• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-13 21:30:32 följande:

Det är inte heller saudiaraber som flyttar hit i tusental, så din poäng är...?
    Trosfränder till dem, dock. Inte sällan från länder där liknande ortodoxa religionstolkningar är legio.

Mitt exempel med Saudiarabien var att påvisa att även välmående och ekonomiskt starka nationer med islam som statsreligion inte framstår som de paradis Sverige utmålas till att kunna bli "bara vi får lite mer mångkultur".
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 21:33:23 följande:
    Trosfränder till dem, dock. Inte sällan från länder där liknande ortodoxa religionstolkningar är legio.

Mitt exempel med Saudiarabien var att påvisa att även välmående och ekonomiskt starka nationer med islam som statsreligion inte framstår som de paradis Sverige utmålas till att kunna bli "bara vi får lite mer mångkultur".

Du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Märkligt.
  • maria diaz
    Gert skrev 2014-04-13 22:23:44 följande:
    Mario blev Sverigedemokrat.

www.svt.se/nyheter/val2014/sd-vill-bli-na-nya...

"– Först tyckte jag det kändes tråkigt att säga till mina vänner från Mellanöstern att jag tänker gå över till Sverigedemokraterna men sedan när man har pratat lite om det med vissa så förstår de", säger han.

Han säger att han inte har något emot invandrare, men det var ändå invandringspolitiken som fick honom att gå från Moderaterna till Sverigedemokraterna.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 21:28:08 följande:
    Se den oklippta versionen på youtube i stället. Att du läser Aftonbladet säger en hel del. Han gick inte till RK för att få hjälp, det var bara ljug. Han gick dit för att provocera. Jag behöver inte förtala RK eller mannen. Det gör de så bra själva.

Du menar den här filmen?

Vad är hotfullt i den? Vad gör han för fel? Det enda är att de har en diskussion som blir något irriterad från bägge håll. Hon uttrycker sig väldigt nedlåtande vilket sänker nivån, ungefär som du brukar göra.

Och hur menar du att han gick dit för att provocera? Filmade du honom på väg dit när han säger för sig själv "nu ska jag sätta dit tanten"? Allt du påstår kommer från hatets avpixlat, det är dags att du inser att du har fel och att du grundar det ur dina politiska åsikter.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-13 21:20:22 följande:
    SD är det parti bland alla andra, som INTE följer strömmen, minst sagt.
    Att de skulle vara kappvändare stämmer inte heller, eftersom de fortfarande driver frågan om minskad invandring. Oavsett vad majoriteten svenskar tycker.
    Mnähä. De följer inte strömmen. De bara röstar med andra partier hela tiden, gör inget särskilt (utom rasistiska fadäser då och då), och agerar som vilka politiker som helst (när de inte gör fler rasistiska fadäser). Så vad exakt får dem att sticka ut från "sjuklövern"? Att de röstar med alliansen oftare än alliansen?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-13 22:08:44 följande:

Du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Märkligt.
    Och du kör den vanliga "men dom andra är ju dumma dom också"-taktiken för att förringa islams negativa sidor. Inte särskilt märkligt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 21:20:35 följande:

Nu hittar du på egna "sanningar" i vanlig ordning. Han gick dit för att få hjälp och blir bemött av rasism. Då tar han fram mobilen och spelar in.

Nej Röda Korset gjorde inte sig av med någon, hon valde själv att lämna. Hon insåg nog att hennes åsikter inte går ihop med röda korsets grundläggande värderingar. Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska sluta rabbla dina påhittade historier?
    Jag är själv engagerad i röda korset och pratade i torsdags med en anställd på huvudkontoret om detta. Sluta förtala röda korset och den hjälpsökande mannen.

Uppträder någon hotfullt vilket mannen inte gjorde så ringer man polisen. Det gjorde hon inte så därför kan han inte ha uppträtt hotfullt. Den film jag har sett på Aftonbladet är inte hotfull, han ställer frågor. För de flesta av oss är inte frågor hotfulla. Sluta ljuga nu!
    "För de flesta" var nyckelfrasen där. När Kenta skulle prata inför skolelever fick de inte ställa frågor, med hot från Säpo för att befästa faktum. En del är visst väldigt rädda för frågor.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 21:29:16 följande:
    De hängde ut sig själva på Facebook, som sagt.

Och du har uttryckt dig gillande om Researchgruppen. Det räcker för att det ska framgå var du står i frågan.
    Facebook är en sak, Avpixlat en annan. Och som sagt, näthatarna hänger också ut sig själva, bara under falskt namn.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-13 21:33:23 följande:

Trosfränder till vatikanfolket flyttar också hit i tusental. Det vet du va?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?