:40:26 följande:
    Och du kör den vanliga "men dom andra är ju dumma dom också"-taktiken för att förringa islams negativa sidor. Inte särskilt märkligt.
    Vilka negativa sidor menar du att hela islam, alla muslimer, dras med, som inte går att säga om alla från någon annan religion? Varför menar du att islam är en stor oföränderlig enhet utan interna skillnader? Tror du att kristendomen också är sådan? Eller buddismen? Judendomen?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:39:08 följande:
    Mnähä. De följer inte strömmen. De bara röstar med andra partier hela tiden, 
    Att rösta ja eller nej, är inte att följa strömmen.
    Då följer de strömmen hur de än gör, med ditt resonemang.

Nej, att följa strömmen på PK-vis, menas att man alltid driver en politiskt korrekt linje där man inte tar risken att stöta sig med majoriteten med risk att förlora röster.

SD driver sina frågor oavsett vad majoriteten av svenskarna tycker.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 22:42:10 följande:
    Hans tonläge är hotfull. Han har även klippt bort början och slutet. Du vet inte hans agenda. Med hjälp av hans brottsliga och mentala historik kan man få en uppfattning om vad han var ute efter. Inte var det allmosor direkt.

Eh nej, hans tonläge är inte hotfullt. Det kallas irriterat eftersom han var utsatt för en kränkning. Jag hade låtit likadant om jag stått bredvid.

Jag har flisat sönder alla dina argument nu, lägg ner. Det är bara det vanliga Sd-tugget du håller på med. Pinsamt och genomskinligt.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 22:47:38 följande:

Eh nej, hans tonläge är inte hotfullt. Det kallas irriterat eftersom han var utsatt för en kränkning. Jag hade låtit likadant om jag stått bredvid.
    Jag har flisat sönder alla dina argument nu, lägg ner. Det är bara det vanliga Sd-tugget du håller på med. Pinsamt och genomskinligt.
    Han kanske inte är van med åsiktsfrihet, var det därför han kände sig kränkt? Han ställde frågor till kvinnan och hon svarade tillbaka. Ingenting rasistiskt alls. Att han blev irriterad på kvinnan kanske har att göra med hans mentala historik?
  • Gert

72-årig gammal dam: "Jag tycker att vi ska hjälpa människorna som finns i Sverige och inte ta in fler."

Lättkränkt invandrare: "Jag känner mig kränkt, du är rasist. Nu går jag till Aftonbladet."

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 22:52:20 följande:
    Han kanske inte är van med åsiktsfrihet, var det därför han kände sig kränkt? Han ställde frågor till kvinnan och hon svarade tillbaka. Ingenting rasistiskt alls. Att han blev irriterad på kvinnan kanske har att göra med hans mentala historik?

Tröttnar du inte på att upprepa samma fras om och om igen? Åsiktsfrihet är något som Sd brukar ha svårt för annars så du kan nog sätta dig in i den situationen.

Jodå, rasistiskt var det. Slå upp ordet, på www.ne.se har de en bra definition. Nej just ja, det är ju inte en Sd-kontrollerad "sanning" så då accepteras den inte...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:44:46 följande:
    Vilka negativa sidor menar du att hela islam, alla muslimer, dras med, som inte går att säga om alla från någon annan religion? Varför menar du att islam är en stor oföränderlig enhet utan interna skillnader? Tror du att kristendomen också är sådan? Eller buddismen? Judendomen?
    Islam framstår för mig som otidsenlig och kvinnoförtryckande på ett sätt som inte övriga världsreligioner delar, åtminstone inte i de former som är mer eller mindre utbredda i Sverige. Dessutom utgörs mycket av den muslimska immigrationen hit inte av de mest sekulära utövarna, snarare tvärtom i så fall. De katoliker och judar som flyttar hit blir nog inte i samma utsträckning kränkta av att deras döttrar behöver delta i simlektioner eller sex- och samlevnadslektioner i skolan.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 23:01:03 följande:

Tröttnar du inte på att upprepa samma fras om och om igen? Åsiktsfrihet är något som Sd brukar ha svårt för annars så du kan nog sätta dig in i den situationen.

Jodå, rasistiskt var det. Slå upp ordet, på www.ne.se har de en bra definition. Nej just ja, det är ju inte en Sd-kontrollerad "sanning" så då accepteras den inte...
    Så nu har du ändrat dig i frågan. Förut skrev du att det inte var rasistiskt, men nu skriver du att det var rasistsikt. Det är skönt att veta du är nog den enda i hela Sverige, plus ett 10-tal andra, som tycker att den 72-åriga kvinnan uttryckte sig rasistsikt. Inte ens smygfilmarens polare tyckte det var rasistsikt. Därför tog han bort videon på sin facebook samma dag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?